اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اقدام متقابل نسبت به بازداشت دیپلمات ایرانی در اروپا بدیهی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد

اقدام متقابل نسبت به بازداشت دیپلمات ایرانی در اروپا بدیهی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام متقابل نسبت به بازداشت دیلمات کشورمان در اروپا بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان در اروپا گفت: مطابق کنواسیون‌های دیپلماتیک، دیپلمات‌ها در کشورهای مختلف مصونیت دارند و باید امنیت آن ها تأمین شود و این هم وظیفه دولت میزبان است که مصونیت و امنیت دیپلمات ها را تأمین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: همچنان که ما در کشورمان وظیفه داریم تا امنیت دیپلمات‌هایی که از کشورهای دیگر در ایران هستند را تأمین کنیم آن‌ها نیز باید امنیت دیپلمات‌های ما را تأمین کنند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اینکه دیپلمات ما را در یک کشور اروپایی بازداشت کرده‌اند این در واقع به مثابه تعدی به حقوق ما است و این حق برای کشور ما و دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد که مقابله به مثل کنند.

,

نقوی حسینی یادآور شد: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که نسبت به این موضوع اقدام متقابل صورت می‌گیرد اما در عمل هنوز اقدامی صورت نگرفته است و حداقل من هنوز گزارشی مبنی بر اینکه وزارت خارجه اقدام متقابلی انجام داده باشد دریافت نکرده‌ام.

,

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اقدام متقابل بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد و علاوه بر این، مسئولین وزارت امور خارجه باید از مسیرها و کانال‌های دیگر نیز این موضوع را پیگیری کنند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انتظار ما از وزارت امور خارجه و از دولت این است که نسبت به بازداشت دیپلمات ما در اروپا بی‌تفاوت نباشند و اقدام متقابل و مؤثری را انجام دهند و از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که با اقدامات حقوقی و سیاسی و مذاکرات لازم وضعیت ایشان را پیگری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه