اخبار داغ

ساعات پرداخت دینار ویژه زائران اربعین

ساعات پرداخت دینار ویژه زائران اربعین
مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی از پرداخت ارز مسافری در خاک عراق از ساعت ۸ تا ۲۰ و تحویل در ۵۱ نقطه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کسرایی پور مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: دوستان در تلاش هستند بعضی از این نقاط مثلا در مسیر نجف تا کربلا را شبانه روزی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در خصوص انتخاب مبدا دریافت ارز گفت: اینکه گفته شد نقطه‌ای را برای گرفتن ارز خود معین کنند، از این باب بود تا بتوانیم به مراجعین بهتر پاسخ دهیم و این نقاط ترجیحی هستند، ولی به این معنا نیست که اگر از یک نقطه نتوانستند بگیرند در جاهای دیگر نتوانند ارز خود را بگیرند بلکه در هر نقطه‌ای می‌توانند ارز خود را دریافت کنند.
,
 
,
مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی بیان کرد: سه نقطه مرزی مقابل مرزهای ما در عراق، شلمچه، چزابه و مهران که اسم عربی مکان‌های ما در عراق متفاوت است ممکن است نقطه مقابل مهران، زرباطیه باشد، نقطه مقابل شلمچه، شلمچه است.
,
 
,
وی متذکر شد: ارز مسافربری در خاک عراق تحویل زائران می‌شود. ریال را مسافران بدون مراجعه حضوری به شعب از طریق اپلیکیشن پرداخت می‌کنند و ارز در 51 نقطه در داخل خاک عراق به زائران تحویل داده می‌شود.
,
 
,
کسرایی پور افزود: زائران حق انتخاب 50 هزار دینار و 100 هزار دینار را برای دریافت ارز دارند و اگر ببینیم درخواست‌هایی که داده شود مبالغ دیگر را هم شامل می‌شود، حتما رقم‌های دیگر را هم برای انتخاب، اضافه خواهیم کرد.
,
 
,
وی اعلام کرد: آخرین تصمیمی که در ستاد مرکزی اربعین حسینی گرفته شده، فروش ارز فقط برای اتباع ایرانی است و نیاز به کد ملی دارد.
,
 
,
مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و ویزایشان صادر شده باشد، مشمول دریافت 100 هزار دینار خواهند شد.
,
 
,
تردد در سه مرز برقرار است، پارکینگ‌ها ظرفیت دارد
,
 
,
شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به عادی شدن شرایط جوی در مرزها اظهار داشت: از ساعت 1 بامداد تردد به کندی جریان داشت و هم اینک بر اساس آخرین وضعیت مرزها، تردد جریان دارد.
,
 
,
وی ضمن مصاحبه با رادیو اربعین با اشاره به توقف رفت و آمد زائرین و خسارت به مواکب در منطقه مهران اظهار کرد: با حمایت و کمک هلال احمر و تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان شرایط تثبیت شد.
,
 
,
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: دیشب حوالی 12 شب وضعیت مهران را در چزابه داشتیم که ه. آسیب‌های جزئی به چادر مواکب وارد و البته با کمک هلال احمر برطرف شد.
,
 
,
وی با اشاره به آمار تردد 130 هزار نفر از زوار در شب گذشته اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ‌ها هنوز پر نشده است.
,
 
,
حیدری افزود: روز گذشته اخباری مبنی بر پر شدن پارکینگ‌ها منتشر شد، اما ضمن بررسی ما، پارکینگ‌ها هنوز جای دارد.
,
 
,
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین در خصوص مبالغ دینار برای زوار خاطرنشان کرد: مبلغی که زوار برای دریافت دینار واریز کردند، تا زمانی که دینار را نگرفته باشند، به حساب آن‌ها منظور هست و بعد از بازگشت از سفر عودت خواهد شد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه