اخبار داغ

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس:

دستگیری دیپلمات ایرانی توسط آلمان وبلژیک برخلاف قوانین بین المللی است/ مصونیت دیپلمات ها قابل نقض نیست

دستگیری دیپلمات ایرانی توسط آلمان وبلژیک برخلاف قوانین بین المللی است/ مصونیت دیپلمات ها قابل نقض نیست
نائب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی مجلس گفت: اسدی در آلمان بازداشت و سپس به بلژیک منتقل شد و این اقدام برخلاف قوانین بین المللی و مسؤلیت دیپلماتیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس در گفت وگو با  سفیرافلاک با اشاره به اینکه بیش از حدود سه ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آلمان می گذرد، اظهار داشت: این دستگیری به اتهام واهی به عنوان بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه انجام گرفته که از قبل سناریو سازی آن از طریق رسانه های غربی کلید خورده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی بیان کرد: پس از خروج آمریکا از برجام ،تلاش برای اختلاف افکنی بین ایران وکشورهای اروپایی در دستورکار مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

,

 

,

کاظمی با اشاره به مواد کنوانسیون وین راجع به روابط دیپلماتیک به عنوان مهم‌ترین معاهده مربوط به حقوق دیپلماتیک افزود: مصونیت دیپلماتیک اساساً قابل نقض نیست ونباید بر اساس یک اتهام ادعایی واهی دیپلمات ما را دستگیر کنند.

,

 

,

وی گفت: این توطئه در راستای تخریب مناسبات ایران و اروپا و نیز یک حرکت نمایشی برای جبران شکست‌های گروهک تروریستی نفاق و رژیم صهیونیستی بوده است.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی مجلس افزود: بر این باوریم که رفتار خارج از عرف در قبال دیپلمات کشورمان بر خلاف قواعد پذیرفته شده حقوق دیپلماتیک است و جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت سریع دیپلمات کشورمان به ایران است.

,

 

,

عضو مجمع نمایندگان لرستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف صیانت از مبانی حقوق بین‌الملل و در راستای مقابله با اشکال مختلف تروریسم، حق خود را برای پیگیری‌های حقوقی و سیاسی محفوظ می داند و پیگیر حقوق دیپلمات های خود در اقصی نقاط دنیا می باشد.

,

 

,

کاظمی با بیان اینکه آلمان و بلژیک قوانین بین الملل را در جریان بازداشت اسدالله اسدی زیر پا گذاشتند یادآور شد: این کشورها با وجود اطلاع از قوانین بین المللی و مصونیت های دیپلماتیک، نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی بدون وجود عدله و دلایل قاطع مبنی بر اقدامات غیر قانونی وی اقدام کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه