اخبار داغ

عشقی که زمان و مکان نمی شناسد؛

حب الحسین زائران شبه قاره هند را گرد هم آورد/استان کرمان رکورد صدور ویزا در کشور را شکست

حب الحسین زائران شبه قاره هند را گرد هم آورد/استان کرمان رکورد صدور ویزا در کشور را شکست
در آستانه فرا رسیدن اربعین سیدالشهدا علیه السلام ؛ عاشقان اهل بیت علیه السلام از نقاط مختلف جهان در کربلای معلی جهت عزاداری سید و سالار شهیدان اباعیدالله علیه السلام گرد هم جمع می شوند؛ زائرین برخی از کشورهای شبه قاره هند همچون پاکستان، افغانستان و هندوستان نیز به منظور حضور در این پیاده روی عظیم از استان کرمان و شهرستان سیرجان عبور میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ کمتر از ده روز دیگر اربعین حسینی فرا خواهد رسید و دلدادگان سیدالشهدا علیه السلام و خاندان ایشان به منظور حضور در کربلای معلی و پیاده روی اربعین همت می گمارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

از ابتدای اعلام زمان ثبت نام در این پیاده روی عظیم مردم استان کرمان در مرکز و شهرستان های جهت حضور در سامانه سماح اقدام کردند.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان: روزانه 700 زائر از شرق کشور میهمان سفره اباعبدالله(ع) هستند

, رییس اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان: روزانه 700 زائر از شرق کشور میهمان سفره اباعبدالله(ع) هستند, رییس اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان: روزانه 700 زائر از شرق کشور میهمان سفره اباعبدالله(ع) هستند,

سید صادق طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان گفت: هر روز حدود ۷۰۰ نفر از مسافران که عموما مربوط به شرق کشور هستند در سیرجان صبحانه، ناهار و شام را میهمان سفره اباعبدالله هستند.

,

طباطبایی با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: شنبه شب میزبان تعدادی از هموطنان خون گرم استان سیستان و بلوچستان هستیم.

,

وی ادامه داد: روزانه تعدادی اتوبوس از شیعیان پاکستان نیز در موکب آیت الله خامنه‌ای حضور می‌یابند و عموما شب را جهت خواب در سیرجان سپری می کنند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات پرستاری و پزشکی و امکانات مطلوبی در محل موکب تدارک دیده شده است و اگر شهروندان نذری در این رابطه دارند می‌توانند به اداره اوقاف مراجعه کنند.

,

موکب آیت الله خامنه‌ای سیرجان در بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی بعد از میدان نیروی دریایی در محل سالن ورزشی صدا و سیما قرار دارد.

,

گفتنی است زائرین پیاده روی اربعین شبه قاره هند از کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان از استان کرمان و شهرستان هایی از جمله سیرجان عبور می کنند.

,

, ,

, ,

, ,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:لزوم هوشیاری مردم در برابر تبلیغات کذب افراد سودجو

, مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:لزوم هوشیاری مردم در برابر تبلیغات کذب افراد سودجو, مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:لزوم هوشیاری مردم در برابر تبلیغات کذب افراد سودجو,

محمود عرب نژاد مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص آخرین اقدامات برای انجام سفر اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین استان تشکیل وکمیته ثبت نام و اعزام زائرین به سازمان حج و زیارت استان محول شده است.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه سامانه سماح از تاریخ پنجم مهر ماه راه اندازی شده است، عنوان کرد: مردم استان کرمان از تاریخ اعلام شده در این سامانه ثبت نامه کرده اند و مردم استقبال خوبی تا کنون داشته اند.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت:تعداد 103 آژانس مسافرتی ثابت در سطح استان و 17 دفتر زیارتی موقت در شهرستان هایی که دفتر زیارتی وجود نداشته است مشغول به انجام ثبت نام زائرین هستند.

,

عرب نژاد ادامه داد: به دفاتر ثابت و موقت مسافرتی ابلاغ شده است در صورتی که استقبال مردمی در روستا نیز وجود داشته باشد انجام امور ثبت نام زائران را در مساجد و تکایای آن منطقه انجام دهند.

,

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: زائرین پس از ثبت نامه در سامانه  باید گذرنامه های خود رادر اختیار رابط دفاتر زیارتی گذرنامه ها  قرار دهند تا آنان گذرنامه ها را به دفتر مرکزی کارگزاران به منظور ارجاع به دفتر کنسولگری موقت عراق در استان تحویل دهند که گفتنی است کار ویزای زائرین طی زمان 48 تا 72 ساعت انجام شود.

,

عرب نژاد با بیان اینکه تا تاریخ شانزدهم مهر ماه 6 هزار ویزا در استان صادر شده است، تصریح کرد:گذرنامه افراد باید شش ماه اعتبار داشته باشد؛ چنانچه گذرنامه برخی از افراد کمتر از زمان یاد شده اعتبار دارد؛ زائرین باید گذرنامه خود را تعویض و سپس 1ی ٨ا:گذظ6 ای8دور ویزا اقدام نمایند.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: ویزای صادر شده برای زائرین دو ماه اعتبار دارد؛ بنابراین افراد می توانند از زمان صدور ویزا در عراق حضور داشته باشند.

,

عرب نژاد با بیان اینکه در این ایام برخی از افراد سودجو تبلیغات کذب و دریافت هزینه کمتر برای اعزام زائرین انجام می دهند، اظهار کرد: مردم مراقب باشند که حتما ثبت نام و پرداخت هزینه های سفر اربعین خود را به صورت الکترونیکی در سامانه سماح انجام دهند.

,

وی ادامه داد: زائرین مطمئن باشند افرادی که اعزام سفر با هزینه کمتر را تبلیغ می کنند ویزای تقلبی صادر خواهند کرد؛ همان گونه که سال گذشته تعدادی از زائرین به دلیل تقلبی بودن ویزا نتوانستند به پیاده روی برسند و تعدادی دیگر نیز در کشور عراق دستگیر شدند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور عراق برای حضور هر زائر ایرانی 41 دلار دریافت می کند، خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم که به اطلاعیه و دستورالعمل های سازمان حج و زیارت که از طریق رسانه ها و مطبوعات منتشر می شوند توجه کنند و در چهار چوب همان دستورالعمل ها پیش بروند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:پیش بینی انتقال 20 هزار زائر پیاده روی اربعین از استان کرمان

, مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:پیش بینی انتقال 20 هزار زائر پیاده روی اربعین از استان کرمان , مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:پیش بینی انتقال 20 هزار زائر پیاده روی اربعین از استان کرمان,

سید علی حاج‌ سیدعلی‌خانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه جا به جایی و حمل و نقل زائرین اربعن حسینی به عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل استان کرمان می باشد، گفت: حمل و نقل مسافرین از طریق شرکت های مسافربری انجام می شود.

, راه آرمان , راه آرمان ,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت بلیط های مسافربری افزایش نسبتا زیادی نسبت به سال گذشته داشته است؛ مقرر گریده است که هزینه بلیط بر اساس نرخ سال گذشته محاسبه گردد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو نوع اتوبوسVIP و دو لوکس به منظور جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: زائرین پیاده روی اربعین حسینی چنانچه بلیط را به صورت اینترنتی خریداری کنند علاوه براینکه می توانند بلیط خود را بر اساس نرخ سال گذشته تهیه گنند از تخفیف ده درصدی نیز برخوردار خواهند شد.

,

سیدعلی‌خانی ابراز کرد: همچین شرایط محیا شده است که مسافرین بلیط خود را به صورت رفت و برگشت تهیه کنند و چنانچه افراد بلیط برگشت خود را هم اکنون خریداری کنند مشمول پانزده درصد تخفیف دیگر خواهند شد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه شرایطی محیا شده است که زائرین بلیط برگشت خود را به صورت باز خریداری کنند، اظهار کرد: به این معنی که مسافران هر روز که قصد بازگشت دارند؛ می توانند بلیط خود را تهیه نمایند.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 هزار زائر داشه ایم که با استفاده از سیستم اتوبوسی جا به جا شده اند، تصریح کرد: پیش بینی می شود که امسال حدود بیست هزار نفر زائر اربعین داشته باشیم.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: بیش از پانصد سرویس اتوبوس انتقال زائرین را به صورت رفت و برگشت انجام خواهند داد.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:استان کرمان رکورد صدور ویزا در کشور را شکست/ثبت نام بیش از 50 هزار زائر کرمانی در سامانه سماح

, مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:استان کرمان رکورد صدور ویزا در کشور را شکست/ثبت نام بیش از 50 هزار زائر کرمانی در سامانه سماح, مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان:استان کرمان رکورد صدور ویزا در کشور را شکست/ثبت نام بیش از 50 هزار زائر کرمانی در سامانه سماح,

محمود عرب نژاد زرندی مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به اینکه تا کنون 52700 نفر در سامانه سماح از استان کرمان جهت حضور در پیاده روی عظیم اربعین  ثبت نام کرده اند، گفت: از تعداد یاد شده برای 48700 نفر تا کنون ویزا صادر شده است.

, راه آرمان , راه آرمان ,

وی با بیان اینکه کار ثبت زائرین تا48 ساعت قبل از اربعین حسینی انجام خواهد شد، عنوان کرد: استقبال مردم استان کرمان نسبت به سال گذشته بسیار زیاد است.

,

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: سال گذشته در مدت زمان یک ماهه، 45 هزار نفر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام داشته اند و این در حالی است که سال جاری که ده روز تا اربعین حسینی مانده است تعداد بیشتر است.

,

عرب نژاد با بیان اینکه پیش بینی ثبت نام حداقل 70 هزار نفری برای پیاده روی از استان کرمان را داریم، خاطر نشان کرد: استان کرمان از نظر ثبت نام در سامانه سماح رتبه ششم کشوری را دارد و از نظر صدور ویزا با صدور بیش از نه هزار ویزا در یک روز در این زمینه رکورد را شکست.

,

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:جابجایی بیش از 7 هزار نفر توسط ناوگان جاده ای استان برای اربعین حسینی

, معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:جابجایی بیش از 7 هزار نفر توسط ناوگان جاده ای استان برای اربعین حسینی , معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:جابجایی بیش از 7 هزار نفر توسط ناوگان جاده ای استان برای اربعین حسینی,

مهدی صیفوری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که از اول مهرماه تا کنون 7هزار و 304 نفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافربری جاده ای استان برای مسافرت اربعین جابجا شده اند ، اظهار داشت : تا کنون 224 اتوبوس از این ناوگان زائران را جا بجا کرده اند .

, راه آرمان , راه آرمان,

وی گفت : هزینه بلیط اتوبوس ها نسبت به سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته است و علیرغم این که امسال کرایه ها افزایش 30 درصدی داشته اند اما هزینه ها نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و در رقابت برخی اتوبوس ها هزینه های کمتری هم دریافت می کنند .

,

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود : تا به امروز تردد زائران به سمت مرز افزایش پیدا کرده است و اوج مسافرت ها از روز دوشنبه شروع می شود.

,

صیفوری با اشاره به مشکلاتی که در خصوص لاستیک برای ناوگان حمل و نقل وجود داشت ، عنوان کرد : تا کنون ناوگان حمل و نقل مسافربری جاده ای استان در اولویت تحویل لاستیک قرار داشته است و بخش قابل توجه لاستیکی که سازمان صنعت ،معدن و تجارت در اختیار ما قرار داده است به اتوبوس ها داده شده است .

,

وی ادامه داد : روزانه حدود 10 الی 15 اتوبوس کار جابجایی زوار را انجام می دهند و از اول مهر تا کنون 224 سفر اتوبوسی انجام شده است و پیش بینی می شود در روزهای باقی مانده تا اربعین تعداد اتوبوس ها افزایش یابد.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان:افزایش ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی کرمان نسبت به سال گذشته

, دبیر ستاد اربعین استان کرمان:افزایش ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی کرمان نسبت به سال گذشته, دبیر ستاد اربعین استان کرمان:افزایش ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی کرمان نسبت به سال گذشته,

خلیل همایی‌راد، دبیر ستاد اربعین استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ثبت‌نامی‌های اربعین حسینی در استان کرمان گفت: تا صبح روز ۲۸ مهرماه ۵۳ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

,

وی از صدور بیش از ۵۰ هزار ویزا برای اربعین امام حسین(ع) در استان کرمان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در سال قبل ۴۸ هزار نفر از استان کرمان در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند لذا تعداد زائرین در سال جاری نسبت به سال گذشته تا تا ۲۸ مهرماه سال جاری ۱۰ درصد بیشتر بوده است.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با بیان این مطلب که مشتاقان شرکت در راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) تا ۲ روز قبل از اربعین فرصت ثبت‌نام دارند، توصیه کرد: کسانی‌که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین دارند هر چه زودتر اقدام به ثبت‌نام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند تا بتوانیم هماهنگی لازم برای حمل و نقل آنها انجام دهیم.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با بیان این مطلب که ثبت‌نام برای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بسیار شفاف است، اظهارکرد: علاقمندان می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و به‌راحتی می‌توانند ویزای خود را بدون حضور در کنسولگری دریافت کنند و اگر از طریق شرکت‌ها اقدام به ثبت‌نام‌کنند، بایستی مدارک خود را تحویل شرکت‌ها بدهند ضمن‌آنکه میزان هزینه بیمه، ویزا، هلال احمر نیز کاملا مشخص است.

,

وی با بیان اینکه تعهدات بیمه از ۲۰ کیلومتری مرزهای کشور شروع می‌شود و اگر اتفاقی رخ داد هزینه‌های بیمه برطبق تعرفه‌ها پرداخت می‌شود، ادامه داد: شبکه حمل و نقل در این امر معنوی مشارکت دارند و قیمت بلیط‌های سال جاری نسبت به سال قبل نیز کمتر است.

,

وی تعداد موکب‌های استان کرمان را ۳۶ موکب اعلام کرد و افزود: این ۳۶ موکب تحت پوشش کمیته اعزام ستاد عتبات هستند و بیش از ۳۰ موکب نیز از استان کرمان در منطقه کربلا مستقر می‌شوند، قابل ذکر است که حدود ۴ موکب آن در مسیر عمودها مستقر می‌شوند.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با بیان اینکه ۳ موکب در استان کرمان تحت پوشش سپاه ثارالله و اداره اوقاف مشغول به خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی تصریح کرد: برای زائرین خارج از استان که از شرق وارد استان کرمان می‌شوند توسط موکب‌های شرقی استان و همچنین در بخش ماهان و شهرستان سیرجان نیز موکب‌هایی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

,

همایی‌راد با بیان این مطلب که زائرین هندی و پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شوند و ما در شهرستان‌های شرقی از آنها پذیرایی و سپس آنها از مسیر ماهان و سپس سیرجان از استان خارج می‌شوند، اظهارکرد: ما در این موکب‌ها به زائرین خارجی اسکان موقت، امکانات استحمام و خدمات بهداشتی و تغذیه ارایه می‌دهیم.

,

وی با تأکید بر اینکه در همه مسیرهای مواصلاتی استان اکیپ‌های جمعیت هلال احمر هم اکنون مستقر هشتند، تصریح کرد: همچنین نیروهای فوریت‌های پزشکی در همه مسیرهای استان حضور دارند و علاوه بر این، از استان کرمان تعدادی از نیروهای متخصص دانشگاه علوم پزشکی عازم کربلای معلی شده که شامل؛ اتوبوس آمبولانسی، پزشک، پرستار، اکیپ‌های امدادی، دارو و اکیپی از هلال احمر هستند.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با بیان این مطلب که پلیس راهور نیز در جاده‌های استان کرمان برای برقراری و نظارت بر نظم ترافیکی و حمل و نقل حضور فعال دارد عنوان کرد: تقریبا در سال گذشته ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از استان کرمان وظیفه حمل و نقل زائرین کربلای معلی را برعهده داشتند که امسال تعداد این دستگاه اتوبوس‌ها بیشتر شده است.

,

وی اضافه کرد: اعزام اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای است که در حمل و نقل عادی استان هیچ مشکل و خلالی ایجاد نمی‌کند و رانندگان در این جریان امر معنوی خود را شریک می‌دانند لذا انجمن صنفی رانندگان و ادارات صنفی حمل و نقل کار سرویس دهی را انجام می‌دهند، ضمن‌آنکه میزان هزینه نیز نسبت به سال قبل کاهش یافته است، به‌طوری‌که بلیط رفت ۱۰ درصد و بلیط برگشت ۱۵ درصد تخفیف دارد.

,

همایی‌راد از آمادگی فرودگاه‌های استان کرمان برای اعزام زائرین به کربلا و نجف خبر داد و عنوان کرد: اگر شرکت‌های مسافرتی متقاضی داشته باشند، امکانات لازم در فرودگاه کرمان وجود دارد اما به‌طور معمول ۵ فرودگاه در کشور برای این مهم پیش‌بینی شده است.

,

وی با ابراز خوشحالی از روند افزایشی استقبال مردم از راهپیمایی اربعین نسبت به سال‌های قبل، توصیه کرد: زائرین به نمادهای فرهنگی عراق احترام بگذارند، همچنین از مشارکت در مباحثی که امکان ایجاد مناقشه دارد، پرهیز کنند و در حفظ وحدت و همگرایی بین همه زائرین اربعین کوشا باشند.

,

دبیر ستاد اربعین استان کرمان خطاب به زائرین اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: انتظار داریم زائرین عزیز مراقب پاسپورت‌های خود بوده و دقت کنند پاسپورت‌های آنها مهر ورود و خروج در آنها ثبت شود و اگر با مورد مشکوکی برخورد کردند، حتما به مسئولان مربوطه اطلاع دهند.

,

همایی راد بر تأکید بر اینکه زائرین در طول مسیر از محل های اصلی و در قالب گروه‌های ۵ یا ۶ نفر حرکت کنند تأکید کرد: از زائرین گرامی می‌خواهیم که اگر در طول مسیر اتفاقی رخ داد در آن مکان به هیچ وجه تجمع نکنند و از آنجا فاصله بگیرند؛ مراقب باشند تا گذرنامه‌شان به سرقت نرود ضمن آنکه از عکس‌برداری از مناطق نظامی و پاسگاه‌های عراق اجتناب کنند.

,

 

,

 

,

, , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه