اخبار داغ

قیمت تمام‌شده آب و برق چقدر است؟

قیمت تمام‌شده آب و برق چقدر است؟
قیمت آب برای هزار لیتر در شبکه آبرسانی در شهرها ۵۰۰ تومان و در روستاها ۲۰۰ تومان است.قیمت تمام شده یک کیلو وات ساعت برق بیش از ۱۰۰ تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا اردکانیان در حاشیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید اخیراً وزیر نیرو به رئیس جمهور نامه‌ای در خصوص ورود برخی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی برای اکتشاف آب‌های ژرف ارسال کرده و در این خصوص انتقاداتی وارد کرده است، گفت: بنده در این خصوص نامه نوشته‌ام و اتفاقاً کار و کاسبی بنده نامه نوشتن است اما بحث من بر سر طرح تند بودن آن نامه از سوی رسانه‌ها است که به هیچ وجه اینگونه نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اردکانیان ادامه داد: اتفاقاً بنده جزء کسانی هستم که اخلاق متفاوتی دارم و آن این است که اگر نامه‌ای بنویسم یک رونوشت آن را به شخص رئیس جمهور نیز ارسال خواهم کرد تا او نیز از این موضوع باخبر شود.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش جامعی از اکتشاف آب‌های ژرف به شما ارائه شده است یا خیر، گفت: صبح تا شب گزارش در حال آمدن و رفتن است.
,
 
,
چندی‌پیش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارشی در این خصوص نوشت که اردکانیان وزیر نیرو نامه‌ای تند و انتقادی بسیار خلاصه به رئیس جمهور در خصوص ورود برخی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و ورود معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص اکتشاف آب‌های ژرف منتشر کرد که بعد از گذشت چند روز از انتشار این گزارش روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد نامه وزیر نیرو به رئیس جمهور با این مضمون صحت ندارد و آن را تکذیب کرد.
,
 
,
*بررسی افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در دولت
, *بررسی افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در دولت,
 
,
اردکانیان در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید آیا افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در دولت مطرح شده و آیا این موضوع به سال جاری خواهد رسید و اینکه آیا در بودجه ۹۸ در خصوص افزایش تعرفه برق ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: وزارت نیرو متکی به منابع داخلی است و این منابع بیشتر از بابت پول آب و برق مشترکان تأمین می‌شود.
,
 
,
وی افزود: در بودجه سال گذشته یک مقدار مضیقه‌هایی برای استفاده به موقع ما از منابع داخلی وزارت نیرو فراهم شد که تا حدودی نیز با یارانه‌ها مرتبط بود.
,
 
,
وی گفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده به کمک ما بیاید تا این مضیقه سال قبل مرتفع شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اجازه دهند وزارت نیرو کماکان مثل ۴۰ سال گذشته به موقع به منابع داخلی خود دسترسی داشته باشد.
,
 
,
وی در خصوص تعرفه برق پرمصرف‌ها نیز گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها به دولت ارائه شده است و منتظر بررسی آن در دولت هستیم.
,
 
,
اردکانیان خاطرنشان کرد: موضوع قیمت و تعرفه بسیار مهم است چرا که می‌تواند به پایدار ماندن عرضه آب و برق کمک کند.
,
 
,
وی افزود: یعنی اگر قیمت تمام شده یک کیلو وات ساعت برق بیش از ۱۰۰ تومان است و ما آن را ۶۰ تومان به مصرف‌کننده می‌فروشیم این فاصله تا یک جایی قابل تحمل است و از جای دیگر به بعد قابل تحمل نیست و تبدیل به اختلال در عرضه برق می‌شود.
,
 
,
وزیر نیرو گفت: پس باید به نحوی این موضوع مدیریت شود که به ادامه خدمت‌رسانی پایبند بمانیم پس تأثیر دیگر تعرفه برق این است که اگر در عرضه برق مشکلی وجود نداشته باشد و دولت بتواند از منابع دیگری به صنعت برق کمک کند و برق سوبسیدی ارائه شود چون در بخش‌های مختلف الگوی صحیح مصرف رعایت نمی‌شود این قیمت تکلیفی به این معنا خواهد بود که کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند در مقایسه با الگوی مصرف بد مصرف تلقی می‌شود.
,
 
,
وی گفت: پس این افراد از یارانه بیشتری بهره‌مند می‌شوند و این یارانه بیشتر یک بی‌عدالتی محض است و قطعاً اثر خود را بر روی خدمت‌رسانی به کسانی که هم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و هم تمکن مالی کمتری دارند به آنها فشار بیشتری وارد می‌شود.
,
 
,
اردکانیان ادامه داد: پس اگر موضوع اصلاح قیمت برق و آب مطرح می‌شود مخصوصاً برای پرمصرف‌ها بیش از اینکه نقش منابع مالی داشته باشد باید نقش بازدارنده در افزایش مصرف داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه قیمت آب برای هزار لیتر در شبکه آبرسانی در شهرها ۵۰۰ تومان و در روستاها ۲۰۰ تومان است، گفت: همان آب اگر از فروشگاهی بخواهد با همین حجم تهیه شود باید ۲ میلیون تومان برای آن آب پول پرداخت شود پس طبیعی است که ارزان بودن آب آشامیدنی برای هر کار دیگری غیر از آب شرب به کار گرفته خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه باید مدیریت مصرف و با ارزش بودن کالای آب و برق به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود، گفت: از فردا مدیرعامل‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای در استان‌ها به تهران آمده و در این خصوص که تا تابستان سال آینده چگونه باید اقدام کرد تا میزان خاموشی‌ها به حداقل برسد.
,
 
,
به گفته وی، ۲۵ نیروگاه حرارتی به ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات در حال تکمیل است و حدود ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، ۲۰۰ مگاوات نیروگاه آبی و ۳ هزار مگاوات با مدیریت مصرف تا پیک سال آینده قرار است برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم میزان خاموشی را به حداقل برسانیم.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه