اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد مطرح کرد؛

روند عادی تأمین خوراک طیور در استان یزد

روند عادی تأمین خوراک طیور در استان یزد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: نقدینگی در بازار مرغ، مشکلاتی از قبیل خرید خوراک و مواد لازم برای رشد و پرورش طیور را برای فعالان در این صنعت به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد در گفتگو با یزدرسا، در خصوص مشکلات و کمبود خوراک مرغ در هفته‌های اخیر، بیان داشت: 80 درصد از نهاده‌های دام و طیور ایران از خارج از کشور تأمین می‌شود و هم‌زمان با مشکلات رانندگان کامیون و تریلرها، از اوایل مهرماه سال جاری، جابه‌جایی خوراک طیور در کشور با مشکل روبه‌رو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: از هفته گذشته فراهم آوری و ارسال خوراک طیور در سراسر کشور و مخصوصاً استان یزد، روند عادی خود را طی کرده است اما مقداری زمان می‌برد تا کسورات گذشته که قریب به 10 هزار تن است، جبران شود و امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته بخشی از جابه‌جایی علاوه بر جاده از ریل انجام شود.

,

سید رضا میری افزود: امیدواریم با تسریع در حمل و فراهم آوری خوراک طیور برای مرغداران عزیز هرچه زودتر مشکلات آن‌ها در این امر بهبود یابد البته برخی مرغ داران متأسفانه با رفتار غیراخلاقی به‌طور مستقیم با رانندگان حامل خوراک طیور تماس می‌گیرند و با پرداخت درصد بیشتری از حق سرویس به راننده، خوراک را خریداری کرده و انبار می‌کنند.

,

میری گفت: قریب به هزار واحد مرغداری در یزد وجود دارد که از این تعداد 800 واحد به‌صورت فعال مشغول به کار هستند که علاوه بر تأمین مرغ مصرفی استان یزد 50 الی 60 درصد مازاد آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

,

وی از مسئولین درخواست کرد: با توجه به اینکه مرغداری‌های استان، دارای موجودات زنده و گردآورنده بخش اعظمی از مصارف گوشتی مردم هستند از مسئولین خواهشمندیم دقت نظر بیشتری را به کار ببندند و ذخایر خوراک دام و طیور استان را افزایش دهند تا در شرایط بحرانی به این واحدها لطمه وارد نشود.

,

میری اظهار داشت: در اینجا وظیفه خود می‌دانم که از شرکت پشتیبانی امور دام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر ویژه‌ای داشته باشم به خاطر همیاری و همکاری خوبی که با مرغداران داشته‌اند.

,

نقدینگی؛ بلای جان مرغداران استان
وی در خصوص مشکلات مرغداران اذعان کرد: نقدینگی در بازار مرغ، مشکلاتی از قبیل خرید خوراک و مواد لازم برای رشد و پرورش طیور را برای فعالان در این صنعت به وجود آورده است که امیدواریم مسئولین با اختصاص تسهیلات به این عزیزان آن‌ها را در ارتقاء و پیشرفت صنعت پرورش و تولید پروتئین موردنیاز مردم یاری کنند.

, نقدینگی؛ بلای جان مرغداران استان,
,

این کارشناس تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شرکت گاز یزد بخشی از مرغداری‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شدند که این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم به‌زودی همه مرغداری‌ها ازنظر سوخت و سیستم گرمایشی تأمین شوند.

,

وی در پایان گفت: ماهیانه 5هزار الی 6هزار تولید مرغ زنده در صورت نبود بیماری و مرگ‌ومیر در استان داریم که سهم شهرستان تفت از این تعداد از سایرین بیشتر است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه