اخبار داغ

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل خبرداد؛

شهرستان گرمی محروم ترین شهر استان اردبیل شناخته شد

شهرستان گرمی محروم ترین شهر استان اردبیل شناخته شد
معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از شهرستان گرمی به عنوان محروم ترین شهر استان خبر داد و گفت: طبق شاخص های اعلام شده توسط وزارت کشور شهرستان گرمی بعنوان محروم ترین شهر استان شناخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، رضاقلی زاده معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل  بعد از ظهر امروز در جمع فعالان مدنی و مسئولان تشکل های مردم نهاد اردبیل از شهرستان گرمی بعنوان محروم ترین شهرستان استان نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا ضمن فرهنگ سازی، محرومیت زدایی و کارآفرینی محرومیت های موجود این شهرستان را به حداقل برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه امروز باید اقدام عملی فوق العاده در مباحث فرهنگی و اجتماعی انجام بگیرد گفت: شاید زمانی برگزاری کارگاه ها و برنامه های آموزشی در خصوص آسیب های اجتماعی کارگشا بود ولی امروز بحث باید بصورت عملیاتی و با فوریت فوق العاده پی گیری شود.

,

وی با بیان اینکه ما همواره از برگزاری کلاس های آموزشی و اگاه سازی برای عموم مردم استقبال می کنیم گفت:  باید افرادی هم بصورت میدانی وارد عمل شده و اقدام عملی در این خصوص انجام دهند.

,

رضاقلی زاده در ادامه سخنان خود به انواع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه  آسیب های جدی تری چون مشکلات اقتصادی در کنار مسائل فرهنگی و اجتماعی خودنمایی می کند گفت: امروز باید برای غلبه بر مشکلات جامعه، عملا در جامعه وارد شد و در کنار روشنگری اقدام عملی نیز انجام داد.

,

وی از ظرفیت تشکل های مردمی به عنوان پتانسیل پنهان نام برد و گفت: امروز در بسیاری از مناطق، دولت به تنهایی نمی تواند کاری را به جلو ببرد و حتما باید تشکل های مردمی نیز دولت را در انجام خدمت رسانی به مردم  و حل مشکلات آنها کمک کنند.

,

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از منطقه مغان به عنوان مهمترین منطقه استان از حیث آسیب های اجتماعی نام برد و با بیان اینکه شهرستان گرمی طبق آمارها و شاخص های اعلام شده از سوی وزارت کشور محروم ترین شهر استان تلقی شده است، گفت: همه تشکل های مردمی در این شهرستان باید پای کارآمده و دولت را در جهت محرومیت زدایی این منطقه کمک کنند.

, معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از منطقه مغان به عنوان مهمترین منطقه استان از حیث آسیب های اجتماعی نام برد و با بیان اینکه شهرستان گرمی طبق آمارها و شاخص های اعلام شده از سوی وزارت کشور محروم ترین شهر استان تلقی شده است، گفت: همه تشکل های مردمی در این شهرستان باید پای کارآمده و دولت را در جهت محرومیت زدایی این منطقه کمک کنند.,

وی در ادامه سخنان خود به اولویت های استان در مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با اینکه  شهرستان گرمی به دلیل پتانسیل های موجود در ان، اولویت ما نبود  اما طبق شاخص های وزارت کشور این منطقه محروم ترین شهرستان استان نام گرفت و ما مکلف به محرومیت زدایی این شهر هستییم.

,

رضاقلی زاده تصریح کرد: رویکرد ما در محرومیت زدایی حرفه آموزی و کارآفرینی است.

, رضاقلی زاده تصریح کرد: رویکرد ما در محرومیت زدایی حرفه آموزی و کارآفرینی است.,

وی در ادام سخنان خود به تبین مفهوم واژه فوق العاده پرداخت و گفت: منظور از کار فوق العاده، فعالیتی است که طبق برنامه ریزی انجام شده ولی به نتیجه دلخواه نرسیده است از این رو یک عزم جدی را می طلبد تا با صرف انرزی بیشتر  و ماورای انچه که انجام شده به سوی حل معظل گام برداشته شود و این از عهده دستگاه های اجرایی خارج است چونکه درگیر بروکراسی اداری و مسائل مالی می شود و عملا توان این کار را ندارد.

,

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل مهمترین وظیفه تشکل های مردم نهاد را استفاده از ظرفیت های نخبگان جامعه عنوان کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد واقعی باید از تمام ظرفیت های موجود در جامعه بهره بگیرند تا مسئله ای را حل کنند نه اینکه منتظر بودجه و برنامه مصوب بوده و اکتفا به اجرای چند برنامه در طول سال کنند.

,

وی یکی دیگر از مشکلات فعلی جامعه را نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برقراری نشاط اجتماعی نیز در شهر و محله اقتضای شرایط محیطی آن منطقه را می طلبد و اینطور نیست که یک نسخه برای همه محلات یک شهر و یا مناطق استان بصورت موفق عمل کند.

, برقراری نشاط اجتماعی نیز در شهر و محله اقتضای شرایط محیطی آن منطقه را می طلبد و اینطور نیست که یک نسخه برای همه محلات یک شهر و یا مناطق استان بصورت موفق عمل کند.,

وی از اشتغال و نشاط مدنی بعنوان مهمترین عوامل کاهنده آسیب های اجتماعی نام برد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و در کل محرومیت زدایی برنامه های مشوق محور و تسهیل کننده امور مورد نیاز است.

, وی از اشتغال و نشاط مدنی بعنوان مهمترین عوامل کاهنده آسیب های اجتماعی نام برد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و در کل محرومیت زدایی برنامه های مشوق محور و تسهیل کننده امور مورد نیاز است.,

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود  با ذکر مثالی به تبیین حل مشکلات مرد توسط تشکل های مردم نهاد پرداخت و گفت: وقتی در یک منطقه محروم و کوچک و دورافتاده برنامه پیاده روی عمومی با مشارکت دستگاهها و نهاد های اجرایی برنامه ریزی می شود  هر نهادی برای حفظ آبرو و موجودیت خود هم که شده در حوزه های مختلف وارد عمل می شود تا برنامه به بهترین نحو ممکن انجام شود و در این راه به عنوان مثال شهرداری به خیابان رسیدگی می کند، محیط زیست به پاکسازی می پردازد و  متولیان بهداشت نیز سلامت مردم را ارتقا می دهند.

,

وی تثریح کرد: در هر حال در تشکل های مردم محور منفعت عمومی بر منفعت فردی ترجیح داده می شود چونکه رویکرد منفعتی در اجرای برنامه مورد قبول نیست بلکه موجب غفلت از هدف اصلی می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه