اخبار داغ

گزارش ذوالنور از جلسه با وزیر خارجه درباره دیپلمات ایرانی:

تلاش‌های زیادی برای آزادی اسدی صورت گرفته است/ بازداشت دیپلمات ایرانی توطئه صهیونیست‌هاست

تلاش‌های زیادی برای آزادی اسدی صورت گرفته است/ بازداشت دیپلمات ایرانی توطئه صهیونیست‌هاست
عضو کمیسیون امنیت ملی بیان داشت: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای آزادسازی دیپلمات ایرانی صورت گرفته است، امید می‌رود که هر چه زودتر این موضوع حل و فصل شود و ایشان رهایی پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  به بازداشت 3 ماهه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان اشاره کرد و بیان داشت: روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه جلسه ای داشتند و در خصوص دستگیری این دیپلمات ایرانی در کشور آلمان از ایشان سوال شد، وزیر محترم خارجه مجموعه ای از اقداماتی که در این مدت از جانب دستگاه سیاست خارجی صورت گرفته بود را تشریح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون پیگیری های زیادی برای آزادسازی دیپلمات ایرانی صورت گرفته و این تلاش ها مضاعف شده است، امید می رود که هر چه زودتر این موضوع حل و فصل شود و ایشان رهایی پیدا کنند.

,

نماینده مردم قم افزود: در توضیحاتی که وزیر محترم خارجه به کمیسیون امنیت ملی ارائه دادند ما کوتاهی مشاهده نکردیم، اقداماتی که باید در راستای پیگیری پرونده دیپلمات ایرانی انجام می‌شده در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

,

وی بیان داشت: هرچند که پیگیری های وزارت خارجه برای آزادسازی این دیپلمات سرعت گرفته اما نمی توان قول قطعی داد یا زمان مشخصی برای آزادسازی ایشان تعیین کرد چراکه دستگاه سیاست خارجی ایران یک طرف ماجراست و طرف دیگر این دعوا اروپایی ها هستند که می بایست غیر واقعی بودن اتهام وارد شده به دیپلمات ایرانی را برای آنها اثبات کرد.

,

حجت الاسلام ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما تاکید داریم که اتهام وارد شده به دیپلمات ایرانی مبنی بر تلاش برای بمب گذاری در همایش منافقین در فرانسه کاملا واهی و غیر واقعی است و بر همین اساس پرونده ایشان را دنبال خواهیم کرد.

,

در همین رابطه محمدابراهیم رضایی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به پیگیری مجدانه دستگاه سیاست خارجی برای رفع اتهام از اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقی که برای این دیپلمات ایرانی رخ داد و اتهامی که به ایشان وارد کرده اند یک توطئه همه جانبه است که دخالت صهیونیست ها را می توان در آن دید.

,

این نماینده مجلس ضمن اشاره به دستگیری دیپلمات ایرانی علیرغم مصونیت حقوقی وی گفت: ما مراتب اعتراض خود به این اقدام غیرقانونی کشورهای اروپایی را رسما اعلام کرده ایم و پیگیری های مورد نیاز برای حل این مشکل نیز در حال انجام است.

,


لازم به ذکر است که حدود 3 ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد اما وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آنچنان که باید و شاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای اروپایی بستاند.

,
,



تیرماه گذشته دادستانی فدرال آلمان مدعی شد این دیپلمات ایرانی مستقر در وین، مشکوک به همکاری با زوجی است که قصد حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته‌اند. 

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه