اخبار داغ

در گفتگو با فرماندار شهرستان ریگان مطرح شد؛

خسارت ۳۰ درصدی به خرما در شهرستان ریگان/نوسانات دمایی عامل ریزش یا خشکیدگی محصول خرما

خسارت ۳۰ درصدی به خرما در شهرستان ریگان/نوسانات دمایی عامل ریزش یا خشکیدگی محصول خرما
فرماندار شهرستان ریگان گفت : امسال حدود 30 درصد خسارت در خصوص محصول خرما را داشته ایم ولی مشکل عمده ما کارتن بود که با پیگیری مسئولین شهرستان حل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین باقری فرماندار شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که شهرستان ریگان بالغ بر 12 هزار هکتار محصول خرما دارد اظهار داشت : محصول اصلی آن هم خرمای مضافتی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان ,

وی گفت : این شهرستان از جمله نقاطی در استان است که خرما مضافتی آن به دست می آید و امسال بالغ بر 35 هزار تن پیش بینی تولید خرما در این شهرستان را داریم .

,

فرماندار شهرستان ریگان خاطر نشان کرد : اما متاسفانه به دلیل شرایط مختلف دمایی و اقلیمی متوسط بین 20 تا 70 درصد این محصولات ریزش یا خشکیدگی خرما را داشته ایم.

,

وی با بیان این که در کل تولید خرما در سال جاری کم بوده است ، بیان کرد : امسال حدود 30 درصد خسارت در خصوص محصول خرما را داشته ایم ولی مشکل عمده ما کارتن بود که با پیگیری مسئولین شهرستان حل شد.

,

باقری ادامه داد : اکنون میزان تولید خرما کم شده است و با توجه به هزینه ها و وضعیتی که مردم دارند باید قیمت ها به گونه ای باشد تا این هزینه ها را پوشش دهد.

,

فرماندار شهرستان ریگان خرما را محصول اصلی این منطقه دانست و گفت : اکثر مردم در بخش کشاورزی و خرما اشتغال دارند که در این صورت هر زمان این محصولات دچار بحران شوند معیشت مردم و مسائل دیگر شهرستان تحت تاثیر قرار می گیرند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه