اخبار داغ

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

نباید "اسدالله‌اسدی" قربانی مراوده‌های اقتصادی‌و‌برجامی شود/ وزارت امور خارجه به دیوان‌عالی سازمان‌ملل شکایت کرد/ کمیسیون‌ امنیت‌ملی‌مجلس از ظریف طرح سوال می کند

نباید "اسدالله‌اسدی" قربانی مراوده‌های اقتصادی‌و‌برجامی شود/ وزارت امور خارجه به دیوان‌عالی سازمان‌ملل شکایت کرد/ کمیسیون‌ امنیت‌ملی‌مجلس از ظریف طرح سوال می کند
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با اروپا و کشورهای آسیایی مانند چین و روسیه مراوده های اقتصادی و برجامی داریم و این موضوع نباید دلیل شود از مسائلی که درباره شهروندان، دیپلمات ها و ... اتفاق خواهد افتاد کوتاه بیاییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیگیری وزارت امور خارجه درباره دیپلمات ایرانی بازداشت شده در اروپا به خبرنگار تیتریک،گفت: وزارت امور خارجه مکاتبات دیپلماتیک خود را انجام داده است و به عنوان معترض به این موضوع به دیوان عالی سازمان ملل شکایت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد جواد کولیوند افزود: در حال حاضر از جزئیات موضوع بازداشت اسدالله اسدی و دلایل کشور آلمان برای دستگیری وی چیزی منتشر نشده است، وزارت خارجه حتی اگر موضوع را می داند آن را هنوز انتشار نداده است لذا می توان مجدد آخرین وضعیت این موضوع را از وزارت امور خارجه سوال کرد.

,

وی اظهار داشت: ما با اروپا و کشورهای آسیایی مانند چین و روسیه مراوده های اقتصادی و برجامی داریم و این موضوع نباید دلیل شود از مسائلی که درباره شهروندان، دیپلمات و ... اتفاق خواهد افتاد کوتاه بیاییم.

,

کولیوند تصریح کرد: ما باید به هر شکل ممکن نسبت به موجودیت جمهوری اسلامی در رابطه با موضوعات متفاوت نظرات متفاوت و موضع گیری های دقیق داشته باشیم، این روند صحیح نیست که اسدالله اسدی قربانی این مهم شود که نکند برجام ما با اروپا بر هم بخورد. مگر این مسئله چه موضوعی است که ممکن است برجام ما را بر هم بزند و البته من فکر نمی کنم اینگونه باشد.

,

وی درباره طرح سوال نمایندگان از محمد جواد ظریف به واسطه موضوع دیپلمات مذکور، گفت: کمیسیون امنیت ملی این اقدام را انجام می دهد، معمولا هفته ای یکبار وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر می شود و گزارش های متعدد درباره مسائل جاری کشور، اروپا، بین الملل، ارتباط با کشورها، برجام، آمریکا و ... در قالب کارگروه این کمیسیون پیگیری خواهد شد.

,

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان داشت: با توجه به اینکه موضوع دستگیری این دیپلمات را نمی دانیم به این معنا که علت اصلی تا کنون بیان نشده است، بنابراین باید دست به عصا راه برویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه