اخبار داغ

همدانی ها در تب و تاب اربعین/الحاق موکب های کنگاور و تویسرکان

همدانی ها در تب و تاب اربعین/الحاق موکب های کنگاور و تویسرکان
نوای جانسوز اربعین کم کم به گوش می رسد و همدانی ها در جای جای این استان، با برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب ها خود را خادمان حسینی می دانند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای به صورت بسیج مردمی انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، اربعین، اربعین و اربعین؛ نام اربعین سید و سالار شهیدان که می آید خواه ناخواه دل سراسیمه روانه کربلا می شود و بلند فریاد می زنیم دنیا رهایمان کن تا ما هم کنار قدم های جابر همراه با اربعینیان لااقل چندقدمی برای رسیدن به حرم اباعبدالله(ع) گام برداریم.
و اما اینجا در همدان بیش از یک هفته ای می شود که سراسر استان در تب و تاب اربعین افتاده اند، چه مسئولان و چه مردم و هم‌زمان با آغاز تردد زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان همدان فعالیت ها هم بیشتر اوج گرفته است.
یکی به دنبال گرفتن گذرنامه و ویزا است، یکی هم ویزای اربعین را مهر می زند و می گوید این مهر ظاهری است، امام حسین(ع) خودش ویزای زائرانش را امضا می کند، آن یکی هم می گوید همه هستی ام به فدات ای امام رضا(ع) که برات کربلا را به من هدیه دادی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,

**تاکنون نزدیک به 17 هزار برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند
«محسن ساغرچی»  رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ گفت: تاکنون نزدیک به 17 هزار برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین ثبت نام و بیش از 15 هزار نفر هم ویزای خود را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۳ دفتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: برای رفاه زائران تمهیداتی اندیشده شده تا ویزای آنان در ۴۸ ساعت صادر و تحویل داده شود.
**از آماده باش پایگاه های اورژانس تا پایگاه های امداد و نجات استان همدان برای خدمت رسانی به زائران کربلا
در این باره «حبیب معصومی» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در گفت و گویی که داشته از آماده باش فعالیت بیش از50 پایگاه اورژانس در سطح برای ارائه خدمات به زائران کوی یار خبر داده است.
وی همچنین  از ظرفیت۴۰۰ نفر و۹۰  دستگاه آمبولانس در سراسر استان  خبر داده و عنوان کرد: در حال حاضر پنج کارشناس بهداشت محیط و ۱۵کارشناس مبارزه با بیماریها فراخوانده شده اند تا اگر وزارت بهداشت اعلام کرد، نیروی کافی برای اعزام و خدمت رسانی در مرز مهران باشد.
«بهروز کارخانه»  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان هم در گفت و گویی با بیان اینکه ۱۸ پایگاه امداد و نجات در سطح استان همدان برای ارائه خدمات در حیطه وظایف خود به زائران کربلا آماده هستند، گفت: از این 18 پایگاه، شاهد فعالیت ۱۴پایگاه  ثابت به‌صورت مستمر برای امدادرسانی  به حادثه دیدگان در حوادث و سوانح جاده ای هستیم.
وی اظهار کرد: از آنجا که استان ما به عنوان استان معین کرمانشاه  محسوب می شود، پزشک، و نیز آمبولانس به آنجا اعزام کرده ایم.
**الحاق موکب های کنگاور و تویسرکان در سه راهی نهاوند
و اما در تویسرکان، «مرتضی سیاهوشی» فرمانده سگاه ناحیه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار رودآور از استقرار دو ایستگاه صلواتی در شهر و یک ایستگاه در روستای سیدشهاب برای جمع آوری کمک های مردمی در راستای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله خبر داد و گفت: همچنین قرار است که موکب های موکب های کنگاور و تویسرکان در سه راهی نهاوند با وحدت رویه به صورت واحد به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.
وی با بیان اینکه تمام کمک ها مردمی است، اظهار کرد: در این موکب در روزهای منتهی به اربعین سید و سالارشهیدان غذای گرم توزیع می شود.
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: این موکب تا بعد از اربعین هم فعال است و در طرف دیگر مسیر برای زائرانی که از زیارت امام حسین(ع) بازگشته اند، آماده خدمت هستند.

انتهای پیام/

, **تاکنون نزدیک به 17 هزار برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند,
,
,
, **از آماده باش پایگاه های اورژانس تا پایگاه های امداد و نجات استان همدان برای خدمت رسانی به زائران کربلا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه