اخبار داغ

مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا آغاز شد/ خودروهای دودزا جریمه می شوند؛ خودروسازان در حاشیه امن!

مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا آغاز شد/ خودروهای دودزا جریمه می شوند؛ خودروسازان در حاشیه امن!
در حالیکه از امروز خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، اما برنامه‌ای برای ملزم ساختن خودروسازان به کاهش سطح آلایندگی خودرو‌ها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوای تهران (LEZ) از صبح امروز با فعال شدن یک هزار و 140 دوربین در سطح پایتخت آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این طرح خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند، در صورت تردد در هر نقطه از شهر تهران، روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند.
,
 
,
پیش از این خودروهای فاقد معاینه فنی فقط در صورت تردد در محدوده زوج و فرد جریمه می شدند.
,
 
,
علاوه بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربینهای شرکت کنترل ترافیک جریمه می شوند، ماموران پلیس راهور هم در صورت مشاهده خودروهای دودزا  آنها را فک پلاک کرده و با نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه به آنها 48 ساعت فرصت می دهند تا نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنند، در غیر این صورت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.
,
 
,
محسن پورسیدآقایی معاون ترافیک شهردار تهران اعلام کرده اگر خودرویی دارای معاینه فنی باشد، اما دودزا باشد، توسط پلیس متوقف و اعمال قانون خواهد شد.
,
 
,
وی همچنین توصیه کرده است که خودروهای زیر چهارسال هم نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
,
 
,
بنابر این گزارش، در سال جاری 110 هزار خودروی زیر 4 سال به منظور دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند و تنها 42 هزار خودرو موفق به دریافت برگ معاینه فنی برتر شدند و  62 هزار خودروی دیگر فاقد معاینه فنی برتر شناخته شدند.
,
 
,
ناتوانی خودروهای زیر 4 سال در کسب معاینه فنی برتر، توپی است که در زمین خودروسازان است، ولی شهروندان به دلیل کم کاری خودروسازان ناچار به محرومیت از مزایای معاینه فنی برتر هستند.
,
 
,
تا زمانی که رویکرد مسئولین مرتبط با حوزه کاهش آلودگی هوا صرفا به برخورد با رانندگان محدود است و شرکت های خودروسازی دارای حاشیه امن هستند، نمی توان انتظار داشت که تنها با اجرای چنین طرحهایی، شهر تهران در رفع معضل آلودگی هوا موثر باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه