اخبار داغ

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تبدیل آنفولانزای فوق حاد پرندگان به نوع انسانی، تهدیدی جدی در فصول سرد سال

تبدیل آنفولانزای فوق حاد پرندگان به نوع انسانی، تهدیدی جدی در فصول سرد سال
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: امکان تبدیل شدن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به آنفولانزای انسانی در فصول سرد سال بعنوان تهدیدی جدی مطرح بوده و لازم است مراقبت های لازم جهت پیشگیری از سوی مردم ومدیران صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان در گفت وگو با جهانبین نیوز اظهار داشت: شیوع آنفولانزای انسانی تا حدود ۷۰ درصد می تواند مرگ و میر در پی داشته باشد.

وی به معدوم سازی طیور آلوده به ضرورت شناسایی افراد در معرض خطر و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع برای افراد در ارتباط با طیور آلوده اشاره و افزود: از جمله اقدامات موثر در کنترل بیماری گزارش دهی به موقع است که عدم توجه به این امر مهم می تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه امکان تبدیل شدن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به آنفولانزای انسانی در فصول سرد سال بعنوان تهدیدی جدی مطرح بوده و لازم است مراقبت های لازم جهت پیشگیری از سوی مردم ومدیران صورت پذیرد.

جزایری از تامین ۴هزار و ۵۰۰ دوز واکسن آنفولانزا در سال جاری برای تزریق گروه های هدف در استان خبر داد و افزود: در صورت مشاهده تلفات ناشی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان همکاری های لازم در خصوص انجام اقدامات نظارتی برای معدوم سازی طیور آلوده نیز صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علی رغم همکاری های خوب صورت گرفته در سال گذشته با کمبود برخی تجهیزات محافظتی برای نیروها مواجه بودیم که امید است در سال جاری با مساعدت مسئولین کلیه تجهیزات مورد نیاز نیروها تامین شود.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می تواند ضمن تهدید جدی سلامت افراد و وارد نمودن خسارات سنگین اقتصادی، بیکاری، ناامیدی، استرس و کمبود در حوزه تامین غذا را منجر شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه