اخبار داغ

جذب نیروهای مازاد بر نیاز شهرداری شیراز به چه قیمتی؟

جذب نیروهای مازاد بر نیاز شهرداری شیراز به چه قیمتی؟
بارها اعلام شده که بیش از 6 هزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز مازاد بر نیاز این مجموعه مدیریت شهری هستند که این افراد در دوره مدیریت قبلی شهرداری جذب شده اند و برخی از تصمیم گیرندگان و مجریانِ امور و خدمات شهری بجای ساماندهی این افرادی که مازاد بر نیاز است و قارچ گونه رشد کرده اند همچنان بر تبدیل وضعیت استخدامی افراد شرکتی تاکید دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سیروس پاک فطرت سی ام مهر ماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شورای پنجم شهر شیراز، با نام و شعار انسان محوری آغاز به کار کرد، گفت: توسعه شهر انسان محور باید در ساخت اجتماعی، کالبدی، امنیتی، اقتصاد و زیست محیطی به نفع شهروندان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
عضو شورای شهر شیراز با اظهار اینکه دیدگاه انسان محور در شهرسازی به وجود آمده تا بدنبال بازیابی هویت انسان در شهر و برگرداندن آرامش و اهمیت او در شهر باشد، با ابراز تاسف به گزارش پلیس راهور درخصوص آمار کشته شدگان تصادفات درون جاده ای اشاره و بیان کرد: 212 نفر در سال گذشته و 97 نفر نیز در نیمه اول سال جاری بر اثر حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده اند که این موضوع نمونه ای از عدم توفیق شعار شهر انسان محور است هر چند این آمار به تناسب سنوات گذشته با کاهش روبرو بوده است.
,
 
,
وی افزود: به نظر می رسد برای تحقق شعار انسان محوری باید رفتارها و فعالیت ای مردم در متن و محور برنامه ریزی و طراحی شهری انجام شود چرا که اهمیت دادن به شهروندان همزمان با رشد شهرها و جمعیت شهری حائیز اهمیت است.
,
 
,
پاک فطرت با اعلام اینکه دومین عامل مرگ و میر در ایران تصادفات رانندگی است، به ارائه آمار کشته شدگان و جنسیت آنها پرداخت و گفت: بررسی جدی و کارشناسی از علل آمار تصادفات فوتی در شهر شیراز باید به صورت ویژه در دستورکار شورای ترافیک شهرستان و استان و دیگر ارگان های مربوطه قرار گیرد.
,
 
,
این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروهای شرکتی شهرداری در انتظار تبدیل وضعیت هستند اظهار داشت: بستر سازی جهت تعیین تکلیف و بهبود وضعیت نیروی انسانی شهرداری شیراز به عنوان چرخ های محرکِ عملیاتی کردن شعار انسان محوری در شهر شیراز است.
,
 
,
وی در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از نیمی از بدنه اصلی شهرداری شیراز را نیروهای بخش خصوصی یا همان شرکتی ها تشکیل می دهند و هزینه های زیادی در راستای تجربه اندوزی این کارکنان شده است که بعضاً کارهای فنی، تخصصی و کارشناسی را به عهده دارند اما هر بار به بهانه های مختلف بعضاً تغییرات سیستم مدیریتی تصمیم گیری برای این بخش نادیده گرفته شده است و تبدیل وضعیت استخدامی آنها مورد بی مهری قرار گرفته است.
,
 
,
به گزارش شیرازه، متاسفانه بارها اعلام شده که بیش از 6 هزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز مازاد بر نیاز این مجموعه مدیریت شهری هستند که این افراد در دوره مدیریت قبلی شهرداری جذب شده اند و برخی از تصمیم گیرندگان و مجریانِ امور و خدمات شهری بجای ساماندهی این افرادی که مازاد بر نیاز است و قارچ گونه رشد کرده اند همچنان بر تبدیل وضعیت استخدامی افراد شرکتی تاکید دارند.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
البته شکی در اهمیت بکارگیری افراد متخصص و کارشناس در جهت رشد و پیشرفت کلانشهر شیراز نیست اما این موضوع باید زمانی اتفاق بیفتد که یا شهرداری دیگر سخنی از بدهی و نداری به میان نیاورد و یا اینکه تمامی کارکنانی که مازاد بر نیاز هستند را طی یک پالایش اساسی گزینش و مجددا بکارگیری کند.
,
 
,
مبرهن است که شهرداری شیراز در شرایطی بسر می برد که بدهی هایش مدتهاست تبدیل به بهانه ای برای مسئولان شده است و اجازه جذب و حتی تبدیل وضعیت استخدامی وجود نخواهد داشت تا زمانی که طی یک عزم جدی این نابسامانی ها سر و سامان پیدا کنند.
,
 
,
پاک فطرت عضو فعلی شورا که مشاور و مدیر حوزه شهردار سابق بود از ناگزیر بودن شهرداری در سال های پس از 70 تاکنون و اکنون برای جذب نیروهایی که حتی مازاد هستند سخن می گوید و اعلام می کند که اکنون نیز چاره دیگری نداریم!
,
 
,
جای سوال باقی است که چه کسی و یا نهادی به یک مجموعه شهری اجازه داده که افرادی را جذب کار کند در حالیکه علاه بر اینکه برنامه ای برای درآمد پایدار خود ندارد، همچنان بلاتکلیف است نه راه پس و نه راه پیش برای حل این موضوع دارد مگر اینکه بیش از این خود را مدیون و موظف به پرداخت دستمزد، مزایا، تسهیلات و غیره نکند.
,
 
,
چرا باید یک مجموعه مازاد بر احتیاج خود اقدام به جذب نیرو آن هم دو برابری! داشته باشد و باز هم خود را یک خیریه ای بینگارد که باید عدم تحقق وعده های انتخاباتی دولت مبنی بر ایجاد اشتغال را به دوش بکشد؟ بنابراین بهتر است که این مجموعه در ایجاد درآمدهای پایدار خود را توانمند کند و دیگر برای تامین منابع مالی خود سرگردان نباشد که اگر این موضوع محقق شد می تواند درباره جذب نیروهای جدید اقدام کند و یا حتی سخن بگوید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه