اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

در نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و شورا به صورت سلیقه ای عمل می کنیم

در نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و شورا به صورت سلیقه ای عمل می کنیم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: ما در زمینه نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و حتی شورا یک برنامه و دستورالعمل منسجم و مصوبی نداریم و به صورت سلیقه ای عمل می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز شامگاه سی ام مهر ماه در جلسه علنی شورا با بیان اینکه شورای شهر دارای سه وظیفه (وضع مقررات، نظارت بر اجرای آنها و قانون در شهرداری) و در مواردی هماهنگی خدمات عمومی حوزه شهری است، نظارت و ارزیابی را لازمه اصلاح روند امور و اطمینان از اینکه کارها به طور درست ادامه پیدا می کند دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
سید عبدالرزاق موسوی گفت: ما در زمینه نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و حتی شورا یک برنامه و دستورالعمل منسجم و مصوبی نداریم و به صورت سلیقه ای عمل می کنیم، چه بسا در مواردی این نظارت با دخالت هم اشتباه شده که علاوه بر شورا، برای شهرداری نیز مشکل ایجاد کرده است.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک در حال تهیه دستورالعملی برای نظارت هستیم، ابراز امیدواری کرد که این موضوع مورد حمایت دیگر اعضای شورا باشد تا بتوان در حوزه نظارت به یک شیوه متعارف و قابل قبول دست یافت.
,
 
,
عضو شورای شهر شیراز مهم ترین و مؤثرترین راهکارهای نظارتی را نظارت همگانی یا مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: این شیوه خوب از ویژگی های حکمروایی خوب است و در حوزه مدیریت شهری می تواند مفید و موثر واقع شود.
,
 
,
موسوی در ادامه بیان کرد: لازمه نظارت همگانی این است که مردم بویژه صاحب نظران و متخصصان از روند و فرآیند تصمیم گیری، نتایج امور و اقدامات اطلاع داشته باشند، در قانون شوراها نیز ماده ای مبنی بر اینکه شورای شهر، شهرداری، شرکت ها و سازمان های وابسته موظف هستند به نحوه مقتضی و در صورت امکان با راه اندازی پایگاه رایانه ای، زمینه اطلاع عموم مردم را به طور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد بودجه، هزینه و درآمد خود فراهم نمایند.
,
 
,
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای شورا گفت: ما مکلف به اجرای قانون، رعایت اخلاق و مصالح و منافع مردم هستیم، سوگند یاد کردیم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم کوشا باشیم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نماییم و در همه موارد زمینه های عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورا عضویت دارم در رعایت حرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی کشور و حوزه انتخابیه خود اهتمام ورزیم.
,
 
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه