اخبار داغ

کرباسچی: جلسه روحانی با چهره‌های اصلاح‌طلب «تشریفاتی» بود

کرباسچی: جلسه روحانی با چهره‌های اصلاح‌طلب «تشریفاتی» بود
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به جلسه چهره‌های اصلاح طلب با رئیس جمهور گفت: این جلسات حالت تشریفاتی دارد و خیلی در رفتار روحانی تأثیرگذار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب «شرق» با اشاره به اظهارات جهانگیری که گفت من اراده تغییر منشی خود را هم ندارم اظهار داشت: اگر کسی این‌قدر اختیار ندارد که منشی خود را تغییر دهد، چگونه می‌خواهد ستاد اقتصاد مقاومتی را فرماندهی کند و تصمیماتی بگیرد که مردم به حل مشکلاتشان امیدوار شوند، بنابراین مصلحت ایشان و کشور این است که بررسی کند اگر بر اساس مسئولیت خود، اختیار ندارد، ادامه حضورش در دولت تأثیرگذار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: قانون می‌گوید رئیس‌جمهور حق دارد وزراء را طبق تشخیص خود به مجلس معرفی کند اما از این جهت که رئیس‌جمهور وقتی که در انتخابات با یک مجموعه‌ای پیمان بست، ولو نانوشته و توانست از جایگاه اجتماعی آن ها استفاده کند تا موفق شود، بنابراین باید منویات آن ها را که بخشی از جامعه را نمایندگی می‌کردند، از نظر دور ندارد.

,

کرباسچی گفت: من قبل از دعوت به جلسه با رئیس جمهور در وزارت کشور دعوت داشتم و چون وعده کرده بودم، فکر می‌کردم نمی‌شود خلف وعده کرد. البته از نظر من این‌چنین نبود که حضور و عدم حضور من نقش خیلی تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. این جلسات حالت تشریفاتی دارد و خیلی در رفتار روحانی تأثیرگذار نیست.

,

وی تاکید کرد: آقای روحانی بلافاصله بعد از همان جلسه وقتی حرف‌ها را پذیرفت و گفت شما به جای پشتیبان، شریک در دولت من هستید، چهار وزیر را در همان هفته معرفی کرد که نه‌تنها با اصلاح‌طلبان بلکه با جهانگیری هم در این رابطه مشورت نکرد. وقتی این گزینه‌ها معرفی شدند، آقای جهانگیری از طریق دفترش مطلع شد که چه گزینه‌هایی برای چه وزارتخانه‌هایی معرفی شده‌اند. 

,

کرباسچی گفت: این آقای روحانی بود که به آقای جهانگیری فشار آورد و گفت او باید نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را اعلام کند. در همان جلسه آقای روحانی به آقای جهانگیری گفت دولت یعنی آقای جهانگیری! این در حالی بود که دوستانی که به جهانگیری مشورت می‌دادند، گفته بودند با این تصمیم مخالف هستند و خود او موافقت چندانی با این مسئله نداشته است.

,

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: اگر آقای روحانی به این مجموعه‌ای که به آنها اعتماد کرده و کار را به آنها سپرده، در حل مسائل کشور و مردم موفق بشود، همه خوشحال می‌شوند اما اگر موفق نشود که باید برای همه سیاسیون ایران درسی باشد که کسی با مدیریت فردی در کارهای اجرائی نمی‌تواند موفق بشود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه