اخبار داغ

با زائران اربعین- 13

حال و هوای خادمین حسینی در مهران/ مدیریت جهادی موکب داران و خدمت رسانی به زائران اربعین + تصاویر

حال و هوای خادمین حسینی در مهران/ مدیریت جهادی موکب داران و خدمت رسانی به زائران اربعین + تصاویر
موکب داران مستقر در مرز مهران این روزها به صورت شبانه روز خدمات بی شائبه ای را به زئران اربعین حسینی ارائه می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از مهمترین رخدادهای کشور که پیرامون آن در فضای مجازی اخبار فراوانی منتشر شد، طوفان مهران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

میزان توجه به این خبر با توجه به اینکه مهران بعنوان دروازه اصلی عتبات عالیات یاد می شود بسیار با اهمیت و قابل پیگیری‎ست بخصوص برای زائران که خود را برای شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی آماده کرده اند.

,

29 مهرماه طوفانی با سرعت 80 کیلومتر مهران را درنوردید که علاوه بر اینکه باعث ایجاد یکسری مسائل و مشکلات جدی برای زائران شد، سطح استان نیز درگیر با این وضعیت جوی شد.

,

با شروع این طوفان، بارندگی شدید اکثر شهرستان های استان را در بر گرفت و حتی در برخی نقاط استان تردد و عبور و مرور را با اخلال مواجه کرد.

,

با توجه به حضور زائران در استان ایلام این مشکلات در محدوده شهرستان مهران نمود بیشتری داشت و بیش از نیمی از زیرساخت های خدمات دهی موقت در مسیر پل زائر تا اربعین به کلی از بین رفت.

,

موکب های دایر شده در این مسیر با شروع طوفان از جا کنده و حتی اقلام خوراکی نیز از بین رفتند؛ شدت این حادثه تا جایی بود که یک نفر در جریان این حادثه در مرز مهران به علت شدت صدمات وارده از طوفان جان خود را از دست داد.

,

بلافاصله ستاد بحران استان با تشکیل جلسه در این خصوص راهکارهای لازم برای رفع این مشکل را مدنظر قرار داد و مدارس و مساجد شهر مهران در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

,

اما صبح روز بعد از حادثه که هوای طوفانی و سامانه جوی از استان خارج شده بود همه موکب ها برای پذیرایی از زوار فاقد امکانات و مکانی برای خدمت رسانی بودند.

,

با وجود این مشکلات اما با حرکت جهادی خادمین حسینی در موکب ها و تلاش های مضاعف بار دیگر و در عرض کمتر از 15 ساعت کار خدمت رسانی مجدد آغاز شد.

,

, ,

خدمات شبانه روزی موکب داران

, خدمات شبانه روزی موکب داران, خدمات شبانه روزی موکب داران,

سید "جلال امیر لطیفی"، مسئول موکب بقاع متبرکه مستقر در مرز مهران در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: برای سومین سال متوالی در خدمت زائران اربعین حسینی در مرز مهران حضور داریم.

,

وی اظهار کرد: معمولا تا سه هزار نفر در روز از زائران پذیرایی و در شبانه روز نیز با ارائه خدماتی همچون صبحانه، نهار و شام تا 10 هزار نفر نیز می رسد.

,

لطیفی افزود: علاوه بر این، خدمات دیگری از جمله اسکان چادر برای خواهران و برادران تا بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

,

برقراری سریع موکب ها بعد از طوفان

,

موکب شهدای کربلا یادبود 2300 شهید خمین از دیگر کوکب های فعال در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی است؛ مسئول این موکب می گوید: بچه های محله آدریان شهرستان خمینی شهر به صورت خودجوش تصمیم گرفتند موکبی در مسیر زائران برای خدمت رسانی دایر کنند.

,

رضایی گفت: در این راستا به صورت مردمی نذورات جمع آموری و هر سال 20 روز قبل از ایام اربعین کار خدمت رسانی را انجام می دهند، که امیدواریم این رویه گسترش پیدا کند و نذورات بیشتر دریافت کنیم.

,

مسئول موکب شهدای کربلا افزود: در بحبوحه طوفان مشکلات زیادی دامن گیر موکب داران مستقر در مرز شد و حتی برخی از موکب ها از جا کنده شدند.

,

وی ادامه داد: بحمدالله با تلاش خادمین حسینی در موکب ها در کمترین زمان ممکن، مجدد فعالیت موکب ها برقرار و هم اکنون کار خدمت رسانی با تمام توان در حال انجام است.

,

, ,

خدمات بی شائبه موکب داران به زائران

, خدمات بی شائبه موکب داران به زائران, خدمات بی شائبه موکب داران به زائران,

حجت الاسلام "علی چراغی پور"، سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: طوفان چند شب پیش در مهران باعث ایجاد یکسری مسائل برای زائران و تردد انان شد.

,

وی اظهار کرد: موکب های برپا شده در مسیر تردد زائران نیز از این حادثه مستثنی نبوده و با مشکلات عدیده ای رو به رو شدند.

,

این مسئول افزود: بلافاصله بعد از اتمام طوفان و بنا بر تصمیم ستاد اربعین تجهیزات اولیه و لازم و فوری از جمله آب و برق برای موکب داران تهیه شد.

,

چراغی پور ادامه داد: بعد از تهیه این تجهیزات از سوی ستاد اربعین نیز موکب داران با تمام توان پای کار آمدند و نسبت به بازسازی مجدد مکان اقدامات لازم را بعمل آوردند.

,

سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام با تقدیر ویژه از مردم در این ایام، از تلاش های موکب داران استان های ایلام، سمنان، گیلان، آذربایجان غربی و خراستان تقدیر و تشکر کرد.

,

وی در ادامه با تقدیر از خدمات سپاه و ارتش در برپایی موکب در مسیر مرز برای زائران نیز گفت: سپاه پاسداران با ایجاد آشپزخانه های بومی در داخل شهر ایلام بعد از تهیه و پخت و پز غذا آن را در مسیر زائران توزیع می کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه