اخبار داغ

با زائران اربعین-18/ واکنش روابط عمومی بانک ملی به گزارش دانا؛

استقرار 250 باجه توزیع دینار به زائران در عراق/ زائرانی که موفق به تحویل دینار نشوند، هزینه آنها عودت داده می‌شود

استقرار 250 باجه توزیع دینار به زائران در عراق/ زائرانی که موفق به تحویل دینار نشوند، هزینه آنها عودت داده می‌شود
روابط عمومی بانک ملی اعلام کرد: در صورتی که زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) به هر علت موفق به دریافت ارز خود نشوند، پول واریزی آنها جهت خرید ارز اربعین عودت داده خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتشار گزارشی در شبکه اطلاع رسانی راه دانا مبنی بر مشکلاتی که بی تدبیری مسئولان بانک مرکزی پیش پای زائران اربعین گذاشت/ 12 ساعت انتظار برای دریافت 100 هزار دینار! روابط عمومی بانک ملی جوابیه ای در خصوص استقرار نیروهای این بانک در کانکس به دانا ارسال کرده است که متن جوابیه در زیر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکلاتی که بی تدبیری مسئولان بانک مرکزی پیش پای زائران اربعین گذاشت/ 12 ساعت انتظار برای دریافت 100 هزار دینار!,


عطف به مطلب مندرج در آن سایت خبری محترم مورخ 2/8/97 با عنوان "مشکلاتی که بی تدبیری مسئولان بانک مرکزی پیش پای زائران اربعین گذاشت " ،توضیحات ذیل ایفاد می گردد.

,
,

خواهشمند است دستور فرمایید جهت تنویر افکار عمومی، مطلب مذکور را در اسرع وقت در آن سایت درج نمایند:

,

پس از اتخاذ تصمیم مبنی بر ارائه ارز اربعین به زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع)،بانک ملی ایران در کوتاه ترین زمان ممکن با تمام قوا به عنوان بازوی بانک مرکزی برای اجرای این پروژه عظیم وارد میدان شد و مقدمات لازم را برای تحویل ارز اربعین به زائران محترم فراهم کرد.

,

اما علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته برای تسهیل امور، به جهت شرایط نامساعد جوی در مرز مهران و از بین رفتن امکانات، آماده سازی مجدد زیر ساخت های باجه های تحویل ارز در این مرز و همچنین آماده سازی مرز  شلمچه، موجب ازدحام زائران ارجمند شده و روند ارائه ارز را با کندی مواجه کرد.

,

به همین دلیل از بانک مرکزی عراق درخواست شد تا اجازه دهد،علاوه بر شبانه روزی شدن ساعت کار باجه های تحویل ارز،دینار بیشتر در اختیار این باجه ها قرار گرفته و تعداد بیشتری از این باجه ها دایر شوند،اما با وجود پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته،بانک مرکزی عراق همکاری لازم را نکرده و لذا زائران اربعین حسینی با مشکلاتی مواجه شدند.

,

همچنین بانک ملی ایران تمام قوا و امکانات خود را برای رفع مشکلات زائران ارجمند به کار گرفت و از بانک مرکزی عراق درخواست کرد که اجازه دهد دینارهای موجود به داخل مرز ایران منتقل شده و در لب مرز کشورمان به زائران پرداخت شوند که متاسفانه طرف عراقی با این پیشنهاد هم موافقت نکرد.  این در حالی است که با ضعف زیر ساخت های ارتباطی و بانکی عراق،روند ارائه ارز اربعین با کندی مواجه شد.

,

بانک ملی ایران برای تحویل ارز به زائران ارجمند، ٢٥٠ باجه در داخل خاک عراق مستقر کرده است؛ کارگزاری های مستقر در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین نیز آماده سرویس دهی به زائران گرامی هستند. با وجود همه محدودیت ها، رایزنی های فشرده با بانک مرکزی عراق برای دریافت مجوزهای لازم ادامه یافته و ٢٠٠ نفر از کارکنان بانک ملی ایران از استان های ایلام و خوزستان نیز برای کمک به فرایند تحویل ارز به کشور عراق اعزام شده اند.این اقدام موجب شد تازائران به صورت روان تر ارز خود را تحویل بگیرند. پس از این ٢٠ باجه تحویل ارز در منطقه مرزی مهران استقرار یافته بود که به منظور تسریع روند و کاهش ازدحام جمعیت،تعداد ٢٠ باجه دیگر افزوده شد.

,

همچنین بانک ملی ایران با تمهیداتی تلاش کرد تا از ازدحام زائران بکاهد و اعلام کرد جهت رفاه حال بیشتر زائران و کاهش ازدحام در صف تحویل ارز، متقاضیان دریافت ارز اربعین که به صورت گروهی سفر کرده اند، می توانند از طریق یک نماینده، ارز اعضای گروه را دریافت کنند.
بدین ترتیب دیگر نیازی به حضور تک تک افراد در صف تحویل ارز باجه ها نیست و فقط کافی است گذرنامه ها و رسیدها در اختیار نماینده قرار گرفته و وی به نمایندگی، ارز دیگر اعضای گروه را تحویل بگیرد.
در عین حال در صورتی که زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) به هر علت موفق به دریافت ارز خود نشوند، پول واریزی آنها جهت خرید ارز اربعین عودت داده خواهد شد.

,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه