اخبار داغ

گلایه مهاجرین خراسان‌جنوبی از دیرصادرشدن ویزا/ افسر: صدور ویزا برای مهاجرین کشوری است

گلایه مهاجرین خراسان‌جنوبی از دیرصادرشدن ویزا/ افسر: صدور ویزا برای مهاجرین کشوری است
مهاجرین خراسان‌جنوبی از دیر صادرشدن ویزا گلایه کردند که مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خرااسن جنوبی گفت: صدور ویزا در حال انجام و کشوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هرساله زائران بسیاری از اتباع و مهاجرین کشور در کنار سایر زائران ایرانی راهی عتبات عالیات می شوند و از راهپیمایی بزرگ اربعین بهره می برند امسال هم 59 نفر از مهاجرین خراسان‌جنوبی در این راهپیمایی شرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
یکی از مهاجرین خراسان جتنوبی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارد از روند صدور گذرنامه و ویزا گلایه هایی دارد.
,
 
,
امین حمزه رجوانی تبعه افغانی مقیم بیرجند در گفتگو با  خاورستان، با بیان این‌که هرساله در پیاده روی اربعین شرکت می کنم اظهار کرد: در طی این سال ها، بزرگترین مشکل ما دیر فرستادن اتباع افغانی برای حضور در راهپیمایی است، لذا باعث شده تا عملا از پیاده روی اربعین بهره نبریم.
,
 
,
وی افزود: ما مقیم کشور ایران هستیم یعنی به این معنی که در کشور ایران زندگی می کنیم و مدارک پاسپورت ایرانی را داریم.
,
 
,
رجوانی خاطر نشان کرد: کارها و صدور ویزا نیز با کشور ایران است، یعنی به مانند یک زائر ایرانی باید کارهای ما نیز انجام شود، اما احساس می شود که پرونده های ما را در انتها قرار می دهند و هر سال این مشکل وجود دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: ما هر ساله در تاریخی که اعلام می شود گذرنامه‌های خود را تحویل می دهیم اما متاسفانه هرسال دیرتر از دیگران اعزام می شویم.
,
 
,
رجوانی مطرح کرد: امسال زمان تحویل گذرنامه را 22 مهرماه اعلام کردند که ما نیز در همان تاریخ مدارک را تحویل دادیم اما سامانه سماح عملا برای اتباع باز نبود و فقط بر روی کاغذ اسم و فامیلمان یادداشت وقرار شد که خبر بدهند اما تا 25مهرماه هیچگونه خبری نشد.
,
 
,
وی بیان کرد: در 25 مهرماه نیز سایت برای اتباع باز شد که مراجعه کردیم و پول ویزا را از ما دریافت کردند اما تاکنون هیچ گونه خبری نشده است.
,
 
,
رجوانی افزود: متاسفانه به ما گفته نمی شود که صدور ویزای ما در چه مرحله ای قرار دارد و تنها عنوان می کنند که دست استانداری استان است.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای اعزام نمی توانیم به دفاتر زیارتی مراجعه کنیم و تنها می توانیم به استانداری مراجعه کنیم، ابراز داشت: دفتری به نام دفتر کفالت در در داخل استانداری قرار دارد که از صفر تا 100 کارها را انجام می دهد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی برای هیچ تبعه افغانی ویزا صادر نشده است، گفت: در دیگر استان ها نیز همین روش در دستور کار قرار دارد اما فکر کنم از دیروز تعدادی ار اتباع افغانی از استان های دیگر اعزام شده اند.
,
 
,
رجوانی مطرح کرد: امسال به ما گفته شد که تجربه ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده و کارها سریع تر انجام می شود اما متاسفانه تاکنون هیچ خبری به ما نداده اند.
,
 
,
احسان افسر مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: از 14 مهر ماه تا 29 مهر 59 نفر از  اتباع و مهاجرین خارجی برای سفر زیارتی اربعین ثبت نام کردند.
,
 
,
وی افزود:  پیرو هماهنگی با حج وزیارت کار صدور دفترچه های زائران انجام شد؛ مراحل ثبت نام در سامانه سماح صورت گرفت و وارد اخذ ویزا شد.
,
 
,
مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: هنوز دفترچه‌های زائرین به دست ما نرسیده است و تاریخ صدور ویزا دست ما نیست.
,
 
,
افسر خاطرنشان کرد:  در مسائل مرتبط با ارز هماهنگی‌هایی با وزارت کشور صورت گرفته است خدماتی که برای زائرین ایرانی انجام می شود برای  برای مهاجرین نیز صورت بگیرد. 
,
 
,
وی در پاسخ به گلایه برخی از مهاجرین استان نسبت به دیرصادرشدن ویزا، گفت: صدور ویزا برای مهاجرین کشوری است و استان هیچ نقشی در صدور آن ندارد.
,
 
,
مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در سفر زائرین به اربعین چند دستگاه از قبیل پلیس گذرنامه، وزارت کشور و سازمان اتباع خارجی کشورو استانها دخیل هستند.
,
 
,
افسر تاکید کرد: کار صدور روادید و نوع اقامت بعضی مهاجرین بر عهده پلیس گذرنامه است  و این پروسه در ناجا صورت می‌گیرد که امسال سرعت گرفته است.
,
 
,
وی اضافه کرد: برای صدور ویزا، مهاجرین در کشور عراق باید مراحلی را طی کنند و موافقت نامه هایی صورت گرفته و مجوزهایی داده شود که برای مهاجرین و اتباع خارجه زمان خاص تری نیاز دارد و سفارت عراق ویزا صادر می‌کند.
,
 
,
مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت:  برخی هماهنگی‌ها، خدمات و مراقبت های بهداشتی باید توسط دستگاه‌های مختلف انجام شود.
,
 
,
افسر ضمن اشاره به اینکه تعیین مرز خروجی مهاجرین کشوری است و مرز شلمچه مرز خروجی مهاجرین خراسان جنوبی است، گفت: دوری خراسان جنوبی از این مرز زمان بر است؛ از این رو هماهنگی هایی با پلیس گذرنامه صورت گرفته که استان‌هایی که دورترند سرعت بیشتری در صدور گذرنامه آنها صورت بگیرد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: چنانچه زائران تمایل به سفر کاروانی داشته باشند از خدمات بیشتر و گسترده تری بهره مند خواهند شد.
,
 
,
مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: جامعین مهاجر، تمایل به سفر خانوادگی و فردی دارند و چون این سفر سیاحتی و زیارتی برای آنها است گاها تا یک ماه سفر آنها به طول می انجامد این‌ها تاثیرگذار در روند صدور ویزا است.
,
 
,
افسر ضمن تاکید بر این‌که ما دغدغه اعزام مهاجرین را داریم، افزود: جامعه مهاجرین خراسان جنوبی متقاضی ایجاد موکب نیستند از این روهماهنگی هایی از طریق ستاد استانی اربعین صورت گرفته تا خدمت رسانی به زائران در زمان طولانی تری صورت بگیرند و زائران از خدمات سایر موکب ها بهره مند شوند.
,
 
,
وی ضمن اشاره به این‌که در برخی استانها جامعه مهاجرین موکب دارند و از سرویس خدمات راحت تری بهره مند می شوند، یادآورشد: هر مرحله  از سفر بزرگ و این راهپیمایی ارزشمند رخ می‌دهد تجاربی را کسب می کنیم و بستر بهتری برای خدمت رسانی فراهم می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه