اخبار داغ

دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی خبرداد

35 موکب خراسان‌جنوبی پذیرای زائران درعراق/ 110 کامیون آماده جابه جایی زائران اربعین

35 موکب خراسان‌جنوبی پذیرای زائران درعراق/ 110 کامیون آماده جابه جایی زائران اربعین
دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی گفت: امسال 35 موکب از خراسان جنوبی پذیرای زائران حسینیدر عراق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حسنی‌مقدم دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، گفت: امسال 35 موکب از خراسان‌جنوبی در عراق پذیرای زائران حسینی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: از تعداد موکب‌های خراسان‌جنوبی در عراق، دو موکب برای اسکان متمرکز خواهران و برادران، هشت موکب نانوایی و 25 موکب پذیرایی و خدماتی بوده است.
,
 
,
دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی گفت: زائران پاکستانی درمسیر برگشت از شهرهای قم، مشهد و خراسان‌جنوبی عبور می‌کنندکه چند موکب در خضری و نهبندان برای پذیرایی از این زائران در نظر گرفتیم که این موکب‌ها تا 10 روز پس از اربعین ادامه دارد.
,
 
,
حسنی‌مقدم گفت: برای جابه‌جایی موکب‌ و کالا از خراسان‌جنوبی به عراق حدود 110 دستگاه کامیون و تریلی اعلام آمادگی کردند که اکثر این کامیون ها رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند و ما تنها هزینه ویزا و ورودی به کشور عراق را از طریق ستاد اربعین پرداخت کردیم.
,
 
,
وی افزود: برای جابه جایی زائران اربعین نیز اتوبوس‌ها تأمین شده که آماده خدمت رسانی به زائران هستند.
,
 
,
دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به این‌که امسال کنسولگری موقت عراق را در خراسان‌جنوبی داشتیم پیشنهاد شد کار صدور ویزای زائران افغانی از این کنسولگری پیگیری شود اما وزارت خارجه این را نپذیرفت و اعلام شد که باید به صورت متمرکز و در تهران کار ویزای آن‌ها انجام شود.
,
 
,
حسنی‌مقدم افزود: حدود 40 نفر متقاضی رفتن به کربلا بودند که ما مدارک‌شان را جمع آوری و به تهران ارسال کردیم اما تا این لحظه وزارت کشور به ما جوابی در این خصوص نداده است.
,
 
,
وی خاطرنشان‌کرد: از 20 شهریور همایشی برای مسئولان موکب‌ها داشتیم و برای برگزاری مراسم اربعین 11 کمیته شامل کمیته امنیتی و زیر ساخت، امداد ونجات، اطلاعات، بهداشت ودرمان، امدادرسانی و مستندسازی، اتباع خارجی، اعزام، فرهنگی، آموزشی، حمل ونقل و مشارکت های مردمی تشکیل شدند.
,
 
,
دبیر ستاد اربعین خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به این‌که سال قبل برای خراسان‌جنوبی تنها مرز چذابه بود اما امسال با پیگیری های انجام شده مرز چذابه و مهران برای خروج زائران خراسان‌جنوبی فراهم شده است.
,
 
,
حسنی‌مقدم گفت: سال گذشته چهار میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شد اما امسال این کمک ها کاهش یافته است.
,
 
,
وی از مردم خواست که کمک های خود را به شماره حساب ستاد عتبات:421343120281191 و شماره کارت بانک انصار:6273811095667975 واریز کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه