اخبار داغ

انتقادات صریح آیت‌الله شاهچراغی:

مردم و بازار رها شده‌اند/ مسئولان! چرا شفاف و صریح با مردم سخن نمی‌گویید؟

مردم و بازار رها شده‌اند/ مسئولان! چرا شفاف و صریح با مردم سخن نمی‌گویید؟
امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انتقادات صریحی را نسبت به اوضاع اقتصادی و برخی از مسائل سیاسی در کشور مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مصلی این شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شاهچراغی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به راهبردهای حضرت علی(ع) به منظور کنترل بازار اظهار کرد: امام علی(ع) به بازاریان توصیه می‌کرد که از ربا و درآمد حرام فاصله بگیرند و خود شخصا صبح زود برای سرکشی وارد بازار می‌شد؛ ای کاش امروز هم کسی مانند علی(ع) پیدا شود، به بازار برود و به بازاریان بگوید که چرا قیمت‌ کالاهای مشابه در سطح شهر متفاوت است و چرا نرخ کالاها گاه تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است؟

,

وی با انتقاد از چند برابر شدن قیمت برخی از کالاها گفت: بازار و مردم رها شده‌اند و هرکس کالاهایش را به هر قیمتی که بخواهد می‌فروشد؛ اوضاع بسیار بدی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به این که اگر تقوا رعایت شود، هیچ مشکل اقتصادی وجود نخواهد داشت و مردم روزی حلال به دست می‌آورند ابراز امیدواری کرد که با حرکت امت اسلام به سوی تقوا، مشکلات اقتصادی برطرف شود.

,

شاهچراغی در ادامه با بیان این که اگر اصرار رهبری نبود، جبهه مقاومت هم نبود گفت: شهدای بزرگ مدافع حرم همچون شهیدان دانشگر، شاطری، حمزه، علیزاده و دیگر شهدا به خط مقدم جبهه مقاومت رفتند و داعش را متلاشی کردند و بر اثر تلاش‌های آن‌هاست که امروز مردم با این کیفیت و کمیت به زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) می‌روند.

,

وی همچنین با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شفافیت، خطاب به مسئولان گفت: مسئولان! شفاف و صریح با مردم صحبت کنید و رازها را از مردم پنهان نکنید؛ چراکه این حق مردم است که مسئولان با صراحت مسائل را با آنان در میان بگذارند.

,

چرا شفاف با مردم سخن نمی‌گویید؟

,

امام جمعه سمنان افزود: چرا با مردم سخن نمی‌گویید تا در جریان امور قرار بگیرند؟ مسائل مختلفی در افواه عمومی مطرح می‌شود که ما هم پاسخی برای آن‌ها نداریم؛ سرانجام پرونده حقوق‌های نجومی چه شد؟ چرا شفاف با مردم سخن نمی‌گویید؟

,

شاهچراغی با طرح این پرسش که «مگر ما به غیر از مردم کس دیگری را داریم؟» مسئولان را به مشورت با مردم فراخواند و گفت: امام حسین(ع) می‌فرمود من چیزی را از اصحابم پنهان نمی‌کنم چرا که آن‌ها مورد اعتماد من هستند.

,

وی افزود: ما امیدواریم مسئولان به فکر باشند و مسائل مختلف را برای مردم بیان کنند و بیان نخواهند کرد!

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه سه نیازمندی اصلی دانش‌آموزان شامل اعتقاد صالح، اخلاق سالم و دانش مفید را خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آموزش‌ها باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل بتوانند با دانش مفیدی که کسب کرده‌اند به کشور خدمت کنند.

,

خدا شما را نیامرزد!

,

شاهچراغی در فراز پایانی سخنان خود با انتقاد شدید نسبت به سکوت نهادهای حقوق بشری در قبال فاجعه یمن گفت: آیا نهادهای حقوق بشری مرده‌اند؟ کورند یا کرند؟ خدا شما طرفداران حقوق بشر را نیامرزد! مگر مردم یمن بشر نیستند که آل‌سعود 50 هزار نفر از آن‌ها را کشته است؟

,

وی ادامه داد: امروز 12 میلیون‌نفر از مردم یمن با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ای بیچاره‌ها مگر این‌ها بشر نیستند؟ باید خاندان آل‌سعود سرنگون شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه