اخبار داغ

یادداشت؛

پیاده روی اربعین را مدیون چه کسانی هستیم؟

پیاده روی اربعین را مدیون چه کسانی هستیم؟
در تحولات چند سال اخیر در منطقه احتمال داشت شیعیان دیگر رنگ و روی کربلا را نبینند و نتوانند در این پیاده‌روی عظیم شرکت کنند، موضوعی که این روزها رهبر معظم انقلاب در دیدار خودشان با خانواده‌های شهدای مدافع حرم یادآور شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  راهپیمایی اربعین چه زمانی شروع می‌شود، از چه مسیرهایی برویم و از کدام شهرها عبور کنیم؟ هزینه‌ها چقدر افزایش پیداکرده است و هزار و یک سؤال دیگر که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و.. در خصوص پیاده‌روی اربعین مطرح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

علاوه بر این در روزهای اخیر مشکل تأمین ارز دولتی به دینار هم در صدر اخبار پیاده‌روی اربعین قرار دارد که با تصمیم دیرهنگام مسئولان بانک مرکزی دردادن ارز به مردم و همچنین کارشکنی‌های طرف عراقی مواجه شده است.

,

از تمامی این مباحث که بگذریم باید به این نکته مهم و اساسی اشاره‌کنیم که در تحولات چند سال اخیر در منطقه احتمال داشت شیعیان دیگر رنگ و روی کربلا را نبینند و نتوانند در این پیاده‌روی عظیم شرکت کنند، موضوعی که این روزها رهبر معظم انقلاب در دیدار خودشان با خانواده‌های شهدای مدافع حرم یادآور شده و فرمودند: اگر چنانچه این فرزندان عزیز شما، شهدای عزیز شما، این کسانی که رفتند آنجا مجاهدت کردند نبودند، دشمن تا نزدیکی قبر مطهّر حضرت اباعبدالله، چند کیلومتری کربلا، جلوآمده بود؛ با خمپارهٔ کوتاه‌بُرد -خمپارهٔ ۶۰- کربلا را می‌زدند؛ این‌قدر نزدیک آمده بودند! به کاظمین نزدیک بودند، به زینبیّه نزدیک بودند، در واقع [آنجا را] محاصره کرده بودند. این جوانهای شما رفتند در خلال هزاران نفرِ دیگر، رفتند این بلا را از سرِ اسلام و مسلمین درواقع رفع کردند؛ کار بزرگی که این جوان‌های شما انجام دادند، این است.

,

آذرماه سال 93 بود که داعش در 40 کیلومتری کربلا قرار داشت و کشورهای عربی منطقه به‌غیراز چند کشور منتظر سقوط کربلا و نجف و تخریب قبور مطهر ائمه اطهار بودند هرچند که نیروهای مقاومت در منطقه حضور فعالی داشتند اما همان زمان بارها مسئولان جمهوری اسلامی ایران اماکن مقدسه را خط قرمز کشور دانستند و تصریح کردند که چنانچه این شهرها در معرض سقوط قرار بگیرند با تمامی توان و قوا و با نیروهای نظامی خود وارد خاک عراق می‌شوند.

,

درست در روزهایی که از دید دشمنان اسلام و شیعیان شمارش معکوس برای سقوط این شهرها شروع‌شده بود رزمندگان دلاور اسلام وارد کارزار شدند و با فرماندهی قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام یک‌به‌یک شهرها و روستاها را آزاد کردند و اجازه ندادند هیچ آسیبی به اماکن مقدسه برسد.

,

در این میان سرداران و شهدای زیادی جان خود را از دست دادند که از بین این شهدا می‌توان به سردار شهید شعبان نصیری، سردار شهید حمید تقوی‌فر، شهید مهدی نوروزی، شهید هادی ذوالفقاری، شهید علی یزدانی و شهید حمیدرضا اسداللهی اشاره کرد که در کنار هزاران شهید جبهه مقاومت از تیپ فاطمیون و زینبون گرفته تا گردان‌های مقاومت و ارتش عراق در دفاع از حرم اهل‌بیت به شهادت رسیدند تا ما شیعیان این روزها باافتخار و در امنیت کامل بار دیگر پیاده به زیارت سالار شهیدان برویم و از این حماسه عشق و آزادگی بهره‌مند شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه