اخبار داغ

تعاونی شدن آبگرم، خواسته اهالی روستا/ پاسخ نماینده‌ی در مظان اتهام به یک شائبه!

تعاونی شدن آبگرم، خواسته اهالی روستا/ پاسخ نماینده‌ی در مظان اتهام به یک شائبه!
مردم روستای متعلق کلیبر به نحوه واگذاری و استفاده از آبگرم این روستا اعتراض دارند و حرفشان این است که آبگرم باید مردمی اداره شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اناج، مدتی است مردم روستای "متعلق" شهرستان کلیبر از یک موضوع ناراحت‌اند و به آن اعتراض دارند. ماجرا بر‌می‌گردد به سال‌های 87 تا 92 که در آن آبگرم متعلق به شرکتی به‌نام "آذر سلین ارس" واگذار می‌شود و طبق شواهد موجود این واگذاری 50 ساله است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اناج,

مردم این روستا اکنون می‌گویند که می‌خواهیم آبگرم روستامان به صورت مردمی و تعاونی اداره شود تا همه‌ی روستائیان از سود این آبگرم استفاده کنند. در این بین آنچه از اسناد موجود بر‌می‌آید، ساخت و سازهای انجام گرفته در آن مجموعه و نوع واگذاری آبگرم دارای ایرادات و تخلفات قانونی بوده و در هاله‌ای از ابهام است.

,

, ,

طبق نامه اداره کل منابع طبیعی و آب‌خیز داری شهرستان کلیبر، در زمین‌های کنونی آبگرم متعلق در سال 86 بصورت غیرقانونی ساخت و ساز شده و این ساخت و سازها بعدا منجر به صورت مجوز تاسیس و بهره‌برداری از آبگرم گردیده است. در این میان نقش فردی به نام کیومرثی که گویا عامل اصلی ساخت ساز و تاسیس بنای آبگرم متعلق بوده، پر رنگ است.

,

, ,

اما ماجرا آنجایی جالب می‌شود که در تاریخ بهره‌برداری از مجمتع آبگرم، پای نماینده فعلی شهرستان کلیبر به میان می‌آید. طبق اسناد موجود قلی‌الله قلی‌زاده نماینده فعلی کلیبر مدیرعامل شرکت آذر سلین ارس بوده است.

,

این همه ماجرا نیست، پیگیری‌های آناج در خصوص این مسئله به توضیح و شرح ماجرا از زبان نماینده کلیبر می‌رسد. قلی الله‌قلی‌زاده در صحبت‌هایی که با آناج انجام می‌دهد، مطالب موجود را از پایه تکذیب می‌کند و می‌گوید همچین شرکتی که بنده مدیرعامل آن باشم و مدیریت آبگرم متعلق را برعهده داشته باشد اساسا وجود خارجی ندارد و طرح این‌ موضوعات نزدیک انتخابات را با هدف تخریب خودش می‌داند.

,

قلی‌زاده در بخشی از سخنانش می‌گوید: طرح این موضوعات شیطنت آمیز است و یک سری اهداف را دنبال می‌کند. بنده بعد از اینکه در سال 92 بازنشسته شدم، به این خاطر که هم خود و هم فرزندانم بیکار بودیم، تصمیم گرفتیم که شرکتی بنام آذر سلین ارس تاسیس کنیم. البته بعد از مدتی، یک شرکت دیگر علیه شرکت ما شکایت کرد که نام و برند آذر سلین متعلق به ماست و شما آن را کپی برداری کردید. این شکایت قانونی بود و در نهایت فعالیت شرکت متوقف شد.

,

نماینده مردم کلیبر در ادامه به نکته قابل تاملی اشاره می‌کند. او مدعی است: در زمان استانداری علیرضا بیگی و نمایندگی ارسلان فتحی پور در مجلس، قرار دادی نوشته شده است که در آن تمام آبگرم روستا را به مدت 50 سال به یک شرکت واگذار کرده‌اند. قلی‌زاده این قرارداد را مانند ترکمنچای می‌داند و می‌گوید در هیچ جای دنیا همچین قراردادی وجود ندارد.

,

, ,

البته اسناد، صحت ادعای نماینده کلیبر را تایید می‌کند به‌طوری قبل از ثبت شرکت توسط قلی‌زاده، شرکتی بنام آذر سلین ارس وجود داشته اما آنچه سوال ایجاد می‌کند، تشابه عجیب اسمی شرکت‌هاست.

,

پیگیری‌های آناج تا این لحظه از فرماندار شهرستان، نماینده وقت مردم کلیبر و استاندار وقت به جایی نرسیده، اما آنچه مهم است، شفاف شدن نحوه کسب حق امتیاز استفاده از آبگرم متعلق و وجود شرکتی با مدیریت فردی بنام کیومرثی و اعتراض مردم این روستا به نحوه خصوص بودن آبگرم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه