اخبار داغ

معاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی؛

وسایل نقلیه ۷۳ درصد در آلودگی هوای تبریز تاثیر دارند/ تعهد پالایشگاه تبریز نزد دادستانی برای رفع آلایندگی

وسایل نقلیه ۷۳ درصد در آلودگی هوای تبریز تاثیر دارند/ تعهد پالایشگاه تبریز نزد دادستانی برای رفع آلایندگی
عباس‌‌نژاد سهم وسایل نقلیه را در آلودگی هوا 73 درصد دانست و گفت: صنایع تنها 22 درصد در این آلودگی تاثیر دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اناج، حسن عباس‌نژاد صبح امروز در جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را اپیدمی خواند و با بیان اینکه آلودگی به عملکرد ما، مردم و شرایط اقلیمی بستگی دارد، خاطرنشان ساخت: همیشه قسمتی از آلودگی کشورهای صنعتی به سمت کشور ما آورده می‌شود که در بحث ریزگردها این مساله را مشاهده می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اناج,

وی اظهار داشت: یکی از عوامل آلایندگی در تبریز ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون است که در فصل‌های سرد نمود بیشتری دارد و در زمستان ۹۵ تا۱۵۰مترمکعب بالا می‌رود؛ در پاییز ۹۶ نیز این آلودگی به ۱۵۰مترمکعب رسیده بود.

,

معاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه سال گذشته تبریز با ۴۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز هوای ناسالم بعد از شیراز دومین کلانشهر ناسالم بود، یادآور شد: در شش ماهه اول امسال نیز پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم داشته‌ایم.

,

وی اذعان کرد: عادت کرده‌ایم هزینه آلودگی را به گردن مردم بیندازیم، به مردم سوخت و خودروی استاندارد نمی‌دهیم و هزینه را به مردم تحمیل می‌کنیم.

,

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته با استقرار صنایعی که بار آلودگی بالایی دارند محیط زیست را تخریب کرده‌ایم، تصریح کرد: ۷۳ درصد آلودگی مربوط به وسایل نقلیه، ۲۲درصد صنایع و پنج درصد مربوط به مسائل دیگر است.

,

وی بیان داشت: پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ذاتا صنایع آلاینده هستند اما این آلودگی سریعا نشان داده نمی‌شود و اصلاح فرآیند آن‌ها نیز زمانبر است؛ مدیران عامل این صنعت در نزد دادستانی تعهد داده‌اند که اصلاحات را شروع کنند و از سال گذشته برخی کارها در راستای اصلاح فرآیندها رخ داده است.

,

عاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج بیمارستان بی‌خطرسازی را انجام نمی‌دادند که به مراجع قضایی معرفی کردیم اما امروز هیچ بیمارستانی زباله‌ها را بدون بی خطرسازی رها نمی‌کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه