اخبار داغ

بازیگر سینمای دفاع مقدس:

نحوه پرداخت دینار در شأن زائران اربعین حسینی نبود

نحوه پرداخت دینار در شأن زائران اربعین حسینی نبود
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: وقتی نحوه پرداخت دینار را به زائران اربعین دیدم به عنوان یک ایرانی تحقیر شدم، وقتی صف دریافت دینار که زائران خسته ساعت ها منتظر دریافت دینار بودند را دیدم دلم شکست، مسئولین چرا اینگونه با زائر امام حسین(ع) برخورد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار قم فردا   با اشاره به ایام پیاده روی اربعین، اظهار داشت: نمی توان توصیفی برای اربعین و امام حسین(ع) داشت با هیچ تعریفی نمی توان  حق مطلب را درشان سیدالشهدا ادا کرد، اربعین و پیاده روی اربعین یک عشق است و عشق را نمی توان هیچ‌گونه تعریف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی گفت: عشق به امام حسین(ع) بود که رزمندگان را در دفاع مقدس در جبهه ها نگه می داشت، عشق به سیدالشهدا و راه سیدالشهدا گفتنی نیست فقط باید این عشق را تجربه کرد.

,

بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: عشق به امام حسین(ع) که در پیاده روی اربعین جلوه گر می شود یعنی عشق به همه عالم که با هیچ عقلی هم نمی توان آن را تعریف کرد، این عشق به امام حسین(ع) باعث می شد انسانی قدرت آن را داشته باشد که جلوی تانک بایستد، همین کافی است تا انسان به قدرت محبت اهل بیت(ع) پی برد.

,

وی بیان داشت: 8سال در جبهه بودیم یعنی در یک فضای معنوی رشد کردیم اما برای درمان با عده ای از رزمندگان ناگهان سال 71 خودمان را در آلمان دیدم، کمربند ایمنی ما که در آلمان باعث شد در آن فضا به گناه آلوده نشویم فقط زیارت عاشورا بود این مسئله را نمی توان با عقل تعریف کرد آن هم در آن کشور اروپایی با آن فضای آزاد و بی بند و بار، اما عشق به امام حسین(ع) و راه امام حسین باعث می شد ما سمت گناه نرویم گناهی که عقل راه آن را آزاد می دید امام عشق هرگز راهی به این گناه نداشت.

,

بازیگر فیلم اخراجی ها افزود: هر فردی از عشق به امام حسین(ع) می تواند هر برداشتی داشته باشد برداشت سیاسی یا برداشت مذهبی، می توان گفت پیاده روی اربعین قدرت شیعه است اما من می گویم عشق به امام حسین(ع) را نمی توان با عقل تعریف  کند.

,

وی بیان داشت: وقتی عشق به سید الشهدا مطرح باشد انسان از همه هستی خود می گذرد و دنیا را رها می کند و می رود، اکنون همسرم در پیاده روی اربعین شرکت کرده می دانم  او به عشق امام حسین(ع) سختی راه را به جان خریده است.

,

راهی که به کربلا می رود راه عشق است

,

نقی زاده تصریح کرد: گاهی در این ایام عده ای می گویند هزینه ای که می خواهید بروید به کربلا به فقرا بدهید اینها که این حرف ها را می زنند منطق خود را دارند که با عقلشان تعریف می کنند اما ما می گوییم راهی که به کربلا می رود عشقی است که نمی توان تعریف کرد.

,

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: شب های عملیات رزمندگان قرآن می خواندند به سیدالشهدا متوسل می شدند زیارت اربعین می خواندند این ها بود که حاج همت ها را ساخت و باز هم می سازد فکر نکنیم مسئله ای دیگری غیر از این در جریان بوده است.

,

وی گفت: صدا و سیما تا حدودی برای تبلیغ اربعین خوب عمل کرد اما فعالیت هنری و تبلیغ هنری پیاده روی اربعین مسئله دیگری است.

,

نقی زاده ضمن گلایه از بی‌برنامگی مسئولان در خصوص پیاده روی اربعین گفت: کسانی که مسئول برگزاری مراسم پیاده روی اربعین هستند باید از چند ماه قبل برنامه ریزی کنند، تصمیم بگیرند چه  میزان ارز پرداخت خواهند کرد، چه مسائلی با توجه به تجربیات سال های قبل وجود داشته تا بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

,

نحوه پرداخت دینار به زائران اربعین را دیدم دلم شکست

,

بازیگر اخراجی ها گفت: امسال مسئولین خیلی بی برنامه عمل کردند یک‌بار مصاحبه می کنند دینار دولتی پرداخت نمی کنیم، بعد اعلام می کنند دینار دولتی پرداخت می کنیم هر دفعه مسئولی مصاحبه کرد و حرفی زد و در نهایت زائران اربعین را سرگردان کردند  وقتی نحوه پرداخت دینار را  به زائران اربعین دیدم به عنوان یک ایرانی تحقیر شدم، وقتی صف دریافت دینارکه زائران خسته ساعت ها منتظر دریافت دینار بودند را دیدم دلم شکست مسئولین چرا اینگونه با زائر امام حسین(ع) برخورد کردند.

,

نقی زاده افزود: این تحقیر زائر اربعین بی‌کفایتی و بی مدیریتی هر فردی می‌خواهد باشد غیر قابل قبول است نمی دانم چه باید بگویم آیا گفتنم سودی دارد؟ اگر یک انتقاد کنیم بلافاصله می گویند این منتقد است و سیاه نمایی می کند زیرآبش را بزنیم؛ اما من حرفم را می زنم.

,

بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: آن زائری که به عشق امام حسین(ع) می‌رود  آن مسئول که سمتی دارد باید برای این زائر با جان و دلم کار کند قیمت ویزا و هر هزینه ای قرار است پرداخت شود از قبل تصمیم گیری شود اگر می خواهند به زائر اربعین دینار پرداخت نکنند اعلام کنند پرداخت نمی کنیم تا زائر تکلیف خود را بداند اما اگر قرار است پرداخت شود درست پرداخت شود به این شکلی که پرداخت شد در شان زائران امام حسین(ع) نبود.

,

وی گفت: هر فردی در مجلس، دولت، قوه قضائیه ،نیروی انتظامی  و نیروهای امنیتی است همه و همه اگر به عشق امام حسین(ع) به زائر اربعین خدمت کردند  مطمئن باشند امام حسین(ع) اجر زیادی به  آن‌ها خواهد داد اما این‌گونه سستی‌ها که بعضاً در این چند روز مشاهده شد و دل زائر امام حسین (ع) آزرده شد قابل توجیه نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه