اخبار داغ

همزمان با اربعین حسینی؛

رسم دیرینه گردهمایی هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد جامع

رسم دیرینه گردهمایی هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد جامع
معاون فرهنگی شورای تبلیغات اسلامی استان یزد از گردهمایی هیئت های عزاداری یزد در روز اربعین در مسجد جامع کبیر یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: طبق رسم دیرینه یزدی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته صبح روز اربعین عزاداری هیئت های مذهبی در مسجد جامع کبیر یزد شروع و تا قبل از نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت. البته با توجه به برنامه زمان بندی انجام شده احتمال می دهیم عزاداری حدود 50 هیئت به ترتیب انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی در ادامه گفت: در سایر نقاط شهر و استان نیز مانند سنوات قبل در مساجد، حسینه ها و تکایا مراسم عزاداری سالار شهیدان نیز برگزار خواهد شد.

,

کارگر اعلام کرد: در استان یزد تقریبا یک هزار و 300 هیئت وجود دارد که قریب به 400 هیئت در سطح شهرستان یزد و ما بقی در سایر شهرستان ها فعال هستند.

,

وی در خصوص ساماندهی هیئت های مذهبی استان گفت: حدود 60 درصد از هیئات مذهبی استان ساماندهی و ثبت شده‌اند و کد مخصوص دریافت کرده اند و مابقی نیز در شرف ثبت نام و دریافت کد هستند.

,

کارگر با اشاره به شرایط ثبت هیئت های مذهبی در سامانه مورد نظر گفت: این ساماندهی ها علاوه بر شناسایی و نظم بخشیدن به هیئت های استان، بیشتر با هدف آموزش هیئت ها در جهت ارتقا بخشیدن به سطح کیفی و فرهنگی عزاداری ها و همچنین عمق بخشیدن به محتوای اصلی عزاداری ها صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه