اخبار داغ

استخری با حفره های پیش بینی نشده/ ۲ میلیارد هزینه برای ۴ ماه از سال!

استخری با حفره های پیش بینی نشده/ ۲ میلیارد هزینه برای ۴ ماه از سال!
در حالی استخر روباز بانوان بجنورد در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که هنوز دغدغه های اساسی شهری در زمینه آسفالت معابرحاشیه شهر، جمع آوری آب های سطحی و سنگ فرش پیاده روها آن طور که مورد انتظار شهروندان است، برآورده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، افتتاح استخر روباز بانوان ریسک بزرگی است که هر کسی نمی تواند آن را بپذیرد به همین دلیل در معدود شهرهای کشور شاهد احداث استخر روباز برای بانوان هستیم.اما شهرداری بجنورد با پذیرش این ریسک اقدام به احداث استخر روباز بانوان در پارک تفریحی توریستی بش قارداش کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،,  افتتاح استخر روباز بانوان ریسک بزرگی است که هر کسی نمی تواند آن را بپذیرد به همین دلیل در معدود شهرهای کشور شاهد احداث استخر روباز برای بانوان هستیم.اما شهرداری بجنورد با پذیرش این ریسک اقدام به احداث استخر روباز بانوان در پارک تفریحی توریستی بش قارداش کرده است.,

علی رغم اینکه این پروژه شاید با هدف ایجاد فضایی مفرح برای بانوان و جذب گردشگر ایجاد شده است اما باید دید جوانب امر به خوبی سنجیده شده است و جنبه تامین امنیت که مهمترین بعد اجرای این پروژه است به طور کامل رعایت شده واینکه آیا مجریان این طرح می توانند تضمینی برای آن بدهند؟

,

آیا احداث استخر روباز در اولویت نیازهای بانوان قرار دارد و اینکه چند درصد از بانوان تمایل به استفاده از این استخر را خواهد داشت؟

,

علاوه بر این با توجه به ساکن بودن بخش زیادی از جمعیت شهر بجنورد در مناطق حاشیه شهر به مهمترین دغدغه شهروندان این مناطق که آسفالت معابر، جمع آوری آب های سطحی است پرداخته شده و آیا چاره اساسی برای احداث پارکینگ و روان سازی ترافیک سطح شهر اندیشیه شده که ساخت استخر روباز بانوان در اولویت کاری قرار گرفته است؟

,

و نکته پر اهمیت تر اینکه در اجرای این پروژه تا چه میزان از نظرات کارشناسی استانداری، دستگاه های فرهنگی و گردشگری استفاده شده و این پروژه که با سبکی مدرن ساخته شده است چه میزان می تواند درآمدزایی برای شهرداری بجنورد داشته باشد و چقدر به جذب گردشگر در استان کمک خواهد کرد؟

,

 

,

پروژه استخر روباز بانوان در کمیسیون عمران بررسی نشده است

, پروژه استخر روباز بانوان در کمیسیون عمران بررسی نشده است, پروژه استخر روباز بانوان در کمیسیون عمران بررسی نشده است,

سید محسن موسوی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد و رئیس کمیسیون عمران شهر در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با این پروژه با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورا طرح شفافیت سازی عملکرد شورا و شهرداری را در دستور کار داشتیم، گفت: براساس اعلام شهرداری بجنورد در رابطه با هزینه کرد بالغ بر 2 میلیارد تومان برای اجرای این استخر، خواستار ارائه اسناد مالی پروژه  از مجموعه شهرداری هستیم.

, .,

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران باید به لحاظ اجرایی پروژه های شهرداری را ارزیابی کند، گفت: شهردار باید این پروژه را در کمیسیون عمران مطرح می کرد، در حالی که پروژه در مجموعه کمیسیون عمران مورد بررسی و تحلیل قرار نگرفته است.

, .,

موسوی عدم هماهنگی های بین سازمانی را از دیگر نقدهای وارد ه بر اجرای این پروژه خواند و ادامه داد: شهردار به صورت مستقل بدون هماهنگی سازمانی و مجموعه ای اعضا شورا پروژه را اجرا کرده است و هیچ گونه امکان ارزیابی و نظارتی بر پروژه وجود نداشت.

, .,

وی اضافه کرد: انتظار این است که مدیریت شهری ارزیابی لازم از مسائل شهری را داشته باشد و براساس اولویتها و مسائل اصلی شهر بجنورد هزینه کرد را در دستور کار قرار دهد.

, .,

موسوی، شهر بجنورد را یکی از شهرهای دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین کشور خواند و گفت: براین اساس یکی از اولویت های اجرای پروژه های شهری هزینه کرد در بخش حاشیه می توانست باشد و نباید ساخت استخر روباز بانوان در اولویت اصلی پروژه ها قرار می گرفت.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد با بیان اینکه اگر مدنظر کار برای بانوان است، امکان ایجاد فضای مناسب تری  برای بانوان وجود داشت، افزود: ایجاد مجموعه ورزشی دارای استخر سرپوشیده برای بانوان از گزینه هایی است که می توان اجرا کرد.

,

این عضو شورای شهر بجنورد تصریح کرد: با رجوع به تجربه شکست خورده اختصاص استخر شهروند به بانوان و عدم استقبال از آن نمی توان انتظار استقبال زیادی از استخر روباز داشت.

,

موسوی گفت: در حوزه بانوان، مسائل متعددی وجود دارد که بحث های اجتماعی می توانست الویت بیشتری داشته باشد.

,

وی ادامه داد: در شهرهای آزاد گردشگری مثل قشم و کیش که گردشگران خاص دارند چنین استخرهایی وجود ندارد، چرا شهری مثل بجنورد که به عنوان شهری از گنجینه فرهنگ ها معرفی می کنیم، اقدام به ایجاد  استخر روباز بانوان می کند.

, .,

موسوی بیان کرد: بعد فرهنگی و امنیتی پروژه به یک دغدغه برای خانواده ها تبدیل شده است و این انتظار را داریم که شهرداری با شفافیت اعلام کند که اگر خانواده ها و بانوان از استخر استفاده کنند بحث فرهنگی و امنیت به طور کامل لحاظ شده است.

, .,

 

,

رفع نیازهای اولیه شهروندان واجب تر است

, رفع نیازهای اولیه شهروندان واجب تر است, رفع نیازهای اولیه شهروندان واجب تر است,

علیرضا باغچقی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه با اشاره به تشخیص کارشناسان سلامت جهت ویتامین D مورد نیاز، گفت: این تشخیص لزوم اجرای این پروژه را افزایش می دهد.

,  D , .,

وی ادامه داد: در کنار این موضوع آیتمهای مهم دیگری از جمله موقعیت مکانی آن مدنظر است که شهرداری برچه اساسی اقدام به ایجاد این مکان در بش قارداش کرده است.

, .,

این عضو شورای اسلامی شهر مهم ترین بحثی که در این پروژه مطرح است را امنیت و مشرفیت مکان خواند و گفت: امنیت از لحاظ جانمایی طرح و سواستفاده افراد بیمار روانی، سواستفاده از تجهیزات در محوطه استخر و مشرفیت های غیر مستقیم مورد نظر است.

, .,

باغچقی گفت:  به عنوان عضو شورا این دغدغه را دارم، قطعا مدیریت شهری هم این دغدغه را دارد، اما کارشناس امنیتی باید در این بحث نظر دهد و اگر از لحاظ امنیتی احساس خطر می کنند باید ورود کنند.

, .,

وی بیان کرد: دغدغه دیگر بحث خدمات تردد در مسیر از جمله آسفالت و روشنایی است که این ها در بازه کوتاه مدت قابل تامین و اجرا هستند.

, .,

 باغچقی خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه مهم و ضروری است و ریسک بالایی دارد.

, .,

این عضو شورا رفع نیازهای اولیه از جمله آسفالت حواشی شهر را واجب تر خواند و تاخیر در رفع نیازهای اولیه را عاملی برای اختلال  در کار و زندگی مردم دانست و اضافه کرد:  اما در صورتی که شرایط برای رفع نیازهای اولیه وجود نداشته نباشد، نمی توان اجرای پروژه های دیگر را به تاخیر انداخت.

, .,

 

,

مکاتبه ای در خصوص تامین امنیت استخر انجام نشده است

, مکاتبه ای در خصوص تامین امنیت استخر انجام نشده است, مکاتبه ای در خصوص تامین امنیت استخر انجام نشده است,

سرهنگ حسن جعفری، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت خراسان شمالی در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هیچ گونه مکاتبه یا اعلام نظری از نیروی انتظامی در خصوص استخر روباز بانوان انجام نشده است.

, .,

 

,

اختصاص دومیلیارد تومان اعتبار برای استخر روباز بانوان

, اختصاص دومیلیارد تومان اعتبار برای استخر روباز بانوان, اختصاص دومیلیارد تومان اعتبار برای استخر روباز بانوان,

مجتبی پارساپور، معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری بجنورد گفت: پروژه ایجاد نخستین استخر روباز بانوان بجنوردی از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

, .,

وی ادامه داد: این استخر روباز در ضلع شمال شرقی بوستان بش قارداش بجنورد واقع شده و مساحتی نزدیک به 5000 مترمربع دارد.

, .,

 وی اعتبار اجرای این پروژه را دو میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 50 درصد اعتبار، هزینه شده است.

, .,

پارساپور گفت: باتوجه به اینکه استخر ویژه بانوان و در منطقه آزاد و به صورت روباز است، تمرکز ویژه بر بخش های امنیتی آن در دستور کار قرار گرفته است.

, .,

وی با اشاره به اینکه اطراف این استخر با سه لایه محافظتی محصور است گفت: لایه ابتدایی دیوار مالون و صفحه های حفاظتی، لایه بعدی درختان قطور، لایه انتهایی محافظ فنس و سیم خاردار به همراه دوربین های مدار بسته است.

, .,

پارساپور گفت: برای عبور و وارد شدن به استخر از یک لایه قرنطیه ای باید بگذرند.

, .,

وی در پاسخ به اینکه فصل سرما است و این استخر به اتمام نرسیده است، گفت: مراحل بهره برداری از استخر به موجب ایجاد فضای امنیتی لازم به تاخیر افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه