اخبار داغ

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد:

اهالی روستای قشلاق مشمول مصوبه دریافت زمین رایگان نمی شوند

اهالی روستای قشلاق مشمول مصوبه دریافت زمین رایگان نمی شوند
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد با بیان اینکه واگذاری اراضی جدید به اهالی پسرکانلو طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی است، گفت: اهالی روستای قشلاق مشمول مصوبه دریافت زمین رایگان نمی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سال گذشته مصوب شد تا اهالی روستای پسرکانلو از توابع شهرستان بجنورد که 80 خانوار هستند به علت رانش زمین از محل روستای خود به منطقه ای جدید منتقل شوند و طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، منطقه جدید در اراضی ملی حوالی روستای قشلاق جانمایی شد و جابجایی اهالی روستای پسرکانلو در دستور کار گرفته است، اما اهالی روستای قشلاق نسبت به این جابجایی حساسیت هایی ابراز کرده اند و چندین تجمع در مقابل استانداری داشته اند که آخرین تجمع نیز شنبه هفته جاری انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

رضا جبار ایمانی مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در خصوص تجمع تعدادی از اهالی روستای قشلاق در مقابل استانداری اظهار کرد: اراضی مورد بحث، ملی و فاقد مالکیت شخصی بوده که از طریق منابع طبیعی جهت اسکان  در اختیار اهالی روستای پسرکانلو که در اثر رانش و زلزله سال ۹۶ دچار حادثه شده اند، قرار می گیرد.

,

وی اظهارکرد: واگذاری اراضی جدید به اهالی پسرکانلو ،‌ با توجه به تایید پژوهشگران سوانح طبیعی کشور و مصوبه ستاد مدیریت بحران استان خراسان شمالی مبنی بر جابجایی و در معرض خطر بودن مکان فعلی روستا و اهالی انجام گرفته است.

,

جبارایمانی افزود: اهالی روستای پسرکانلو در قبال جابجایی از روستا ، زمین رایگان دریافت می کنند .

,

وی در خصوص تقاضای واگذاری زمین به اهالی روستای قشلاق گفت: طی حدود ۴۰ سال گذشته تا کنون در محل اراضی ملی حوالی روستای قشلاق سکونتی وجود نداشته است و حتی اکنون نیز آثاری از روستای قدیم وجود ندارد.

,

 وی تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از اهالی روستای قشلاق درخواست تاسیس روستا و مهاجرت معکوس را دارند که این امر شامل ضوابط دریافت زمین بصورت رایگان ،  بدلیل عدم  سکونت در روستا نمی شوند.

,

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است محل جدید روستای پسرکانلو با فاصله قریب به یک هزار متر از روستای قشلاق واقع شده که سال هاست فاقد سکنه است.

,

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بجنورد افزود: این بنیاد آماده ارائه تسهیلات در خصوص افرادی است که در محل فعلی روستا اقدام به ساخت و ساز نمایند .

,

جبارایمانی خاطرنشان کرد: پس از اجتماع صورت گرفته جلسه ای در دفتر فرماندار بجنورد برگزار و اهم ظوابط به نماینده های  اهالی اعلام و اطلاع رسانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه