اخبار داغ

با زائران اربعین-101/

تجلی "حب‌الحسین یجمعنا" در اربعین حسینی/ از عشقی ستودنی برای میزبانی تا نمایش شکوه وحدت

تجلی "حب‌الحسین یجمعنا" در اربعین حسینی/ از عشقی ستودنی برای میزبانی تا نمایش شکوه وحدت
بزرگترین اتفاق مذهبی جهان رقم می‌خورد و نه‌تنها عاشقان حسینی از کشورهای اسلامی مانند عراق، ایران، پاکستان و لبنان راهی این سفر می‌شوند بلکه از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس نیز شاهد حضور زائرانی هستیم که ندای "لبیک یا حسین(ع)" را سر می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها کربلای معلی میعادگاه میلیون‌ها زائر و عاشق حسینی است که قدم در مسیری گذاشته‌اند که تنها می‌توان گفت عشق در این مسیر تفسیر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  این روزها کربلای معلی میعادگاه میلیون‌ها زائر و عاشق حسینی است که قدم در مسیری گذاشته‌اند که تنها می‌توان گفت عشق در این مسیر تفسیر می‌شود.,

 

,

در دوران پسا کربلا این زیارت و مسیر پیاده‌روی اربعین تنها برای برگزیدگان بود اما چیزی نگذشت که عدد مشتاقان این راه فزونی گرفت و تا به امروز تاریخ هیچ‌گاه وسعت و تنوع قومیتی که در این مسیر گام می‌نهند را به یاد ندارد.

,

اربعین 1397

, اربعین 1397,

می‌توان گفت بزرگترین اتفاق مذهبی جهان رقم می‌خورد و نه‌تنها عاشقان حسینی از کشورهای اسلامی مانند عراق، ایران، پاکستان و لبنان راهی این سفر می‌شوند بلکه از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس نیز شاهد حضور زائرانی هستیم که ندای "لبیک یا حسین(ع)" را سر می‌دهند.

,

 

,

این روزها سخن فارس، عرب، ترک، کرد، بلوچ، مسلمان، مسیحی و زرتشتی یکی شده و زیر پرچم یا حسین(ع) گرد هم آمده‌اند و تنها یک نوا دارند... "لبیک یا حسین(ع)"

,

اربعین 1397

, اربعین 1397,

سرمایه‌گذاری بی‌منت در سهام آسمان....

, سرمایه‌گذاری بی‌منت در سهام آسمان...., سرمایه‌گذاری بی‌منت در سهام آسمان....,

میلیون‌ها عراقی در تمام طول سال دینار دینار درآمد خود را جمع کرده و یک ماه تمام زندگی‌شان را وقف واقعه حسینی کرده و رؤیایی‌ترین میزبانان دنیا می‌شوند، مردمی که گویی یک سرمایه‌گذاری سالیانه دارند و می‌توان گفت سرمایه‌گذاری بی‌منت در سهام آسمان را این روزها برای خود ثبت می‌کنند.

,

 

,

عطر خوش همدلی و برادری

, عطر خوش همدلی و برادری, عطر خوش همدلی و برادری,

این روزها شاهد نفی ظلم، بی‌عدالتی، بی‌رحمی و فساد توسط میلیون‌ها زائر هستیم که دنیا را معطر به عطر خوش همدلی، برادری و مهربانی می‌کنند.

,

 

,

همراه با دلدادگان حسینی قدم در این مسیر می‌گذارم؛ مسیری که در تک تک لحظات آن عشق حسینی هویداست.

,

 

,

از همان ابتدای مسیر می‌توان شاهد میزبانی گرم مردم عراق بود که همه هستی و زندگی خود را در این مسیر گذاشته‌اند و خواهان این هستند که بهترین‌ها را برای زائران حرم اباعبدلله الحسین(ع) فراهم کنند.

,

 

,

خدمت به زائران حسینی انگار رسالتی برای این مردمان است که سن و سال نمی‌شناسد و از کودک سه ساله تا پیرمردی که عصازنان حرکت می‌کند سعی در جانماندن از قافله این خدمت‌رسانی دارند.

,

اربعین 1397

, اربعین 1397,

عشقی ستودنی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی

, عشقی ستودنی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی, عشقی ستودنی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی,

از همان ابتدای مسیر و حرم امیرالمؤمنین(ع) قدم به قدم شاهد موکب‌هایی هستیم که با عشقی ستودنی به میزبانی زائران می‌آیند و این صحنه‌های ناب نه‌تنها در مسیر نجف به کربلا بلکه در تمام کشور عراق و حتی در کوچکترین شهرها و روستاها نیز موج می‌زند.

,

 

,

حب‌الحسین یجمعنا....

, حب‌الحسین یجمعنا...., حب‌الحسین یجمعنا....,

در قدم‌های اول و همان عمودهای اولیه با یک زائر عرب همراه می‌شوم که ابتدا پرسید اهل کجایی؟ وقتی ایرانی بودن خود را برایش گفتم با لبخند دلنشینی تنها گفت: "حب‌الحسین یجمعنا" و دستی تکان داد...

,

 

,

شگفتی‌هایی که در قالب کلمات گنجانده نمی‌شود

, شگفتی‌هایی که در قالب کلمات گنجانده نمی‌شود, شگفتی‌هایی که در قالب کلمات گنجانده نمی‌شود,

هر چه پیش‌تر می‌روم لحظاتی را شاهد هستم که وصف آن هیچ‌گاه در قالب کلمات نمی‌گنجد و تنها باید آن را با عمق وجود حس کرد؛ قدم‌های کودکان خردسالی که با شوقی عجیب به همراه والدین خود همراه شده‌اند، نوجوانان و جوانان از هر رنگ و نژاد و ملیتی، بیماران که با عصا یا ویلچر به این راهپیمایی آمده‌اند یا حتی پیرزنی که نشسته روی زمین سعی می‌کند که در مسیر رسیدن به حرم سید و سالار شهیدان حرکت کند... همه این‌ها تنها گوشه‌ای از سیل عظیم شگفتی‌های این مسیر است.

,

 

,

در موکبی که به نام حضرت ابولفضل(ع) مزین است با زائری هم صحبت می‌شوم که در میان حرف‌هایش متوجه می‌شوم که یک پزشک تهرانی است و برای دومین بار زائر اربعین حسینی است.

,

 

,

متبلور شدن پیام قیام امام حسین(ع)

, متبلور شدن پیام قیام امام حسین(ع), متبلور شدن پیام قیام امام حسین(ع),

می‌گوید این جمعیت نشان از گستردگی فریاد حق‌خواهی امام حسین(ع) دارد و نشان می‌دهد که پیام قیام امام حسین(ع) هر روز بیش‌تر از قبل در دنیا متبلور شده و همه آزادی‌خواهان جهان از این قیام الگو می‌گیرند.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) می‌فرمایند که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، گفت: آزادگی و آزاده بودن در این زمانه تبدیل به آرمانی شده که در همه کشورها در حال تحقق است.

,

 

,

این راهپیمایی گسترده را نمی‌توان از دید جهانیان پنهان کرد

, این راهپیمایی گسترده را نمی‌توان از دید جهانیان پنهان کرد, این راهپیمایی گسترده را نمی‌توان از دید جهانیان پنهان کرد,

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و مستکبران جهان این آزادی و بیداری جهان را نمی‌خواهند و به همین دلیل است که سعی در کم‌رنگ جلوه دادن حضور در اربعین حسینی و ایجاد مشکلات فراوان در این مسیر دارند در حالی که این راهپیمایی گسترده چیزی نیست که بتوان آن را از دید جهانیان پنهان کرد.

,

 

,

این زائر با بیان این‌که وحدت اسلامی در این مسیر متبلور می‌شود، افزود: آن‌چه که دشمنان از آن ترس دارند ایجاد وحدت است چراکه هرچه وحدت بین ملت‌ها افزایش پیدا کند زمینه‌سازی بیش‌تری برای نابودی ظلم و ستم مستکبران فراهم می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: دشمنان از هر ترفندی برای ایجاد مشکل در راهپیمایی اربعین بهره می‌برند اما به لطف خداوند و با بیداری که در سطح جهان ایجاد شده این توطئه‌ها راه به جایی نمی‌برد و هر سال شاهد افزایش وحدت و افزایش زائران حسینی در این مسیر هستیم.

,

 

,

به نیمه راه که می‌رسم هیچ نشانی از خستگی را نمی‌توانم در زائران ببینم و به جای این‌که شاهد کندشدن حرکت به دلیل خستگی باشم اما انگار قدم‌های زوار تندتر شده و همه می‌خواهند با گام‌های بیشتری که برمی‌دارند سریع‌تر به وصل حرم مولای خود برسند.

,

 

,

نمایش وحدت در سلفی گرفتن‌ها

, نمایش وحدت در سلفی گرفتن‌ها, نمایش وحدت در سلفی گرفتن‌ها,

حدود مسیر عمود 780 بود که شاهد سلفی گرفتن یک جوان ایرانی با یک جوان عراقی و یک جوان برزیلی بودم؛ صحنه‌ای که می‌توان گفت نمایش وحدتی بود که عشق به امام حسین(ع) آن را به وجود آورده است.

,

 

,

وقتی از جوان ایرانی که اهل شیراز بود دلیل عکس گرفتنش را پرسیدم، گفت: خوشبختانه در این مسیر با دوستان زیادی از کشورهای مختلف آشنا می‌شویم و دوستی خود با آن‌ها را همیشه حفظ خواهیم کرد.

,

 

,

این جوان 25 ساله که برای سومین بار بود که قدم در این مسیر گذاشته است، اظهار کرد: با گرفتن این عکس‌ها و به اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی به دشمنان اسلام نشان می‌دهیم که فتنه‌افکنی آن‌ها برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان راه به جایی نمی‌برد و اتحاد مسلمانان روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که مسلمانان با حضور خود در این راهپیمایی میلیونی انسجام و درستی حقیقت اسلام را به جهانیان نشان می‌دهند، افزود: دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس و دست‌نشانده‌های آن‌ها در منطقه سعی بر این دارند که با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان مانع بیداری و پیشرفت اسلامی شوند و هر جنایتی را در حق مردم مظلوم منطقه ادامه دهند و به اهداف خود برسند.

,

 

,

این جوان زائر عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز این بیداری و آزادی‌خواهی در جهان شد و به همین دلیل دشمن همه توان خود را برای مقابله با انقلاب به کار برده است اما انقلاب اسلامی هر روز پویاتر از گذشته فریاد عدالت‌طلبی و استقلال را در جهان طنین‌انداز کرده است.

,

 

,

راهپیمایی عظیم اربعین نشان از نقش برآب شدن توطئه دشمنان دارد

, راهپیمایی عظیم اربعین نشان از نقش برآب شدن توطئه دشمنان دارد, راهپیمایی عظیم اربعین نشان از نقش برآب شدن توطئه دشمنان دارد,

وی خاطرنشان کرد: این سیل جمعیت نشان می‌دهد که همه نقشه‌های کفار و دشمنان نقش برآب شده و روند صدور انقلاب و حق‌طلبی در حال افزایش است.

,

اربعین 1397

, اربعین 1397,

اجازه نمی‌دهیم که دوستی و برادری بین دو ملت مسلمان خدشه‌دار شود

, اجازه نمی‌دهیم که دوستی و برادری بین دو ملت مسلمان خدشه‌دار شود, اجازه نمی‌دهیم که دوستی و برادری بین دو ملت مسلمان خدشه‌دار شود,

این جوان با بیان این‌که پذیرایی مردم عراق از زائران با این وسعت عظیم چیزی جز عشق و ایمان به یک عقیده استوار نیست، گفت: دشمن امسال تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف بین ملت ایران و عراق به کار برد اما مردم با بصیرتی که دارند هیچ‌گاه فریب شایعات دشمن را نخورده و بار دیگر این توطئه‌ها را نیز خنثی کردند و نشان دادند که اجازه نخواهند داد که دوستی و برادری بین دو ملت مسلمان خدشه‌دار شود.

,

 

,

در ادامه مسیر حضور دسته‌جمعی یک خانواده توجهم را به خود جلب کرد؛ جمعیتی 17 نفره که با همه اعضای خانواده از پسر نوجوان تا فرزند کوچک و حتی با پدربزرگ خود راهی این سفر شده بودند و بر کوله‌پشتی‌هایشان جملاتی مانند حب‌الحسین‌یجمعنا، تک تک قدم‌هایم را نذر آمدنت می‌کنم و دعا برای ظهور امام زمان(عج) نقش بسته بود.

,

 

,

وقتی از سختی این مسیر پرسیدم یکی از بانوان گفت: مسیری که ما طی می‌کنیم به لطف مردم عراق دارای همه امکانات است اما باید بدانیم و همیشه به خاطر داشته باشیم که برای وجود این نعمت آزادی و استقلالی که اکنون داریم خانواده امام حسین(ع) با چه شرایطی از این مسیر عبور کرده و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) چه سختی‌هایی را برای بیان حقیقت عاشورا تحمل کرده‌اند.

,

 

,

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود به ما نشان دادند که هیچ‌گاه نباید زیر بار ذلت برویم و با سازش با دشمن طمع کار همه آرمان‌ها و عقاید خود را پایمال کنیم.

, سازش با دشمن طمع کار,

 

,

پوچ‌بودن شایعات مجازی

, پوچ‌بودن شایعات مجازی, پوچ‌بودن شایعات مجازی,

یکی دیگر از اعضای این خانواده که جوان 20 ساله‌ای بود و برای اولین بار بود که به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شد نیز بیان کرد: در فضای مجازی شاهد شایعات بسیار زیادی بودیم اما واقعیت کاملاً با آن شایعات متفاوت است و شاهد استقبال گرم از زوار حسینی و وجود همدلی در بین مسلمانان هستیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که حضور در این مسیر خود ترویج‌کننده اسلام ناب محمدی است، گفت: هر زائر وظیفه دارد تا واقعیات این راهپیمایی و حضور را در شهر و منطقه خود بیان کند تا باعث افزایش بصیرت و همچنین افزایش حضور در این مسیر شود.

,

 

,

این جوان تصریح کرد: شاهد جمعیتی در این مسیر هستیم که حتی استکبار تمایلی به تماشای واقعیت آن ندارد چرا که این جمعیت مسلمانان نشان از نابودی همه کفار و ظالمان زمان دارد که به زودی به هلاکت خواهند رسید.

,

 

,

با نزدیک شدن به کربلا شاهد حضور ده‌ها میلیونی عاشقانی لبیک‌گویی هستم که اکنون در لحظه وصال و به حرم رسیدن تنها دردل و بر زبان یک نجوا دارند؛ عاشقانی که می‌گویند یا حسین(ع) مسیری که در آن جان و عزیزانتان را برای آن دادید امروز مملو از دلدادگانی است که فریاد "هیهات من الذله: شما را در جهان طنین‌انداز کرده‌اند و برای فرج منجی بشریت لحظه لحظه انتظار می‌کشند.

,

 

,

امسال علی‌رغم همه تلاش‌های دشمنان شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن همایش انتشار مهر حسین(ع) در قلب‌های همه جهانیان بودیم و باز هم صحنه‌هایی ناب از اتحاد، وحدت و یک حضور بی‌سابقه رقم خورد که حقیقتاً به تصویر کشدن آن در قاب هیچ رسانه‌ای نمی‌گنجد.

,

 

,

شاید با به پایان رسیدن ایام اربعین سفر عشق زائران امسال اربعین به پایان برسد اما این عشق پایانی ندارد و ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا مهدی(عج) هر روز بیش از گذشته در جهان طنین‌انداز خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه