اخبار داغ

گزارشی از رواج جشنی نامتعارف در تبریز؛

رسوخ شیطان‌پرستی در جشن مذهبی مسیحیان/ آمادگی لاکچری شاپ‌های تبریز برای جشن هالووین!

رسوخ شیطان‌پرستی در جشن مذهبی مسیحیان/ آمادگی لاکچری شاپ‌های تبریز برای جشن هالووین!
مغازه پاساژهای معروف تبریز این روزها فروشنده ابزار تزئین "هالووین" شده‌اند، جشنی که بسیاری از جوانان بدون آگاهی از ریشه آن به تقلید از غربی‌ها از آن پیروی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تصور کنید تمام خانواده‌های اروپایی و آمریکایی به هنگام پایان زمستان و فرا رسیدن بهار سفره هفت‌سین بچینند و دور آن حاضر شوند و سال جدید را تبریک بگویند! شاید عجیب و خنده‌دار به نظر برسد اما هنگامی که برخی ایرانی‌ها جشن کریسمس، ولنتاین و هالووین برگزار می‌کنند همینقدر رفتارشان مضحک و نامانوس به چشم می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ریشه و قدمت جشن "هالووین" 

,

هالووین یکی از جشن های مذهبی در کشورهای غربی است که مراسم آن در شب ۳۱ اکتبر هر سال برگزار می‌‌شود و این روز در کشورهایی نظیر آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه‌‌ی مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می کوبند.

,

تاریخچه‌ی این جشن به ۲۰۰۰ سال قبل باز‌می‌گردد. شبی که به اعتقاد راهبان شب مقدس نام گرفت و ریشه در آیین و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد. این جشن در حقیقت یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج پیدا کرده است، فردای شب هالووین را روز تمام مقدسین نام نهاده‌اند و مسیحیان این روز را جشن می گیرند.

,

راهبانی که این آیین را بنا نهادند، بر این باور بودند که در این شب دروازه‌ی بین دو دنیا گشوده می‌شود و خدای جهان مردگان همراه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید. برای همین در این شب مردم با پوشیدن لباس‌های ترسناک و کوبیدن بر طبل و اشیایی مثل دیگ و بشقاب و ایجاد صدا، سعی می‌‌کنند تا دیو و اجنه را فراری دهند.

,

از دیگر رسوم این شب این است که کدو تنبل تو خالی را برداشته و برای آن دهان و چشم به صورتی ترسناک در می‌آورند و داخل آن شمعی روشن می‌کنند که به عنوان فانوس شب هالووین معروف است و جک فانوس نامیده می‌شود.

,

, ,

رسوخ شیطان پرستی در جشن هالووین مسیحی‌ها

,

"آنتوان لاوی" (Anton Lavey) متولد ۱۹۳۰ مؤسس و کاهن اعظم کلیسای شیطان، نویسنده کتاب "انجیل شیطانی" و بنیان‌گذار شیطان‌پرستی لاوینی است.

,

وی در سال ۱۹۶۶ در حالی که سر خود را (به عنوان رسم آئین جدید) تراشیده بود، بنیان‌گذاری کلیسای شیطان را اعلام کرد، همان سال را سال اول "عهد شیطان" و خود را نیز کاهن اعظم کلیسای شیطان نامید. "لاوی" در کتاب انجیل شیطانی به بیان تعالیم کلیسای شیطان، آئین پرستش، رسوم و تشریفات دینی پرستش شیطان و... می‌پردازد و شیطان را فرمانروای زمین معرفی می‌کند.

,

جالب اینجاست که روز مرگ "لاوی" با روز مراسم قدّیسین مسیح در قرون گذشته، که اکنون به مراسم "هالووین" تغییرماهیت داده، مصادف شده است. اکنون ده‌ها سال است که هالووین، به جشنی برای پرستش شیطان، مضحکه کردن دین و مورد اهانت قرار دادن راهبه‌های مسیحی تبدیل گردیده است.

,

بی‌قیدی تام جنسی، مصرف موادمخدر و افراط در مشروبات الکلی، از جمله ستون‌های شیطانی است که "لاوی" برای اولین بار بنا نهاد.

,

وقتی تبریز آماده جشن خرافی "هالووین" می‌شود

,

چند سالی می‌شود که جشن‌های اروپایی‌ در ایران رایج شده به گونه‌ای که برخی از این جشن‌ها از اعیاد ملی و مذهبی خودمان نیز پیشی گرفته و جوانان از چند روز قبل برای این مراسم مذهبی آماده می‌شوند.

,

, ,

پاساژهای معروف تبریز نیز جسته و گریخته چند روزی است که هالووینی شده‌اند و مشغول فروش ماسک و وسیله‌های تزئینیبرای جشن هالووین شده‌اند و حتی کیک‌هایی هم برای این روز به قنادی‌های شهر سفارش داده می‌شود!

,

جالب‌تر اینکه حتی برخی شرکت‌های هواپیمایی برای چنین روزی تور خارجی برگزار می‌کنند که مقصد بیشتر آنها کشور ارمنستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه