مسیر بین البرز تا قزوین بسیار پرخطر و پرتصادف است. به دلیل تردد همه روزه این مسیر مسافران زیادی را به خود میبیند و این امر اهمیت رسیدگی به وضعیت و امنیت این مسیر را دوچندان میکند و بار سنگینی را بر دوش مسئولان مربوطه میگذارد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"،مدتهاست رانندگان در بزرگراه کرج، حد فاصل هشتگرد تا کلانشهر کرج در مسیر رفت و برگشت، توجهی به خطوط و حرکت در لاین خود ندارند. این مشکل به قدری چشمگیر و بزرگ است که گاه گویی بال درمیآورند و قصد دارند از روی یکدیگر رد شوند! هنوز فرهنگ ترافیکی آنچنان که باید در بین مردم تجلی پیدا نکرده است تا خط فرضی در اتوبان را در نظر بگیرند و در یک مسیر صاف حرکت کنند. حتما باید خطهای جداکننده لاینهای سرعت وجود داشته باشد تا رانندگان قوانین را رعایت کنند.
مدتهاست این خطها پاک شده است و رانندگانی که قصد گذشتن از کرج را دارند با سردرگمی میرانند و قصد منظم راندن را نیز ندارند.
مسیر بین البرز تا قزوین بسیار پرخطر و پرتصادف است. علاوه بر گذر مسافران استانهای غربی و همچنین حملونقل گسترده باری از این مسیر، به دلیل تردد همه روزه شاغلان تهران، هشتگرد، کرج، فردیس و بالعکس این مسیر مسافران زیادی را به خود میبیند و این امر اهمیت رسیدگی به وضعیت و امنیت این مسیر را دوچندان میکند و بار سنگینی را بر دوش مسئولان مربوطه میگذارد. مسئولان در البرز باید حتما سری به این محدوده ترافیکی بزنند و هرچه زودتر برای خطکشی اقدام کنند.
اظهارات یک مسافر همیشگی
یکی از مسافران هر روزه این مسیر که روزانه 2 بار در مسیر هشتگرد تا کرج تردد میکند، میگوید: این مسیر از آزادراه دستاندازهای بدی دارد که باعث سختی تردد و ورود آسیب به خودروها میشود.
«محمدامین شیرخانی» میافزاید: خطکشی خطوط لاین هشتگرد به کرج مدت زیادی است پاک شده است و این موضوع باعث انحراف خودروها از مسیر، لایی کشیدن آنها و وقوع تصادف میشود. وقتی خطکشی مشخص و واضح است، رانندهها بین خطوط میرانند اما وقتی خطوط دیده نمیشوند ناخودآگاه از مسیر درست خارج میشوند و بینظمی ایجاد میشود.
شیرخانی میگوید: در بسیاری مواقع چراغهای برق خاموش و این مسیر تاریک میشود و این مسئله با توجه به تردد زیاد در این محدوده خطرآفرین است.وی وجود سگهای ولگرد و حیواناتی را که در این مسیر کشته میشوند، از دیگر مشکلات دیگر عنوان کرد و افزود: یک بار در این مسیر با یک سگ تصادف کردم. عذاب وجدان برای کشته شدن یک موجود زنده و نیز وارد شدن خسارت به خودرو هر دو ناراحتکننده است.
این راننده جوان بیان میکند: در بخشهایی از مسیر گاردریل وجود دارد. در برخی نقاط هم نیوجرسی یا بلوکهای بتنی گذاشته شده است و اطراف آن خاک زیادی وجود دارد که گاهی برخی خودروها با سرعت از نزدیک آن رد میشوند و گردوخاک زیادی بلند میشود و روی دید دیگر رانندهها اثر میگذارد.
مسیر بین البرز تا قزوین بسیار پرخطر و پرتصادف است. علاوه بر گذر مسافران استانهای غربی و همچنین حملونقل گسترده باری از این مسیر، به دلیل تردد همه روزه شاغلان تهران، هشتگرد، کرج، فردیس و بالعکس این مسیر مسافران زیادی را به خود میبیند و این امر اهمیت رسیدگی به وضعیت و امنیت این مسیر را دوچندان میکند و بار سنگینی را بر دوش مسئولان مربوطه میگذارد. مسئولان در البرز باید حتما سری به این محدوده ترافیکی بزنند و هرچه زودتر برای خطکشی اقدام کنند.
اظهارات یک مسافر همیشگی
یکی از مسافران هر روزه این مسیر که روزانه 2 بار در مسیر هشتگرد تا کرج تردد میکند، میگوید: این مسیر از آزادراه دستاندازهای بدی دارد که باعث سختی تردد و ورود آسیب به خودروها میشود.
«محمدامین شیرخانی» میافزاید: خطکشی خطوط لاین هشتگرد به کرج مدت زیادی است پاک شده است و این موضوع باعث انحراف خودروها از مسیر، لایی کشیدن آنها و وقوع تصادف میشود. وقتی خطکشی مشخص و واضح است، رانندهها بین خطوط میرانند اما وقتی خطوط دیده نمیشوند ناخودآگاه از مسیر درست خارج میشوند و بینظمی ایجاد میشود.
شیرخانی میگوید: در بسیاری مواقع چراغهای برق خاموش و این مسیر تاریک میشود و این مسئله با توجه به تردد زیاد در این محدوده خطرآفرین است.وی وجود سگهای ولگرد و حیواناتی را که در این مسیر کشته میشوند، از دیگر مشکلات دیگر عنوان کرد و افزود: یک بار در این مسیر با یک سگ تصادف کردم. عذاب وجدان برای کشته شدن یک موجود زنده و نیز وارد شدن خسارت به خودرو هر دو ناراحتکننده است.
این راننده جوان بیان میکند: در بخشهایی از مسیر گاردریل وجود دارد. در برخی نقاط هم نیوجرسی یا بلوکهای بتنی گذاشته شده است و اطراف آن خاک زیادی وجود دارد که گاهی برخی خودروها با سرعت از نزدیک آن رد میشوند و گردوخاک زیادی بلند میشود و روی دید دیگر رانندهها اثر میگذارد.
مشکلات اجرای عملیات ایمنسازی
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان البرز با بیان اینکه 62 کیلومتر آزادراه در استان داریم، میگوید: برای اجرای عملیات ایمنی و نگهداری راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
مشکلات اجرای عملیات ایمنسازی
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان البرز با بیان اینکه 62 کیلومتر آزادراه در استان داریم، میگوید: برای اجرای عملیات ایمنی و نگهداری راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در یک ماه آینده عملیات ایمنسازی آزادراه به صورت لاین به لاین اجرا خواهد شد، اظهار میکند: اگر آزادراه در اختیار راهداری قرار گیرد، این کار در 20 روز انجام خواهد شد و اگر در اختیار نباشد، به مدت زمان بیشتری کشیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در یک ماه آینده عملیات ایمنسازی آزادراه به صورت لاین به لاین اجرا خواهد شد، اظهار میکند: اگر آزادراه در اختیار راهداری قرار گیرد، این کار در 20 روز انجام خواهد شد و اگر در اختیار نباشد، به مدت زمان بیشتری کشیده خواهد شد.
,
آمادگی پلیس برای همکاری در عملیات ایمنسازی
رئیس پلیس راه البرز با بیان اینکه عملیات ایمنسازی آزادراه بر عهده اداره راهداری است، میگوید: هر سال خطکشی روی آسفالت بزرگراهها انجام میشود. «سرهنگ رضا گودرزی» میافزاید: خطکشی خطوط دو روز بیشتر زمان نمیبرد و ما آمادگی داریم تا هر زمان که راهداری اعلام کند، برای این کار هماهنگ شویم.
سرهنگ «رضا گودرزی» با تایید کمبود روشنایی در این مسیر میگوید: اداره راهداری استان برای رفع این مشکل باید اقدام کند. وی اظهار میکند: بهترین زمان برای ایمنسازی و اصلاح و رفع معضلات راه فصلهای بهار و تابستان است.
خدیجه ستارزاده
آمادگی پلیس برای همکاری در عملیات ایمنسازی
رئیس پلیس راه البرز با بیان اینکه عملیات ایمنسازی آزادراه بر عهده اداره راهداری است، میگوید: هر سال خطکشی روی آسفالت بزرگراهها انجام میشود. «سرهنگ رضا گودرزی» میافزاید: خطکشی خطوط دو روز بیشتر زمان نمیبرد و ما آمادگی داریم تا هر زمان که راهداری اعلام کند، برای این کار هماهنگ شویم.
سرهنگ «رضا گودرزی» با تایید کمبود روشنایی در این مسیر میگوید: اداره راهداری استان برای رفع این مشکل باید اقدام کند. وی اظهار میکند: بهترین زمان برای ایمنسازی و اصلاح و رفع معضلات راه فصلهای بهار و تابستان است.
خدیجه ستارزاده
ارسال دیدگاه