اخبار داغ

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

تمرکز مجلس و قوه قضائیه بر مهریه ۱۱۰ سکه ای/ بعید می دانم بتوانیم برای مهریه قانون تعیین کنیم

تمرکز مجلس و قوه قضائیه بر مهریه ۱۱۰ سکه ای/ بعید می دانم بتوانیم برای مهریه قانون تعیین کنیم
نماینده مردم‌کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله آملی لاریجانی بخش نامه ای برای کلیه دادگاه های خانواده در کشور ارسال کرد تا با توجه به وضعیت حساس کنونی زمان پرداخت مهریه طولانی تر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره نوسان بازار سکه و اقدام دولت برای پرداخت کنندگان مهریه به خبرنگار تیتریک، گفت: آیت الله آملی لاریجانی بخش نامه ای برای کلیه دادگاه های خانواده در کشور ارسال کرد تا با توجه به وضعیت حساس کنونی زمان پرداخت مهریه طولانی تر شود. 
 
محمد جواد کولیوند با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از قاعده فوق برای پرداخت مهریه خارج شویم باید فکری اساسی درباره این مسئله شود، افزود: نمایندگان مجلس طرحی نوشته اند اما بعید می دانم بتوانیم برای مهریه قانون تعیین کنیم. 
 
وی اظهار داشت: مهریه یک توافق دو طرفه بوده و بنظر می رسد همانند گذشته های دور که ملک یا پول به عنوان صداق تعیین می شد باید از مقوله تعیین طلا و سکه خارج شود. 
 
کولیوند با اشاره به اینکه اقدام ایت الله املی برای حاکم شدن آرامش در جامعه بود، تصریح کرد: پیش از این هر تعداد سکه به عنوان مهریه تعیین می شد ۱۱۰ عدد آن توسط دولت قابل پذیرش بود. 
 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان داشت: مجلس و قوه قضائیه روی ۱۱۰ سکه به عنوان مهریه تمرکز می کنند تا آن را مدیریت کرده، کاهش دهند یا به گونه ای دیگر پرداخت شود. 
 
شایان ذکر است رئیس قوه قضاییه بخشنامه ای را در مورخه ۱۳۹۷/۷/۲۲ خطاب به رؤسای کل دادگستری استان‌ های سراسر کشور در خصوص رسیدگی خارج از نوبت درخواست تعدیل مهریه صادر کرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه