اخبار داغ

حمله تند سناتور آمریکایی به عربستان/حمایت مالی عربستان عامل وجود تروریسم جهانی است

حمله تند سناتور آمریکایی به عربستان/حمایت مالی عربستان عامل وجود تروریسم جهانی است
سناتور آمریکایی گفت: طرز تفکر عربستان سعودی برای همه چیز کورکورانه است. آنها درگیر جنگی در یمن هستند که ده ها هزار غیرنظامی را کشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رَند پال سناتور آمریکایی که قصد توقف فروش 110 میلیارد دلاری اسلحه به عربستان سعودی را دارد، در راهپیمایی مونتانا به همراه ترامپ جونیور عربستان را حامی تروریسم خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
رند پال سناتور ایالت کنتاکی و عضو جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به جمعیت حاضر در میسولا گفت که آمریکا دیگر نمی تواند از رفتار بد عربستان سعودی چشم پوشی کند.
,
 
,
پال گفت: "ما باید به این بیاندیشیم که طرز تفکر عربستان سعودی برای همه چیز کورکورانه است. آنها درگیر جنگی در یمن هستند که ده ها هزار غیرنظامی را کشته است."
,
 
,
عربستان سعودی بزرگترین مشتری در جهان برای تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا و متحد کلیدی در خاورمیانه است.
,
 
,
پال پس از قتل جمال خاشقچی نویسنده ی مستقر در آمریکا در روز 2 ماه اکتبر سال جاری (2018) در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، بارها خواستار موشکافی گسترده تری در مورد روابط آمریکا و عربستان شد.
,
 
,
وی همچنین خواستار قطع کمک های نظامی به این کشور شد.
,
 
,
نامه ای که از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات های کمیته برای رئیس جمهور ترامپ ارسال شد، قانون جهانی مسئولیت پذیری در قبال حقوق بشر موسوم به ماگنیستکی را مطرح کرد که مبنی بر آن دولت باید در مورد مرگ خاشقچی تحقیق کند و نتیجه را ظرف 120 روز به کنگره گزارش دهد.
,
 
,
اگر ثابت شود که مقامات دولتی عربستان، حقوق بشر خاشقچی را نقض کرده اند، این کشور باید با تحریم ها مواجه شود.
,
 
,
پال، تحریم های مطرح شده را مجازاتی خفیف دانست.
,
 
,
وی افزود: "من بر این باورم که تحریم ها روشی برای تظاهر به انجام کاری هستند. اگر شما 15 قاتلی که شاهزاده عربستان به کنسولگری استانبول فرستاده را تحریم کنید، شما 15 قاتل را تحریم می کنید و آنها چیزی بیشتر از 15 قاتل نیستند."
,
 
,
در عوض، او (پال) برای توقف فروش سلاح رأی می گیرد.
,
 
,
پال قبل از بالا رفتن به جایگاه سخنرانی گفت: "قطع فروش اسلحه آنها را از خواب بیدار خواهد کرد. در واقع، اگر آنها قطعات یدکی نداشته باشند، نیروی هوایی اشان در عرض دو یا سه ماه فلج می شود."
,
 
,
در اوایل ماه جاری (اکتبر) ترامپ از معامله تسلیحاتی به عنوان ترقی اقتصادی دفاع کرد.
,
 
,
ترامپ در 13 اکتبر گفت: "با توجه به سفارش 110 میلیارد دلاری فروش تسلحات به عربستان فکر می کنم اگر این کار را نکنیم برای کشور ما بسیار احمقانه است."
,
 
,
فراتر از تمرکز ساده بر خاشقچی، پال از حمایت عربستان سعودی از خشونت انتقاد کرد.
,
 
,
به نقل از truth، او به جمعیت یادآوری کرد که 15 نفر از 19 هواپیما ربا در حملات 11 سپتامبر، سعودی ها بودند و پادشاهی عربستان را به تأمین مالی فعالیت های تروریستی متهم کرد.
, truth,
 
,
پال گفت: "کسی به خاطر دارد چه کسی در 11 سپتامبر به ما حمله کرد؟ کسی از یک مدرسه چیزی شنیده است؟ آنها 20،000 مدرسه در پاکستان دارند که توسط سعودی ها تأمین مالی می شود و نفرت از مسیحیان، یهودیان و هندوهای سراسر جهان را آموزش می دهد."
,
 
,
وی افزود: "چرا ما تروریسم جهانی داریم؟ عربستان سعودی آن را تأمین مالی می کند."
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه