اخبار داغ

سخنران موکب فاطمه الزهرا(س) ستاد اربعین حسینی مازندران:

قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت‌فقیه است

قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت‌فقیه است
حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت:قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است ، اگر مسؤولان در موضوع اربعین با جدیت وارد شوند، قدرت ما بسیار گسترده تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام وحید بی‌آزار تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که یکی از دلایل نیامدن امام‌زمان(عج) عدم انجام اجزای مقدماتی برای ظهور ایشان است، اظهار کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی از مقدمات ظهور است که اسباب ظهور آن امام را تسریع می‌کند.
  
وی افزود: مدیریت موضوع اربعین حسینی با خداوند متعال است و به‌رغم سانسور خبری موضوع اربعین حسینی، امروز این مساله در حال گسترش در ابعاد جهانی است.
   
استاد حوزه علمیه مراسم پیاده‌روی اربعین را یک رویداد رکورد شکن در عرصه جهانی دانست و ادامه داد: بالاترین سره غذایی در هاییتی در گینس با 5 میلیون غذا با مشارکت کشورهای مختلف دنیا ثبت شد اما بزرگترین سفره جهانی غذا را در اربعین با توزیع روزانه 200 میلیون وعده غذایی نمی‌بینند و حاضر به ثبت آن نیستند.
  
بی‌آزار تصریح کرد: ما به یک ظرفیت بالایی در اربعین رو به رو هستیم، نظام جمهوری اسلامی رسالت مهم مقدمه‌سازی و فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر را بر عهده دارد و در این نظام مدیری که انگیزه مقدمه سازی ظهور را نداشته باشد، بر اساس سخن امام راحل خائن است.
  
وی افزود: خاک عالم بر سر آن‌هایی که امسال چوب لای چرخ مراسم اربعین گذاشتند و در این مسیر با سنگ‌اندازی خود به‌دنبال کاهش حضور مردم در این مراسم بودند اما بدانند اربعین حسینی تضمین شده خداوند متعال است و هر کس با سیدالشهدا(ع) در بیافتد ریشه‌اش خواهد سوخت.
   
کارشناس حوزه فرهنگ دینی به برخی از مشکلات ایجاد شده برای زائران اربعین امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: بی‌کفایتی در توزیع ارز و ایجاد موانع برای ورود نذورات مواکب به عراق مسائلی بود که آبروی نظام اسلامی را در عراق مورد مخاطره قرار داد.
  
بی‌آزار به حضور فعال و پرشور نیروهای انقلابی در موضوع اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: نیروهای متعهد آتش به اختیار ایستادند و با جان و دل و همه سرمایه خود به این موضوع ورود کرده‌اند تا به بهترین نحو برای زائران سیدالشهدا(ع) خدمت کنند و در عرض 10 روز با فراخوان کمک‌های مردمی و جمع آوری 500 میلیون تومان، 1100 نفر از افراد نیازمند کمک هزینه سفر اربعین کربلا فراهم شد.
      
سخنران مطرح کشور با انتقاد از ریخت و پاش‌ها و سوء مدیریت در بودجه‌های کشور، اظهار داشت: در جایی مسؤولی با هفت میلیارد تومان پول را برای رنگ‌آمیزی مجدد تیرهای چراغ برق هزینه کرد اما حاضر به کمک در حوزه اربعین نیستند.
   
وی ادامه داد: قدرت اصلی نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است و در ماجرای سوریه آمریکا با تشکیل اتحاد غربی، عربی و عبری و هزینه هفت تریلیون دلار در سوریه هزینه کردند اما موفق نشدند و اگر مسؤولان در موضوع اربعین با جدیت وارد شوند، قدرت ما بسیار گسترده تر خواهد شد، به‌رغم برخی کارشکنی‌های صورت گرفته، مردم امسال به‌صورت غیرتی و قرض خود را به اربعین رساندند تا سیدالشهدا در این مسیر تنها نماند.
     
کارشناس حوزه فرهنگ دینی افزود: مردم عراق محور اربعین هستند و قبل از اربعین امسال به گونه‌ای در داخل ایران و عراق شیطنت‌هایی برای اختلاف‌انگیزی صورت گرفت تا اربعین را به هم بریزند اما خوشبختانه به اهداف خود نرسیدند.
   
بی‌آزار با اشاره به برخی هجمه‌ها به‌موضوع اربعین حسینی به بهانه محیط زیست یادآور شد: با توجه به حجم بالای حضور زائران برخی از مشکلات در حوزه محیط زیست ممکن است رخ دهد و به‌عنوان تنها عیب این راهپیمایی تلقی شود که ما در سال آینده با برنامه‌ریزی یک پویش مردمی در جهت جمع‌آوری زباله، این مشکل را تا اندازه‌ای رفع خواهیم کرد.
   
سخنران موکب فاطمه الزهرا(س) ستاد اربعین حسینی مازندران در کربلا در پایان گفت: پیاده‌روی اربعین به معنای پیاده شدن از زندگی روزمره و پایین کشیدن خود از وابستگی به دنیا است تا نور هدایت امام معصوم(ع) به جای منیت‌ها بنشیند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه