اخبار داغ

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خبر داد:

اسکان بیش از 75هزار نفر در قرارگاه/پخت روزانه هفت هزار نان

اسکان بیش از 75هزار نفر در قرارگاه/پخت روزانه هفت هزار نان
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: بیش از 75هزار نفر در قرارگاه مردمی اربعین اسکان داده شده اند که از این تعداد بیش از 51 هزار نفر ایرانی و بیش از 24 هزار نفر غیر ایرانی می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگارقم فردا  با اشاره به برنامه های فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین، اظهار داشت: استان قم در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد و بیشتر زائران حتی برای زیارت هم شده از قم عبور می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: بسیاری از زائران در مسیر رفت و یا برگشت در استان قم برای مدتی اقامت دارند که به همین دلیل باید برنامه های فرهنگی مناسبی برای این زائران در این قرارگاه برگزار کنیم.

,

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه تاکنون از ده کشور در قرارگاه زائر پذیرش شده است، گفت: قرار گاه اربعین از بیست و سوم ماه قبل کار خود را در مصلی شروع کرده است که تا روز قبل بیش از 75 هزار نفر زائر پذیرش و اسکان داده شده اند.

,

وی ادامه داد: از آمارکل بیش از 53 هزار نفر مرد و بیش از 22 هزار نفر خانم هستند و همچنین از این تعداد بیش از 51 هزار نفر ایرانی و بیش از 24 هزار نفر غیر ایرانی در قرارگاه اربعین حضور پیدا  کرده اند.

,

قربانی کرم به تعداد زائران از کشور های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: از تعداد کل زائران خارجی که در قرارگاه اربعین اسکان پیدا کرده اند می توان به کشور های پاکستان21660 نفر، افغانستان 1814 نفر، ترکیه457 نفر، آذربایجان507 نفر، هند 104نفر، روسیه51 نفر، عراق26 نفر، ایرلند13 نفر ، ازبکستان5 نفر و گرجستان13 نفر اشاره کرد.

,

وی اضافه کرد: شاید زائرین بیشتر خدمات اسکان، پذیرایی و پشتیبانی را نیاز داشته باشند اما ما به دنبال ارائه خدمات فرهنگی به زائرین هستیم به همین دلیل از ساعت 8 شب این برنامه‌ها آغاز شده ودر بخش‌های مختلف ویژه زائرین ایرانی و خارجی برنامه داریم.

,

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه هرشب بحث یادواره شهدا را برگزار می کنیم ، گفت: در این مکان نانوایی مستقر می باشد که هر روز هفت هزار نان در آن برای زائران پخته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه