اخبار داغ

با فروش لوازم تحریر غربی/

توقع داریم کودکان به فرهنگ و سنت ایرانی احترام بگذارند

توقع داریم کودکان به فرهنگ و سنت ایرانی احترام بگذارند
به گفته بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان استفاده کودکان از وسایل تحریر غربی آنها را هر روز بیش از پیش با فرهنگ غرب آشنا و از فرهنگ اصیل ایرانی دور می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، تب و تاب خرید و آماده شدن برای حضور در کلاس‌های درس بین محصلان و خانواده‌ها افزایش می‌یابد با نگاهی به بازار لوازم‌التحریر، کیف و کفش و کتاب، این اشتیاق در بین مردم دیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری جهاد پرس,

شهریور که آغاز می شود تب خرید لوازم التحریر برای بچه ها داغ می شود بچه ها و به خصوص کلاس اولی ها با اشتیاق زیاد با والدین به خرید می روند اما در این بین چیزی که به مذاق خانواده ها خوش نمی آید، گرانی لوازم التحریر است.

,

البته موضوع لوازم‌التحریر و استفاده مناسب از این ابزار که در واقع اصلی‌ترین وسیله درس خواندن دانش‌آموزان است از دیگر موارد قابل لمس است؛ این روزها هم تبلیغ برای استفاده از لوازم‌التحریر اسلامی رونق گرفته و رسانه‌ها هم به کمک مردم جهت خرید مناسب برای آینده‌سازان کشور آمده‌اند.

,

پدر یک دانش‌آموز که در فروشگاه عرضه لوازم‌التحریر حضور داشت به خبرنگار ما گفت: درخصوص تصاویر غیر فرهنگی که بر روی دفترها، کیف ها و سایر لوازم التحریر دانش آموزان چاپ شده است، اکثر اجناسی که عکس های غیر فرهنگی بر روی آنها چاپ شده است اجناس وارداتی از کشور چین است و بازار لوازم التحریر ما را تحت سلطه قرار داده است .

,

, ,

  به گفته بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان استفاده کودکان از وسایل تحریر غربی آنها را هر روز بیش‌تر از روز پیش با فرهنگ غرب آشنا و از فرهنگ اصیل ایرانی دور می‌کند، اتفاقی که پیامد خوشایندی در پی نخواهد داشت.چرا که قهرمانان پوشالی کشورهای غربی تبدیل به الگو و اسطوره فرزندانمان می شوند و بعد از آنها توقع داریم که در دوران نوجوانی و جوانی به فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی احترام بگذارند و آن را رعایت کنند در حالی که در بهترین سال‌های شکل‌گیری شخصیتی آنها از مهم‌ترین عامل تربیتی در این زمینه غافل بوده‌ایم.

,

, ,

چند سالی است با شکل گیری و تولد برخی شخصیت‌های کارتونی یا سینمایی ، موج لوازم و وسایلی که منقش به تصویر این شخصیت‌ها و قهرمانان توهمی است، کشورمان را در بر گرفته است. لوازم التحریر از جمله اقلامی هستند که حامل نمادهای فرهنگ محسوب می‌شوند و به دلیل عدم نظارت بر این عرصه، شخصیت‌ها و نشانه‌های فرهنگ مهاجم غربی، بر اغلب لوازم التحریر مسلط شده‌اند.

,

انتهای پیام /پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه