اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال بختیاری؛

شعار "مرگ برآمریکا" دفاع از ارزشهای انقلابی است/آمریکا روز 13 آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد

شعار "مرگ برآمریکا" دفاع از ارزشهای انقلابی است/آمریکا روز 13 آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد
ائمه جمعه چهارمحال وبختیاری به روز سیزدهم آبان روز استکبار ستیزی اشاره و اظهار داشتند:اگر مرگ بر آمریکا می گوییم،این اقدام دفاع از ارزشهای انقلابی ماست که آمریکا سالهاست باآن رویارویی می کند، 13آبان روز جوان مومن و جوانان انقلابی است که دشمن را از ابتکار وحرکت باز میدارد و بار دیگر آمریکای جنایتکار دشمن قسم خورده ایران سیلی دیگری از جوانان خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، نماینده ولی فقیه دراستان سیزدهم آبان روز تسخیر لانه جاسوسی ، رویارویی دانش آموزان با استکبار جهانی ، سالروز انتشار بیانیه امام خمینی در حمایت از دانش آموزان و دانشجویان استکبار ستیز را یادآور شدوافزود : این استکبارستیزی که با شعار هیهات منه الذله تداعی می شود ، نباید برای نسل جوان ما فراموش شود .
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت:دشمن میخواهدگرامیداشت این ایام را بیانگر جنگ طلبی و خشونت طلبی مردم ایران نشان دهد ، اما اگر مرگ بر آمریکا می گوییم،این اقدام دفاع از ارزشهای انقلابی ماست که آمریکا سالهاست باآن رویارویی می کند ، پس بایدهم بر اساس سیره قرآن و دین و هم سیره عقلایی با همین رویه انقلاب را حفظ و صادر کنیم .

خطیب نمازجمعه شهرکرد خوی استکباری آمریکا را شیوه ای ذاتی و تمام نشدنی اعلام کردوگفت:مذاکره با چنین دولتی ، ذلت به همراه دارد ، پس باید با گذر از این ذلت، روز ۱۳ آبان امسال بکوشیم با نگاه ایمانی و اسلامی این مراسم را عمومی و مردمی برگزار کنیم که تکلیفی دینی و عقلانی است .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام دربخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شهرکرد به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود : باید فرهنگ دینی را جایگزین فرهنگ عمومی کنیم و از انحراف فرهنگ عمومی بسوی فرهنگ غربی پیشگیری شود .


حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین راهپیمایی معنوی اربعین امسال راصحنه های بی بدیل از گذشت، ایثار، همدلی ، محبت وعدالت اعلام کردوگفت:این فضایل اخلاقی فقط با عشق حسین(ع) تجلی پیدا می کند ودل شیعیان و مسلمانان سراسر دنیا را به هم نزدیک می سازد .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان خطبه های نماز جمعه به شرایط اقتصادی فعلی کشور اشاره کرد و افزود : مهمترین دغدغه که در راهپیمایی اربعین امسال بسیار نگران کننده بود،بی ارزشی پول ملی وخودداری از قبول آن درکشور عراق است که باید برای وضعیت موجود اقتصادی فکری کنند و با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی،خوداتکایی داخلی ودل خوش نکردن به بیگانگان زمینه اعتبار بخشی به پول ملی را فراهم کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

آمریکا روز 13 آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد

, آمریکا روز 13 آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد, آمریکا روز 13 آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد,

حجت الاسلام  حمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزران به تقوای الهی حضور میلیونی در حماسه پیاده روی اربعین را نشانه وحدت و اقتدارادیان الهی بر محور امام حسین(ع) دانست و گفت: یکی از طرح های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شیعه هراسی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است اما پیاده روی اربعین امسال توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

حجت السلام بهرامی افزود:پیاده روی اربعین مانور اقتدار وعظمت شیعیان در دنیا است وهیچ قدرتی جزء سیدالشهداء وشیعه نمی تواند چنین اجتماع بزرگی رقم بزند.

وی با ابراز تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما‌السلام، گفت: ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ایام اندوه و غم بشریت است، چرا که پیامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگی برای همگان بود .

امام جمعه موقت شهر اردل بیان کرد:بشریت بارحلت پیامبر اکرم(ص) از نعمتی محروم شد که بامرگ هیچ کس دیگری از آن محروم نمی شد وآن نعمت نبوت،رسالت،وحی الهی وآسمانی بود.

آمریکا روز ۱۳ آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد

امام جمعه موقت  شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن فرا رسیدن بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر این روز گفت: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان به دست رژیم سفاک ستمشاهی و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان خط امام سه رخداد تاریخی سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی هستند که هر کدام به خودی خودی شایسته رمزگشایی و تشریح هستند.

حجت السلام بهرامی اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی از حرکت‌های نادر و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به رهبری هوشمندانه امام (ره) است که خون دانش‌آموز شهید آن را به ثمر رساند.

وی افزود:بدون شک ایمان، بصیرت، شور انقلابی و تشخیص صحیح و به موقع دانشجویان، نشأت گرفته از قیام کربلا و اندرزهای عاشورا بود که نقشه های شوم آمریکا برای اضمحلال، منزوی کردن و ضربه زدن به ایران اسلامی را در نطفه خفه ساخت.

امام جمعه موقت شهر اردل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بزرگترین گردهمایی عاشورایی در مجموعه ورزشی آزادی گفت:در این گردهمایی رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا به حول قوه الهی سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد و در جنگ تحریم اقتصادی هم شکست خواهد خورد و در روز ۱۳ آبان نیز که به عنوان روز جوان مومن و جوانان انقلابی نامگذاری شده است این جوان انقلابی دشمن را از ابتکار وحرکت باز میدارند و بار دیگر دشمن آمریکای جنایتکار قسم خورده ایران سیلی دیگری از آنان خواهد خورد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ۱۵ آبان آغاز هفته وقف اظهار کرد: سیره پیامبر اسلام به عنوان اولین واقف دراسلام باعث جلب توجه همگان به ارزش این عمل عبادی شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
, آمریکا روز ۱۳ آبان سیلی دیگری از جوانان انقلابی خواهد خورد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مسئولین بدانند امروز بزرگترین خدمت به مردم، مبارزه با آمریکا است

, مسئولین بدانند امروز بزرگترین خدمت به مردم، مبارزه با آمریکا است, مسئولین بدانند امروز بزرگترین خدمت به مردم، مبارزه با آمریکا است,

حجت الاسلام مهدی سعیدی امام جمعه موقت لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین توشعه تقوا است، تقواست که فردای قیامت انسان را نجات می دهد . 
سعیدی با اشاره به حرکت میلیونی پیاده روی اربعین گفت: امروزه یکی از شعائر الهی حرکت اربعین است که این حرکت میلیونی و بین المللی که چگونه به وجود آمد خود جای تحلیل دارد اما این که میلیون ها انسان از سراسر دنیا در شهر کربلا که قلب تپنده تاریخ است این از شعائر الهی است و شرکت در این مراسم عظیم جزء نشانه های تقوای دل است که به برکت آقا امام حسین (ع) سال به سال پر رنگ تر و پر شورتر خواهد شد .
 
وی افزود: دشمن خیلی تلاش کرد و می کند که این پیاده روی را کمرنگ کند اما به لطف امام حسین(ع) و حضور پر شور مردم انقلابی در سراسر جهان این نقشه های دشمن بار دیگر نقش بر آب شد .
 
امام جمعه موقت لردگان بیان داشت: خداوند اراده کرده که نورش را در عالم اتمام کند و به کمال برساند ولو اینکه برخلاف کفار و مشرکین باشد .

سعیدی گفت: حرکت اربعین معادلات و محاسبات دنیای مادی را به هم ریخته است . حرکت اربعین به تعبیر ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، حرکت اربعین همانند جنگ نرمی است که از درون دشمن را متلاشی می کند و این حرکت عظیم را باید سال به سال تقویت کنیم و گرامی بداریم .
 
 وی همچنین از مردم شهرستان لردگان که با حضور پر شکو در اربعین امام حسین(ع) در کربلا حضور پیدا کردند تقدیر و تشکر نمود.
 
خطیب جمعه لردگان با اشاره به 13 آبان گفت: دشمن شناسی از ابعاد مهم تقوای سیاسی است، تا دشمن را نشناسیم نمی توانیم جهاد مبارزه با او بکنیم، گاهی اوقات به جای دشمن دوست را نشانه می گیریم، در جبهه جنگ نظامی اگر کسی جبهه دشمن را اشراف نداشته باشد گاهی ممکن است نیروی خودی را هدف بگیرد . این که رهبری می فرمایند با بصیرت و با شناخت حرکت کنید، یکی از دستورات قرآن دستور مبارزه با مستکبرین است.
 
وی افزود: اینکه در کشور ما روز 13 آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی معرفی کردند این یک دستور و مبنای قرآنی دارد قرآن می فرماید: شما باید با مستکبرین و ظالمین مبارزه و مجاهده کنید اگر کسی اهل مبارزه با مستکبر نباشد این در اسلام و مسلمان بودنش نقص وجود دارد .
 
سعیدی بیان داشت: روز 13 آبان چند حادثه بزرگ تاریخی به همراه داشت که پشت صحنه های اینها آمریکا است، حضرت امام (ره) را در سال 1343 تبعید کردن به ترکیه، دانش آموزان ما را در 13 آبان 1353 به گلوله بستند و شهید کردند و روز 13 آبان دانشجویان مومن انقلابی و بصیر لانه جاسوسی آمریکا را به تصرف در آوردند.
 
وی از دانش آموزان و دانشجویان خواست که اسناد لانه جاسوسی را بخوانند این اسنادی که با زحمت به دست آورند، امروز دشمن در فضای مجازی تصویر غلط به جوانان ما ارائه می دهند  دارند فضا را وارانه جلوه میدهند.
 
وی افزود: متاسفانه بعضی شبهه افکنی می کنند که چرا مرگ بر آمریکا می گویند چرا مبارزه با آمریکا، آمریکا با هویت ما که همان دین اسلام است مشکل دارد، آمریکا و استکبار هرگز دست از سر ما بر نمی دارد تا زمانی که ما را زیر سلطه خود درآورند و بشویم نوکر آنها  این حرف قرآن است .
 
امام جمعه موقت لردگان به تعبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت: بعضی می گویند که با آمریکا مذاکره کنیم و با آمریکا کنار بیاییم شاید دشمنیشان کم شود، اما تاریخ نشان داد که آنهایی که در اویل انقلاب به آمریکا اعتماد کردند و به سراغ آمریکا رفتند شکست خوردند همانند دکتر مصدق.
 
وی خطاب به مسئولین از ریاست جمهوری تا پایین تری مسئول در شهر و روستاها گفت:  امروز بزرگترین خدمت به مردم، مبارزه با آمریکا است، مسئولین در خدمت و تلاش به مردم کوتاهی نکنند . مسئولی که در خدمت به مردم کوتاهی بکند ذلیل این مردم است. مدیری که خودش را خادم و نوکر مردم بداند این مدیر می تواند در جامعه اسلامی خدمت بکند نه مدیری که زندگی اشرافی و تجملاتی دارد .

وی در پایان به 12 آبان ماه اشاره نمود و گفت: در این روز مردم شهرستان لردگان با اعزام کاروانی به جبهه های حق علیه باطل رفتند لذا هرساله به یاد شهدای دوران دفاع مقدس و همه شهدایی که برای زنده نگه داشتن انقلاب خون خود را داده اند یادواره ای در این شهرستان برگزار می شود تا هم یاد آن عزیزان نگه داشته شود و هم بتوانیم در خنثی نمودن نقشه های دشمن قدمی برداشته باشم .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

آمریکا از جنس شیطانی است که باید با هوشمندی با او برخورد کرد

, آمریکا از جنس شیطانی است که باید با هوشمندی با او برخورد کرد, آمریکا از جنس شیطانی است که باید با هوشمندی با او برخورد کرد,

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد و گفت: روز 13 آبان شاهد حوادث مهم تاریخی بودیم که بازداشت امام خمینی (ره) و تبعید ایشان به ترکیه در سال 1343 از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی افزود: مناسبت دیگر در روز 13 آبان 1357، حمله رژیم آمریکایی شاه به دانشگاه تهران و به شهادت رساندن دانش آموزان و دانشجویان به‌عنوان ذخایر ارزشمند ملت و مملکت بود و به همین مناسبت این روز، روز دانش‌آموز نام‌گرفته است.

وی تصریح کرد: سومین حادثه در 13 آبان سال 1358، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، کار آن‌ها، کار سفارتی نبود، بلکه آن‌ها به جاسوسی، غارت ملت و نقشه‌کشی علیه منافع ملی، سیاست و اقتصاد مردم ایران مشغول بودند. در 13 آبان سال 58 دانشجویان خط امام (ره) با اقدام شجاعانه خود و تسخیر لانه جاسوسی، موردحمایت امام خمینی (ره) قرار گرفتند و این دانشجویان آمریکایی‌ها را به حقارت و اسارت گرفتند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب به‌جای ماند.

حجت والسلام وال مسلمین ملک پور افزود: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است ما باید در مراسمی که به نام 13 آبان در هر شهری برگزار می‌شود حضور فعال و گسترده داشته باشیم و این‌یک وظیفه شرعی و دینی ماست؛ تا انزجار خود را نسبت به دشمنان خدا و دین اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک فقیه، عارف و دین‌شناس فرمودند؛ امریکا شیطان بزرگ است و با این سخن خود فکرها را به آیات الهی جهت‌دهی کردند، در قرآن کریم بیان‌شده که شیطان دشمن آشکار ماست إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ آمریکا هم از جنس شیطانی است که باید با هوشمندی با او برخورد کرد.

وی بیان داشت: زمانی که ما کشوری را از جنس شیطان می‌دانیم نباید سران آن کشور را کدخدا بدانیم و به آن‌ها اعتماد کنیم و در مواجهه با آن‌ها لبخند بزنیم؛ اشتباه بزرگی است که ما فکر کنیم با لبخند به دشمن به اهداف خود دست پیدا می‌کنیم. از نگاه منطق دینی، قابل‌اثبات است - افرادی که به امریکا دل می‌سپارند و به آن‌ها امید داشته باشند، به‌نوعی شیطان‌پرست هستند. مطابق با مبانی دینی باید دشمنی شیطان را جدی گرفت، زیرا شیطان دشمنی خود را با ما جدی گرفته است، زیرا شیطان در محضر خدای متعال قسم یادکرده است که همه ما را به انحراف می‌کشاند. ((قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ ‏‏))

وی به سخنان امام راحل و عظیم الشان انقلاب اشاره داشت و گفت: که هَرگز سلاح مبارزه با امریکا را زمین نگذارید، یعنی هرزمانی که ما این سلاح را زمین گذاشتیم دشمن نسبت به ما تعرض خواهد کرد، با این توصیه امام (ره) باید متوجه شویم که چقدر حرف غلطی است که کسانی می‌گویند ما موشک نیاز نداریم.

وی گفت: البته برخی‌ها بعد از پیمان‌شکنی و عهدشکنی شیطان بزرگ اشاره می‌کنند که مذاکره با امریکا دیوانگی است باید از آن‌ها پرسید این دیوانگی از چه زمانی بوده است؟ مردم، علما و بزرگان سیاسی انقلاب از گذشته‌ی بسیار دور تا به امروز صهیونیست و امریکا را دشمن می‌دانستند. ملت ایران سال‌هاست که با شعار مرگ بر امریکا نشان داده بودند که مذاکره با امریکا دیوانگی است؛ اما برخی‌ها خیلی دیر گفتند که مذاکره با امریکا دیوانگی است.

وی اظهار داشت: باید حقیقت را گفت کار آن‌کسانی که کلام خدا را نادیده بگیرند و با سلایق شخصی و منافع گروهی خودشان تصمیم می‌گیرند تا با دشمنان خدادوستی کنند، دیوانگی است و این را قرآن فرموده و بر آن تأکید کرده است آیات و تفسیر آیات یکم تا دوم سوره ممتحنه ببینید و معنای سفیه را در قران جستجو کنید.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن تأکید کرده آن‌کسانی که طبق دستور خداوند با دشمن مخالفت نکنند و با دوستان خداوند همراهی نکنند، این ازنظر قرآن سفاهت است و سفاهت هم به معنای دیوانگی است. کسانی که به مستکبران اعتماد کردند، حیثیت سیاسی و عقلانی خود را از دست دادند و به اقتدار ملی آسیب جبران‌ناپذیر و نابخشودنی وارد کردند زیرا عزت را از غیر خدا طلب کرده‌اند درحالی‌که خداوند تأکید کرده است، همه عزت‌ها نزد من است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: ای‌کاش عقد قرارداد با مستکبران که به‌صورت برجام در میان ما شهرت پیداکرده است، عقیم و نازا می‌ماند و هر روز فرزندانی از جنس تحقیر، توهین، تحریم و تهدید برای ما به دنیا نمی‌آورد؛ که حتی کشورهایی که روی نقشه هم باید با ذره‌بین آن‌ها را پیدا می‌کردیم برای ما شاخ‌وشانه می‌کشند.

, :,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه