اخبار داغ

امام جمعه بیرجند:

دنیا در مقابل جنایات سکوت کرده است/ حضور میلیونی زائران اربعین زیارت و جهاد بود

دنیا در مقابل جنایات سکوت کرده است/ حضور میلیونی زائران اربعین زیارت و جهاد بود
امام جمعه بیرجند با بیان این‌که اگر مردم در سنگر بصیرت اسلامی و حسینی قرار بگیرند دشمنان جرأت انجام کاری را ندارند گفت: در مقابل جنایاتی که در کشورهای مظلوم می‌شود دنیا سکوت کرده است اگر دنیا حرف بزند قطعا آن‌ها زمین‌گیر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و دانشجو، گفت: خون پاک شهیدان دانش‌آموز و دانشجو این انقلاب را سرسبز نگه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و دانشجو، گفت: خون پاک شهیدان دانش‌آموز و دانشجو این انقلاب را سرسبز نگه داشته است.,

 

,

حضور میلیونی زائران اربعین زیارت و جهاد بود

, حضور میلیونی زائران اربعین زیارت و جهاد بود, حضور میلیونی زائران اربعین زیارت و جهاد بود,

امام جمعه بیرجند گفت: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در صحنه بین‌الملل زیارت و جهادی در مقابل جبهه‌های ظلم و استکبار بود.

,

 

,

آیت‌الله عبادی بیان کرد: این زیارت پرمعنی در روز اربعین تنها جمعیت ۲۰ میلیونی کربلا نبودند بلکه شهرها و کشورهای مختلف با راهپیمایی بزرگ در روز اربعین را نیز شامل می‌شد.

,

 

,

وی با بیان این‌که تمام جمادات و نباتات مسیری دارند که به سمت مقصد در حال حرکت هستند، عنوان کرد: این مسیر در همه موجودات تعبیه شده که رعایت آن فرمول و قانونی دارد که خداوند متعال تعبیه فرموده است انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در ریل قانون حرکت کند.

,

 

,

امام جمعه بیرجند گفت: در طول تاریخ آمار و ارقامی از انواع بیماری‌ها وجود دارد اما سوال این است که آیا تنها به بیماری‌ها و ویروس‌ها باید اشاره شود یا نه؟

,

 

,

آیت‌الله عبادی خاطرنشان کرد: اگر به درستی تحقیق کرده باشیم به این نتیجه می‌رسیم که اولا تلفات بیماری‌ها عفونی آمار اندکی نسبت به بیماری‌های فکری، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی دارد و مساله این است که ۹۰ درصد بیماری‌های رایج زاییده انحرافات فکری و عقیدتی است.

,

 

,

وی متذکر شد: در حقیقت متهم اصلی خود انسان است چراکه در هیچ چیز رعایت قانون لازم را ندارد و شیوه‌های او از ریل خارج است.

,

 

,

هر آن‌چه از شیوه معصومین و بزرگان فاصله بگیرد ظلم است

, هر آن‌چه از شیوه معصومین و بزرگان فاصله بگیرد ظلم است, هر آن‌چه از شیوه معصومین و بزرگان فاصله بگیرد ظلم است,

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که عقل یعنی هر چیز را در جای خودش قرار دادن، تصریح کرد: اگر اعمال خود را با این میزان بسنجیم پیش از آن‌که قیامت شود خودمان را محکوم می‌کنیم اما در مقابل، ظلم یعنی هر چیزی خارج از اندازه خودش؛ به این صورت که هر آن‌چه از شیوه معصومین و بزرگان فاصله بگیرد ظلم است.

,

 

,

آیت‌الله عبادی ادامه داد: منشأ بلاها این است که در جهت علاجش طرفداری ندارد و در آن سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

,

 

,

وی گفت: اگر کسی در جهت درمان بیماری‌های فکری از خود شروع نکند هیچ وقت موفق نخواهد بود یکی از بیماری‌ها خودبزرگ بینی است که این جنبه افراطی نیز دارد و وقتی انسان خود را بزرگ ببیند قانون علم و عقل را نمی‌پذیرد و آن‌چه که نفس او می‌خواهد را انجام می‌دهد.

,

 

,

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: تکبر یک لایه تفریطی نیز دارد که آن خود کوچک بینی است که این نیز مرض است.

,

 

,

آیت‌الله عبادی بیان کرد: وقتی انسان از نظر فکری در جهان‌شناسی و خودشناسی به این نتیجه برسد که من موجودی وابسته هستم و آن‌که مرا آفریده خدای متعال است و من به اطاعت و بندگی او، از همه چی بالاتر هستم موفق خواهد بود.

,

 

,

وی ابراز کرد: انسان‌های حقیر انسان‌هایی هستند که از شخص اطاعت می‌کنند اگر این‌ها نباشند آن یک نفر هیچ کاری نمی‌تواند بکند و چنانچه از او اطاعت شود در حقیقت طاغوت را عبادت کردند.

,

 

,

امام جمعه بیرجند گفت: این مسلم است وقتی که ظالم را حاکم قرار دهیم آنچه که در جامعه انجام می‌شود نیز ظلم است و همه ما در جهت مقابله با ظلم مسئول هستیم در حقیقت درسی که امام حسین (ع) نیز به بشر دارد و در حال گسترش است نیز همین است.

,

 

,

آیت‌الله عبادی با بیان این‌که اگر کسی برای ظلم قلمی را آماده برای نوشتن کند در گناهش شریک است، بیان کرد: کسی که از امکانات خود سوءاستفاده می‌کند گناهش بیشتر است.

,

 

,

وی عنوان کرد: بینید ستمگران بین الملل چه می‌کنند این‌ها از خودراضی و پست هستند، بر سر بندگان خدا چه می‌آورند و در هیچ جای دنیا نمی‌گذارند مردم آرام باشند.

,

 

,

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر مردم در سنگر بصیرت اسلامی و حسینی قرار بگیرند آن‌ها جرأت نمی‌کنند حرفی بزنند و کاری انجام دهند.

,

 

,

آیت‌الله عبادی خاطرنشان کرد: در مقابل جنایاتی که در کشورهای مظلوم می‌شود دنیا سکوت کرده است اگر دنیا حرف بزند قطعا آن‌ها زمین‌گیر خواهند شد.

,

 

,

چرا رسانه‌های دنیا مانند قتل روزنامه‌نگار سعودی به دیگر جنایات در کشورهای مظلوم نمی‌پردازند؟

, چرا رسانه‌های دنیا مانند قتل روزنامه‌نگار سعودی به دیگر جنایات در کشورهای مظلوم نمی‌پردازند؟, چرا رسانه‌های دنیا مانند قتل روزنامه‌نگار سعودی به دیگر جنایات در کشورهای مظلوم نمی‌پردازند؟,

وی متذکر شد: همان طور که مشاهده کردید رسانه‌ها در جریان قتل روزنامه نگار سعودی اقدامات به جایی انجام دادند اما چرا این اقدامات برای یک نفر است چرا در مورد این همه جنایاتی که در کشورهای مظلوم سال‌ها شده حرفی نمی‌زنند چرا از کودکان مظلوم دفاع نمی‌کنند این جاست که همه ما به نحوی مقصر هستیم.

,

 

,

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: خداوند متعال ما را امر به مبارزه با ستمگر کرده است اگر ظلم غالب شود همه مسئول هستند در مقابل تبهکارانی که در کشورها دخالت می‌کنند.

,

 

,

آیت‌الله عبادی گفت: همه بدانند آن‌چه که تحقق پیدا کرده نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان اسلام ناب‌، امروز پایه‌های آن مستحکم‌تر شده است و این ماندنی و آن‌ها رفتنی هستند چراکه آثار شکستشان یکی پس از دیگری ثابت شده است.

,

 

,

13 آبان روز شکستن استخوان‌های استکبار غرب

, 13 آبان روز شکستن استخوان‌های استکبار غرب, 13 آبان روز شکستن استخوان‌های استکبار غرب,

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در ۱۳ آبان‌ماه شکستن استخوان‌های استکبار غرب را با گوش‌های خود خواهید شنید و با چشمان خود خواهید دید و آن‌چه که باقی خواهد ماند حق و حکم خداوند است و ان‌شاءالله انقلاب ما به انقلاب امام زمان(عج) وصل شود و بشر را نجات دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه