اخبار داغ

نماینده مردم کرج در مجلس :

نباید از اهداف شوم اروپا برای عضویت ایران در FATF غافل شد/ سناریو بدعهدی ها، اروپا را به آمریکا بی اعتماد کرده است

نباید از اهداف شوم اروپا برای عضویت ایران در FATF غافل شد/ سناریو بدعهدی ها، اروپا را به آمریکا بی اعتماد کرده است
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا می گوید اگر بخواهیم مسائل مالی و مراوده های تجاری داشته باشیم ایران باید عضو کنوانسیون FATF شود تا بتواند این مراودات را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره شائبه های ایجاد شده مبنی بر اینکه اروپا برای ایران پیش شرط هایی برای ادامه همکاری و مراوده های مالی گذاشته است، به خبرنگار تیتریک گفت: اروپا به واسطه خروج آمریکا از کنوانسیون های جهانی مانند هوای پاک، خروج یک طرفه از تعهدات در برابر برخی کشورها همانند برجام، تهدیدهای کشورهای آسیایی و عربی برای پرداخت هزینه های ماندش در آسیا به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا واقف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد جواد کولیوند افزود: قاعده جهانی برای مراوده های مالی استانداردهایی را در نظر گرفته است که این استانداردها در FATF نهفته است لذا اروپا می گوید اگر بخواهیم مسائل مالی و مراوده های تجاری داشته باشیم ایران باید عضو کنوانسیون مذکور شود تا بتوانند مراودات را انجام دهند

,

وی اظهار داشت: اروپا در کنوانسیون FATF عضو بوده و این معاهده استانداردهایی را برای مراوده های مالی در نظر دارد اگر چه ممکن است اهداف شومی را هم در درون آن باشد که بعدها خود را نشان دهد.

,
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: ما باید با چشم باز عمل کنیم، اگر عضو FATF می شویم به واسطه پیش شرط اروپا نیست بلکه به واسطه داشتن مراوده با چین روسیه و ... خواهد بود. و آنها نیز پیام مذکور را برای ایران دارند مبنی بر اینکه اگر ما عضو FATF نباشیم ممکن است مراوده های تجاری ما با آنها کمی به مشکل بر بخورد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه