اخبار داغ

به مناسبت سیزدهم آبان مطرح شد؛

راهبرد آمریکا برای تخریب جمهوری اسلامی بی فایده است

راهبرد آمریکا برای تخریب جمهوری اسلامی بی فایده است
راهبرد اطلاعاتی اگر چه در زمره اقدامات نیمه سخت است، لکن اعمال موفقیت آمیز آن توسط غرب، برای نظام اسلامی تهدید نرم ایجاد می‌کند و یکی از مهم‌ترین راهبردهای تهدید آفرین در حوزه براندازی نظام اسلامی به‌شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز، شامگاه سه‌شنبه 24 مهرماه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه (آنچه شبکه تامین مالی نیروهای بسیج ایران) خوانده می‌شود، اعمال کرد. باید دانست تحریم‌های اخیر آمریکا که بر سر موضوعاتی همچون هسته‌ای، حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها در منطقه صورت گرفته، برخواسته از دشمنی دیرینه آنان با جمهوری اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز, انقلاب نیوز,

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 و پایان یافتن جنگ سرد، دنیا به سمت تک قطبی شدن پیش رفت. در همین راستا نظریه تاریخ فوکویاما - استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه جان هاپکنز در سال 1989 - در سطح جهانی مطرح شد. وی در مقاله‌اش، پایان جنگ سرد را نقطه پایان تحول ایدئولوژیکی و بشری؛ و آغاز جهانی‌سازی لیبرالیسم غربی به‌عنوان شکل‌نهایی حکومت بشری می‌داند.

,

نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا

, نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا,

پس از فروپاشی شوروی که نماد اصلی نظام کمونیستی در جهان محسوب می‌شد، آمریکا احساس کرد که رقیب ممتازی ندارد به همین علت تلاش کرد تا سیطره خود را در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر جهان تحمیل کند. بنابراین فعالیت خود را در فرهنگ سازی جهانی مبتنی بر فرهنگ لیبرال دموکراسی شروع کرد و از این زمان به بعد عملا ناتوی فرهنگی موجودیت یافت.

,

ناتوی فرهنگی جنگ نرم، برخلاف ناتو با رویکرد نظامی است. در عرصه نظامی جنگ از پشت خاکریزها به سمت خاک یک سرزمین کشیده می‌شود و عده‌ای در این بین کشته می‌شوند که این کشتگان در کشور با ارزش و ماندنی هستند – که در فرهنگ دینی از آن به‌عنوان شهادت یاد می‌شود - اما در عرصه فرهنگی این ذهن‌ها و اندیشه‌ها هستند که آسیب می‌بینند.

,

از جمله اهداف ناتوی فرهنگی به حاشیه راندن فرهنگ ملی و دینی جوامع و ملت هاست تا با حاکم کردن فرهنگ لیبرال دموکراسی در راستای فرهنگ سازی جهانی، خواسته‌های خود را در تمام ابعاد تامین کنند و اداره کشورها را به‌دست گیرد.

,

آمریکا و جریان صهیونیسم بین‌المللی برای عملیاتی ساختن جنگ نرم در قالب ناتوی فرهنگی از راهبردهایی همچون سرمایه‌گذاری در رسانه‌های دیداری و شنیداری برای خطرناک نشان دادن چهره ایران در جهان و ایجاد فضای رسانه‌ای درباره دخالت ایران در عراق و لبنان استفاده می‌کنند. ساخت و پخش فیلم ضدایرانی 300 و معرفی کردن ایران به‌عنوان حامی تروریست و عامل ناامنی منطقه، از جمله این راهبردهاست.

,

امروزه یکی از اهداف آمریکا ایجاد یک سازمان دائمی و چند ملیتی است که بتواند در نقش یک سکوی فکری برای ترویج دموکراسی در جهان اسلام عمل کند. نخستین گام در این راستا برای آمریکا و متحدانش ایجاد شبکه‌هایی از حامیان خود در کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران است. برای دستیابی به این هدف، آمریکا تلاش می‌کند تا ساختاری نهادی در دولت خود برای هدایت، نظارت و بررسی این تلاش‌ها ایجاد کند. که نمونه روشن آن تشکیل (گروه اقدام ایران) به ریاست برایان هوک، مسئول برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا است.

,

نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا

, نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا,

یکی دیگر از اقدامات و طرح‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، راهبرد نبرد اطلاعاتی است. اگر چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختارهای آشکار و رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تسخیر لانه جاسوسی و اخراج مسالمت آمیز رژیم صهیونیستی حذف شد، اما شبکه‌های مخفی اطلاعاتی آنان دست نخورده باقی ماند و کسی نیز از آنان اطلاع چندانی ندارد.

,

راهبرد اطلاعاتی اگر چه در زمره اقدامات نیمه سخت است، لکن اعمال موفقیت آمیز آن توسط غرب، برای نظام اسلامی تهدید نرم ایجاد می‌کند و یکی از مهم‌ترین راهبردهای تهدید آفرین در حوزه براندازی نظام اسلامی به‌شمار می‌رود.

,

 سه کانون اقوام، زبان‌ها، مذاهب و ادیان زمینه‌های مساعدی است که هر سازمان اطلاعاتی بالقوه می‌تواند با فعال کردن آنها در کشور زمینه‌های لازم برای بی‌ثباتی کشور را فراهم سازد. جنگ رسانه‌ای آمریکایی همراه با فعال ساختن کانون‌های منطقه‌ای وهابی از جانب عربستان سعودی و جریان افراط گرایانه طالبانیسم در افغانستان و تشویق برخی از گروه‌های بی‌نام و نشان تروریستی و جنایتکاران حرفه‌ای در این مورد قابل توجه است.

,

نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا

, نتیجه تصویری برای راهبرد آمریکا,

جلوگیری از ورود کالاهای یک کشور به کشور دیگر، اختلال در جریان تجارت آزاد کشور هدف، و اختلال در کارکردهای معمول سیستم اقتصادی، که در نهایت، انتظارات و جو روانی اقتصادی را هدف قرار می‌دهد از مهمترین ابعاد جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند. بررسی اجمالی تاریخ تحریم‌های اقتصادی در سطح جهانی نشان می‌دهد که آمریکا همواره بزرگ‌ترین سهم را در کاربرد سیاست تحریم اقتصادی داشته است. در فاصله 75 ساله جنگ جهانی اول تا سال 1990، 115 تحریم اقتصادی علیه کشورهای مختلف به اجرا گذاشته شده که آمریکا مسئول 77 مورد از آنها بوده است.

,

نخستین تحریم آمریکا در سال 1358، به دنبال جریان گروگان‌گیری در سفارت آمریکا بود که ایالت متحده 12 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مصادره کرد. در 25 آبان 58 نیز، صدور مواد غذایی به ایران تحریم شد و در یکم خرداد 59 تحریم‌های همه جانبه اقتصادی علیه ایران تحقق یافت.

,

در طول جنگ تحمیلی نیز، دولت ریگان حرکت بین‌المللی گسترده‌ای را برای جلوگیری از فروش تجهیزات نظامی به ایران سازمان داد تا مانع پیروزی ایران در جنگ شود. قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای حامی تروریست در خرداد سال 1363 نیز، به بهانه بمب‌گذاری در نیروگاه نظامی آمریکا در لبنان صورت گرفت. در بهمن ماه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را بر ضد بانک رفاه تحمیل کرد و در 20 تیر سال بعد، ایران ایر (IRAN AIR) - بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی ایران - نیز به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری پیوست.

,

نتیجه تصویری برای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 و پایان یافتن جنگ سرد، دنیا به سمت تک قطبی شدن پیش رفت. در همین راستا نظریه تاریخ فوکویاما - استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه جان هاپکنز در سال 1989 - در سطح جهانی مطرح شد. وی در مقاله‌اش، پایان جنگ سرد را نقطه پایان تحول ایدئولوژیکی و بشری؛ و آغاز جهانی‌سازی لیبرالیسم غربی به‌عنوان شکل‌نهایی حکومت بشری می‌داند.

, نتیجه تصویری برای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 و پایان یافتن جنگ سرد، دنیا به سمت تک قطبی شدن پیش رفت. در همین راستا نظریه تاریخ فوکویاما - استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه جان هاپکنز در سال 1989 - در سطح جهانی مطرح شد. وی در مقاله‌اش، پایان جنگ سرد را نقطه پایان تحول ایدئولوژیکی و بشری؛ و آغاز جهانی‌سازی لیبرالیسم غربی به‌عنوان شکل‌نهایی حکومت بشری می‌داند.,

آمریکا برای افزایش میزان نارضایتی مردم از نظام، وطن و حتی دین اسلام از هیچ توطئه و خیانتی کوتاهی نکرده است و همواره در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و دیپلماسی برای ناراضی کردن مردم برنامه‌ریزی کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه