اخبار داغ

تاثیر یک کلاس تفسیر منحرف؛

موسوی خوئینی‌ها بازی بدون توپ اصلاحات در زمین انقلاب

موسوی خوئینی‌ها بازی بدون توپ اصلاحات در زمین انقلاب
مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خاطرت خود اشاره می‌کند: «شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب، پوستر و نوار می‌خواست. محسن بعد از ترور من، توسط گروه فرقان در محیط تحصیل تهدید شد اما به علت عدم تمایل او در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل، به خارج رفت.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ، سال 1358 نزدیک به بیست ترور توسط گروهک تروریستی که اکثرا اعضای آن نوجوان و جوان بودند، صورت گرفت. اکبر گودرزی سر دسته 20ساله تروریست‌های فرقان در 18دی 1358 دستگیر می‌شود و مورد بازجویی قرار می‌گیرید. وی قبل از اینکه گروه فرقان را تشکیل دهد، زمان تحصیل در حوزه علمیه اکثرا به مطالعه کتب غیردرسی مشغول و به‌شدت تحت تاثیر دکتر علی شریعتی و تفکرات مارکسیستی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز , انقلاب نیوز ,

در ابتدای کار اکبر گودرزی برای جذب نیرو به مساجد می‌رفت و جلسات تفسیر قران برگزار می‌نمود اما تفسیر وی از قرآن منطبق با آموزه‌های مارکسیستی و مادی‌گرایی بود. گروه فرقان برای اینکه بتواند وجه مشروع‌تری نسبت به مجاهدین خلق به خود بگیرد از آموزه‌های قرانی و تحریف آن استفاده می‌کردند اما با اینکار علما و روحانیت را بسیار خشمگین کرد.

,

نتیجه تصویری برای گروهک فرقان

, نتیجه تصویری برای گروهک فرقان,

شهادت شهید مفتح که توسط همین گروهک‌ها صورت گرفت

, شهادت شهید مفتح که توسط همین گروهک‌ها صورت گرفت, شهادت شهید مفتح که توسط همین گروهک‌ها صورت گرفت,

این گروه قبل از انقلاب هیچ‌گونه فعالیتی ضد رژیم شاه انجام نداده است و فعالیت آنان منحصر در برگزاری جلسات تفسیر و نوشتن برخی کتاب‌ها بود. در آن دوره کتاب‌های گروهک فرقان توسط طلاب به صورت قاچاقی پخش می‌شد و علامه مصباح یزدی در این باره می‌گوید: «یک نسخه از این کتاب دست ما افتاد. دو سه صفحه‌ای که خواندم، بهت‌زده شدم که چه کسی جرات دارد به نام دین، چنین حرف‌هایی بزند. کتاب را دقیقا مطالعه کردم و دیدم که سرا پا زهر است. عصر جمعه یک جلسه هفتگی در مدرسه داشتیم، من بودم در آن جلسه فریاد زدم و عمامه‌ام را بر زمین زدم که ما در حوزه باشیم و عمامه سرمان باشد و به نام روحانیت و با نام اسلام، چنین مطالبی پخش شود؟»

,

گروه فرقان به‌شدت با روحانیت مخالف بود و آنها را با نام «آخوندیسم» یاد می‌کردند. این طیف به لحاظ فکری بسیار منجمد بود و شباهت‌های زیادی با خوارج و وهابیت داشته است و از لحاظ «التقاط» و «دین از سیاست جدا» نیز نماد کامل یک اسلام آمریکایی در آن دوره بودند.

,

گروهک فرقان با انحرافات فکری که داشت، پس از پیروزی انقلاب دست به اسلحه شدند و وارد فاز ترور شدند این گروه تروریستی طی نخستین دهه انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی چون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید قرنی، شهید عراقی و آیت‌الله قاضی طباطبایی را به شهادت رساندند. این درحالی بود که ترور برخی دیگر از شخصیت‌های نظام از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی و مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز توسط این گروه سازمان‌دهی شد ولی بی‌نتیجه ماند.

,

با توجه به اسناد کشف شده از لانه جاسوسی آمریکا، رابطه گروهک فرقان با دستگاه‌های امنیتی آمریکایی کشف می‌شود.

,

نتیجه تصویری برای گروهک فرقان

, نتیجه تصویری برای گروهک فرقان,

در پی شهادت شهید مطهری، جواد منصوری - اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - نظری مشابه با نظر سیدهادی خسروشاهی در رابطه با ارتباط عده‌ای از سران گروه فرقان با افراد امنیتی خارجی دارد. وی می‌گوید: «اعتقاد قطعی دارم در ترور شهید مطهری، سیا یا موساد به گروه فرقان خط داده است. من مطمئنم که گروه فرقان با سفارت آمریکا رابطه داشته است.

,

با توجه به اسناد کشف شده در لانه جاسوسی و منتشر کردن آنها در روزنامه جمهوری اسلامی خبری منتشر می‌شود؛ «جاسوسی آمریکایی به نام (تامست) با گروهک فرقان به‌صورت مستقیم در ارتباط می‌باشد.» این روزنامه در این‌باره می‌نویسد: «تامست یکی از برجسته‌ترین جاسوسان آمریکا در ایران بوده است. وی همکار (لینگن) بوده است... تامست مستقیما با گروه فرقان ارتباط داشته است و براساس اسناد موجود وی در توطئه‌ها و ترورهای گروه مذکور دست داشته است. دانشجویانی ]که لانه جاسوسی را تسخیر کردند[ معتقد بودند که تامست به همراه اعضای دستگیر شده گروه فرقان باید محاکمه شود.»

,

در این میان مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خاطرت خود اشاره می‌کند: «شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب، پوستر و نوار می‌خواست. محسن بعد از ترور من، توسط گروه فرقان در محیط تحصیل تهدید شد اما به علت عدم تمایل او در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل، به خارج رفت.».

,

نتیجه تصویری برای هاشمی

, نتیجه تصویری برای هاشمی,

جالب است تنها خانواده هاشمی نگران فرزندانشان هستند و مرحوم هاشمی در خاطرات 16دی‌ماه همان سال دوباره به این موضوع اشاره دارد و می‌نویسد: «محسن آماده برگشتن به بلژیک برای ادامه تحصیل شده. ساعت دوازده پرواز داشت. من و عفت کمی نگران امنیت او در خارج هستیم، او را شناخته‌اند و در جزوه‌ای او را اسم برده‌اند و اخیراً دو نفر دانشجو در آمریکا و اسپانیا توسط منافقین شهید شده‌اند. با او صحبت کردم که اگر احساس خطر کرد به کشور دیگری برای تحصیل منتقل شود و یا به ایران مراجعت نماید»

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه