اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

حضور حماسی مردم در ۱۳آبان اعلام انزجار از امریکا است

حضور حماسی مردم در ۱۳آبان اعلام انزجار از امریکا است
امام جمعه ایلام گفت: 13 آبان روز خروش ملت ایران علیه استکبار جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز در اجتماع پایانی راهپیمایان ایلامی در میدان سابق مادر شهر ایلام گفت: 13 آبان روز خروش ملت ایران علیه استکبار جهانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار کرد: این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

,

کریمی تبار افزود: در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند.

,

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: صبح روز 13 آبان1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. 

,

امام جمعه ایلام بیان کرد: در این روز 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند اما این روز بعنوان یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

,

وی همچنین با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی نیز گفت: در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند؛ دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف و شهید بهشتی گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند 

,

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. به محض انتشار این خبر، مردم بسیاری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند.

,

کریمی تبار در پایان با تقدیر از حضور حماسی مردم ایلام در راهپیمایی امروز و در یک روز بارانی عنوان کرد: این حضور مردم اعلام انزجار و نفرت از امریکا و گوش به فرمان بودن رهبر معظم انقلاب است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه