اخبار داغ

آیت‌الله رئیسی:

نباید منتظر برجام اروپایی باشیم/ صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه‌های متکی به دستان بیگانگان بوده است

نباید منتظر برجام اروپایی باشیم/ صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه‌های متکی به دستان بیگانگان بوده است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که نباید منتظر برجام اروپایی شد گفت: ملت ایران نشان داده با عزّت و افتخار می‌تواند کشور و زندگی مردم را با تدبیر و اقتصاد مقاومتی و روحیه‌ای که در فرهنگ ملت ایران است، اداره کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در جمع پرشور مردم بیرجند، گفت: روز 13 آبان در خاطره ملت بزرگ ایران، حوادثی را به یاد می‌آورد که هرکدام از این حوادث، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت بزرگ ایران با استکبار و یادآور جانفشانی‌ها، ایثارها و شهادت‌هایی است که جوانان، مردان و زنان ایرانی برای مقابله با استکبار خون‌های پاکشان بر زمین ریخته شده و ایثار، مقاومت و ایستادگی را به همه ما آموختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که استکبار در واژگانی دینی و فرهنگی دینی سخت و ناپسند است، گفت: اگر انسانی بر اساس خودخواهی، خودبزرگ‌بینی و خودمحوری، دیگران را به خود دعوت کند و خود را برتر از دیگران بداند و محور را خواسته و هواهای نفسانی خود قرار دهد، این روحیه‌ی استکباری است.

,

 

,

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه خودبزرگ بینی مذموم است و در قرآن کریم نمادها و نشانه‌هایی از ابلیس به عنوان فرد خودخواه معرفی شده است.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی از فرعون به عنوان یک چهره خودخواه، مسکتبر و خودبزرگ‌بین یاد کرد و یادآور شد: نمرود به عنوان انسانی خودبزرگ‌بین و خودبرتربین و مستکبر معرفی شده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: این روحیه استکباری که سخت مورد مذمت قرآن کریم و روایات ما است؛ صف باطل‌گرایان و باطل‌خواهان را معرفی می‌کند که از خلقت آدم تا امروز و تا آخر این عالم جبهه و صف حق و صف باطل در مقابل هم قرار داشته و دارند.

,

 

,

علاج همه دردهای روحی انسان‌ها توجه به خداوند است

, علاج همه دردهای روحی انسان‌ها توجه به خداوند است, علاج همه دردهای روحی انسان‌ها توجه به خداوند است,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که انسان همواره باید حق را بشناسد و خود را در جبهه حق قرار دهد، گفت: انسان باید بر حق و حق‌مداری پافشاری کند و به جای خودبرتربینی و خودخواهی، خود را همواره در محضر پروردگار ببیند و این راهکار مقابله با روحیه استکباری و تکبر است.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: علاج همه دردهای روحی در انسان‌ها که حیات طیبه را در انسان تهدید می‌کند، توجه به خداوند است؛ اگر انسان به خدا بیندیشد و برای خدا حرکت کند در این عالم و عالم دیگر نوید داده شده برای او جایگاهی عالی از آن چه تصور کند دارد.

,

 

,

وی گفت: اگر انسان خود را تصور کند، انسانی که داشته‌هایش از محدودیت پر است؛ اگر انسان خود را به نامحدود مطلق وصل کند از ملائکه برتر می‌شود اما اگر دچار خودخواهی شد مانند فرعون روحیه تفرقه و استکباری ممکن است هر انسانی را به خودش مبتلا کند.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تمام انبیای الهی و تمام کتب آسمانی برای این آمده است که انسان را از خودخواهی به خداخواهی بکشد و برای بندگی خداوند دعوت کند و از طغیان بپرهیزد.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که انقلاب اسلامی پرچم توحید را برافراشت و مردم را دعوت به خدا کرد، افزود: اساس انقلاب اسلامی براساس ربوبیت پروردگار، رهاشدن از مستکبران، خود را بنده خدا دانستن و خدا و سیره علوی را حاکم‌کردن بر زندگی است.

,

 

,

دانش‌آموزان و دانشجویان براساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند

, دانش‌آموزان و دانشجویان براساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند, دانش‌آموزان و دانشجویان براساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند,

وی با بیان این‌که مستکبران و زیاده‌خواهان، مردمی را که دم از خدا بزنند برنمی‌تابند افزود: مردمی که نفی هرگونه استکبار، استعمار و استبداد می‌کنند، از روز اول کنار انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام خمینی رحمه‌الله‌علیه سال 1342 در برابر حرکت مستکبران ایستادند اما ایشان را به جرم حق‌خواهی به ترکیه تبعید کردند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان براساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند؛ مرگ بر مستکبران گفتند؛ تولی و تبری را اعلام کردند که توسط مستکبران به گلوله بسته شدند اما خداوند تفضل کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: آن‌چه در سال 1342 امام خمینی رحمه‌الله‌علیه فرمودند و برای حق‌خواهی تبعید شدند و آن‌چه دانش‌آموزان و دانشجویان گفتند، در 22 بهمن 1357 محقق شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

,

 

,

انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود

, انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود, انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود,

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، نفی استبداد شد اما هم‌چنان مستکبران به توطئه مشغول بودند و سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی علیه ملت انقلابی ایران توطئه می‌کرد.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی افزود: حرکت دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 انقلاب دوم شد چراکه انقلاب اول نفی استبداد داخلی و انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود.

,

 

,

وی ادامه‌داد: اگر تنها انقلاب اول می‌بود و انقلاب دوم در 13 آبان نبود، آمریکایی‌ها انقلاب به‌دست آمده با دست مردم را با توطئه مواجه می‌کردند.

,

 

,

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این سوال که آیا با تسخیر لانه جاسوسی، گرفتن جاسوسان و از بین بردن توطئه مستکبران و خودبزرگ‌بینی آن‌ها، توطئه‌های آنها پایان یافت؟ گفت: دشمنان همچنان بعد از گذشت 40 سال علیه ملت ایران توطئه می‌کنند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی را راه انداختند؛ مردان و زنان زیادی را شهید کردند و صدمات زیادی به ملت ایران وارد کردند.

,

 

,

تلفیق جنگ‌های سخت و نرم علیه ملت ایران

, تلفیق جنگ‌های سخت و نرم علیه ملت ایران, تلفیق جنگ‌های سخت و نرم علیه ملت ایران,

وی افزود: دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت، به سراغ جنگ نرم رفتند و امپراطوری رسانه‌ای و روانی آغاز کردند و ایمان مردم را مورد هدف قرار دادند؛ این نیز برای آن‌ها پرهزینه بود.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زمانی که جنگ نرم و سخت علیه ملت ایران کارساز نشد، دشمنان تلفیقی از جنگ نرم و سخت را بر مردم ما تحمیل کردند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی افزود: آن‌چه آمریکایی‌ها امروز دنبال می‌کنند و اروپا نیز با آن‌ها هم‌نوایی دارد، فشارآوردن بر ملت بزرگ ایران است که این فشار را در سه حوزه آغاز کردند و می‌خواهند ملت ایران را در اهدافش دچار ناامیدی و یأس کنند اما تجربه 40 ساله برای ملت ما و ملت‌های دیگر ثابت کرد که نمی‌تواند در اراده ما خدشه‌ای وارد کنند.

,

 

,

وی یادآور شد: در منطقه خاورمیانه و در جهان اسلام تاکنون آمریکا توطئه‌های بسیاری کرده است اما نتوانسته مؤفق باشد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولت‌مردان آمریکایی‌ها به صورت رسمی اعتراف کردند 7 هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه خرج کردند اما هیچ گیرشان نیامد.

,

 

,

بیداری و راهپیمایی بزرگ اربعین به برکت خون امام حسین علیه‌السلام و شهدا است

, بیداری و راهپیمایی بزرگ اربعین به برکت خون امام حسین علیه‌السلام و شهدا است, بیداری و راهپیمایی بزرگ اربعین به برکت خون امام حسین علیه‌السلام و شهدا است,

آیت‌الله رئیسی افزود: ملت‌های مسلمان به برکت انقلاب و خداخواهی در منطقه بیدار شدند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌خوانیم "خدایا؛ حسین علیه‌السلام خون قلبش را داد تا از جامعه جهل‌زدایی شود" و جهل‌زدایی شد و جامعه به برکت شهادت ابی‌عبدالله‌الحسین علیه‌السلام قدرت تحلیل، تفکر و تعقل پیدا کرد و جامعه روشن شد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کدام نطقه دنیا بیش از 15 میلیون نفر در کنار یکدیگر حضور پیدا می‌کنند و همه فریاد می‌زنند لبیک یا حسین؟ راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و این بیداری به برکت خون امام حسین علیه‌السلام و شهدا در منطقه ایجاد شده است.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی با بیان این بیت باش تا صبح دولتت بدمد/ کاین هنوز از نتایج سحر است گفت: جلوه خون حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام جامعه را بیدار کرد و مگر خداوند می‌گذارد خون شهدایی که به ثارالله متصل شده است بی‌ثمر باشد؟

,

 

,

وی گفت: وضعیت امروز وضع ما چگونه است و مستکبران کجا هستند؟ نویسنده مصری وضع ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را با وضعیت امروز ایران را با وضعیت مصر مورد تحلیل و مقایسه قرار داده است. می‌گوید در سال 1357 مصر قرارداد کمپ دیوید را با صهیونیست‌ها امضا و به مسلمانان خیانت کرد اما مردم ایران، انقلاب اسلامی را رقم زدند و رابطه را با صهیونیست‌ها و آمریکا قطع کردند. امروز شرایط مصر چگونه است؟ اما ملت ایران عزّت، افتخار و اقتدار دارند و نزد ملت‌های جهان سربلند هستند.

,

 

,

راهپیمایی 13 آبان (1397) بیرجند

, راهپیمایی 13 آبان (1397) بیرجند,

 

,

سرنوشت اعتمادکنندگان به غیر خدا در قرآن بیان شده است

, سرنوشت اعتمادکنندگان به غیر خدا در قرآن بیان شده است, سرنوشت اعتمادکنندگان به غیر خدا در قرآن بیان شده است,

عضور هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کسانی به غیر از خداوند دل بسته‌اند و به غیر از خدا اعتماد کردند، قرآن کریم سرنوشت آن‌ها را بیان کرده است.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که اول انقلاب می‌گفتند مگر می‌شود؟ در زمان جنگ می‌گفتند مگر می‌توانیم در برابر صدامیان بایستیم؟ در خصوص مقابله با داعش می‌گفتند مگر می‌شود با داعش که استکبار جهانی پشت آن‌ها است مقابله کرد؟ تحریم‌ها پیش آمد و گفتند مگر می‌شود با تحریم‌ها زندگی را ادامه دهیم؟!

,

 

,

وی افزود: امروز در مقابل واقعیتی هستیم و آن واقعیت این است که دشمنان می‌گویند نظام تحریم‌ها بهم ریخته است؛ چه برجام باشد چه نباشد.

, امروز در مقابل واقعیتی هستیم و آن واقعیت این است که دشمنان می‌گویند نظام تحریم‌ها بهم ریخته است؛ چه برجام باشد چه نباشد.,

 

,

نباید منتظر برجام اروپایی شد

, نباید منتظر برجام اروپایی شد, نباید منتظر برجام اروپایی شد,

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: اکنون آمریکا با روحیه استکباری از برجام بیرون آمده است و اروپا نیز آن‌چه خواست ملت ایران است را نمی‌خواهند عمل کند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که نباید منتظر برجام اروپایی شد گفت: ملت ایران نشان داده با عزّت و افتخار می‌تواند کشور و زندگی مردم را با تدبیر و اقتصاد مقاومتی و روحیه‌ای که در فرهنگ ملت ایران است، اداره کند.

,

 

,

پیمان‌شکنی آمریکا روشن شد

, پیمان‌شکنی آمریکا روشن شد, پیمان‌شکنی آمریکا روشن شد,

وی تصریح کرد: ما به دشمنی آمریکا و همه مسکتبران با ملت ایران معتقدیم چراکه همواره این دشمنی بوده است و بعد از این نیز اگر بخواهیم بر اهدافمان پافشاری کنیم، خواهد بود.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که ما در برابر استکبار جهانی کوتاه نخواهیم آمد گفت: رهبری حکیم و فرزانه فرمودند این‌ها عهدشکن هستند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی افزود: پیمان‌شکنی آمریکا و اروپا روشن شد و حتی کسانی که در دل فکر می‌کردند اتفاقی ممکن است با آن‌ها بیفتد، همه جملگی به این رسیدند که به امضای آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد بلکه فقط می‌توان به خدا اعتماد کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که مؤلفه مهم اقتدار ایران، مردمِ در صحنه هستند گفت: نیروهای فرهیخته و باسواد ورود پیدا کنند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اقتصاد فضای مجازی، اقتصاد دریا، اقتصاد سنگ در این منطقه و اقتصاد فرهنگ در کشور وجود دارد و در بسیاری از حوزه‌ها با کار و تلاش می‌شود به پیش رفت.

,

 

,

صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه به دستان بیگانگان بوده است

, صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه به دستان بیگانگان بوده است, صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه به دستان بیگانگان بوده است,

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: با توکل به خداوند و اعتماد به نفس و اعتماد به ذخائر ملت ایران و نیروی کارآمد باید چشم را از بیگانه بُرید و چشم به توانایی‌های بزرگ داخل کشور دوخت.

,

 

,

وی گفت: صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه به دستان بیگانگان بوده چراکه بیگانگان برای کسی کاری نکردند و برای کسی کاری نخواهند کرد.

,

 

,

13 آبان درس مقاومت می‌دهد

, 13 آبان درس مقاومت می‌دهد, 13 آبان درس مقاومت می‌دهد,

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اعتقاد و باورمان این است 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز مهمی در تاریخ مبارزات بزرگ ملت ایران است، به تمام ملت‌ها می‌آموزد ایستادگی و مقاومت، راه عقب‌نشاندن دشمن است و مقاومت، تنها نظریه جواب داده در این عرصه است.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی گفت: کوتاه‌آمدن و تسلیم‌شدن در برابر دشمن، او را وادار به عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه مصمم‌تر می‌کند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هرجا ایستادیم و مقاومت کردیم، برای ما پیروزی و برای دشمن شکست داشته است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: حزب‌الله لبنان، نیروی دریایی و هوایی ندارد اما اراده پولادین دارد و سربند یا زهرا سلام‌الله‌علیها می‌بندند و موشک‌هایشان را به سمت صهیونیست‌ها می‌فرستند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: چون حزب‌الله لبنان از موضع قدرت برخورد می‌کند، صهیونیست‌ها سرجایشان می‌نشینند.

,

 

,

وی گفت: فلسطینی‌ها آموختند راه ایستادگی در برابر دشمن، کنار آمدن نیست بلکه فقط مقاومت است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آمریکایی‌ها در طول تاریخ با مردم خودشان چکار کردند؟ با سیاه‌پوستان چه کردند؟ در ابوقریب چه کردند؟

,

 

,

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که جنایات آمریکایی‌ها علیه حقوق انسان‌ها فوق‌العاده زیاد است گفت: اگر دادگاهی عادلانه تشکیل شود، آن‌هایی که مانند آمریکا در دنیا ادعای حقوق بشر دارند، در رأس ناقضان حقوق بشر قرار می‌گیرند و باید محاکمه شوند.

,

 

,

وی با اشاره به فرهیختگان به عنوان سرمایه‌های کشور افزود: جوانان ایرانی به فن‌آوری‌های زیادی در کشور دست یافتند.

,

 

,

اهمیت روحیه اقتدار و توان موشکی

, اهمیت روحیه اقتدار و توان موشکی, اهمیت روحیه اقتدار و توان موشکی,

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توان امنیتی و توان موشک‌هایمان در برابر دشمن باعث شده دشمنان نتوانند علیه ما کاری انجام دهند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: روحیه اقتدار باعث شد در خلیج فارس دست افسران کشتی‌های آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسته شود و دستگیر شدند.

,

 

,

وی افزود: در خلیج فارس آمریکایی‌ها نمی‌توانند کاری کنند چون نیروهای ارتش و سپاه ایستاده‌اند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: روز 13 آبان با حسین‌بن‌علی علیه‌السلام و شهدای عالی‌قدر پیمان می‌بندیم در ایستادگی در برابر استکبار جهانی تردید نکنیم.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: جمعیت زیادی از مردم در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و امروز نیز دلدادگان و عاشقانی از سراسر خراسان بزرگ و کشور دل به امام رضا علیه‌السلام بسته‌اند و به زیارت ایشان می‌روند.

,

 

,

تسلیم‌نشدن و استکبارستیزی درس‌های امام حسین علیه‌السلام

, تسلیم‌نشدن و استکبارستیزی درس‌های امام حسین علیه‌السلام, تسلیم‌نشدن و استکبارستیزی درس‌های امام حسین علیه‌السلام,

وی تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام به عنوان استکبارستیز و بصیرت‌آفرین بزرگ عالم، راه ایستادگی در مقابل دشمن و فریادزدن را به ما آموختند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام حسین علیه‌السلام فرمودند دستم را به دست دشمنان نمی‌دهم.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: ملت ایران نیز از امام حسین علیه‌السلام، هیهات‌من‌الذله، تسلیم‌نشدن و کوتاه‌نیامدن در برابر ظالمان را آموختند.

,

 

,

وی تأکید کرد: الگوی مردم ما، امام حسین علیه‌السلام است و دل مادران و پدران شهدا به امام حسین علیه‌السلام گرم است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه