اخبار داغ

کلاهبرداری با مکمل زوری در جایگاه‌های سوخت

کلاهبرداری با مکمل زوری در جایگاه‌های سوخت
عرضه مکمل سوخت و فروش آن به مشتری از مرحله انتخاب و خواست مشتری هم گذشته و برخی جایگاه‌ها بدون این‌که نظر مشتری را بپرسند، به باز کردن پلمپ مکمل‌ها و خالی کردن آن در باک خودروی مشتری اقدام می‌کنند. کاری که برای مشتری از همه‌جا بی‌خبر حداقل ۳۰ هزار تومان آب می‌خورد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاید عدم عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت در اواخر تابستان بود که تنور فروش مکمل‌های بنزین و اکتان‌افزاها را داغ کرد. جایگاه‌داران در پاسخ به درخواست متقاضیان برای بنزین سوپر سعی می‌کردند آن‌ها را به استفاده از مکمل و اکتان‌افزا متقاعد کنند و اصرار داشتند که مکمل‌ها جایگزین مناسب بنزین سوپر هستند. در آن روزها اگر برای سوخت‌گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کردید، حتما با سوال "مکمل بریزیم؟ " از سوی جایگاه‌دار مواجه می‌شدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این ماجرا آنقدر شاخ و برگ گرفت که در همان زمان عرضه و فروش مکمل‌ها در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی اعلام شد. هم‌چنین این موضوع مطرح شد که مکمل‌هایی که بعضا با عناوینی خاص و به نام شرکت‌های آمریکایی و آلمانی عرضه می‌شوند، محصولاتی‌اند که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند.
,
 
,
 
,
 
,
در آن روزها هرچند عرضه مکمل بنزین توسط جایگاه‌های سوخت غیرقانونی بود اما حداقل جایگاه‌داران برای مشتری حق انتخاب قائل می‌شدند و از آن‌ها درباره این‌که به استفاده از مکمل تمایل دارند یا خیر سوال می‌شد. سوالی که اخیرا و با وجود این‌که عرضه بنزین سوپر به روال سابق بازگشته است، از این فرایند حذف شده و برخی از مخاطبان ایسنا خبر داده‌اند بدون این‌که از آن‌ها سوالی شود، جایگاه‌دار، به باز کردن پلمپ مکمل اقدام کرده و آن را در باک خودروی مشتری خالی می‌کند و در ازای آن تقریبا هزینه‌ای برابر با هزینه بنزین، برای مثال ۳۰ هزار یا حتی ۶۰ هزار تومان، از مشتری دریافت می‌کنند!
,
 
,
 
,
در این باره، جعفر فرجودی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که برخی از جایگاه‌های سوخت بدون رضایت مشتری به ریختن مواد مکمل به باک خودروی مشتری اقدام می‌کنند، گفت: عرضه و فروش هر نوع افزاینده سوختی تحت عنوان اکتان مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان این‌که سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد نیز این مکمل‌ها را تایید نکرده‌اند، افزود: شهروندان می‌توانند در صورتی که با این تخلف مواجه شدند، شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۷ در سامانه پاسخگویی و ثبت شکایات مردمی مطرح کنند تا شکایت آن‌ها ازسوی شرکت ملی پخش مورد بررسی قرار بگیرد. عرضه مکمل‌هایی با عنوان اکتان‌ افزا یا عناوین مشابه در جایگاه‌ها مجاز نیست اما گاهی شخص مشتری درخواست استفاده از این مکمل‌ها را دارد که در این مورد تاکید می‌شود که این مکمل‌ها تاثیری در افزایش کیفیت سوخت ندارند.
,
 
,
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان اظهار کرد: سوختی که در حال حاضر در جایگاه‌های سراسر کشور عرضه می‌شود، طبق استانداردهای ملی و یورو ۴ بوده و مورد تایید آزمایشگاه‌های مرجع است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه