اخبار داغ

در نشست شورای مشورتی منطقه پنج کشوری مطرح شد؛

تقویت شوراهای مشورتی موجب ارتقای کانون های مساجد می شود/ضرورت توجه به تئاتر بچه های مسجد

تقویت شوراهای مشورتی موجب ارتقای کانون های مساجد می شود/ضرورت توجه به تئاتر بچه های مسجد
دبیر شورای مشورتی منطقه پنج کشوری گفت: تقویت شوراهای مشورتی مناطق به تقویت بدنه دبیرخانه ها در استان ها و ستاد عالی کانون های مساجد در برنامه ریزی، نظارت و اجرا منجر می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،نشست شورای مشورتی منطقه پنج کشوری یک‌روزه با چهار دستور جلسه انتخاب و معرفی دبیر منطقه، تعیین و معرفی یک کار ویژه برای مناطق براساس سند تحول ستاد عالی در یکی از رشته های فرهنگی و هنری، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت ارزشمند کانون های الگو و ارائه پیشنهاد برای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

 در این نشست بر ضرورت انتقال مطالب جلسات شورای منطقه ای به ستاد عالی تاکید شد و حاضران بر تقویت اداره کل هماهنگی امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد اتفاق نظر داشتند.

,

 همچنین براساس برنامه تحول راهبردی عنوان فعالیت هنری و ادبی مصوب و مقرر گردید جزئیات آن با تعامل بین کارگروه منطقه و ستاد عالی نهایی گردد.

,

 آموزش مبنی بر سواد رسانه ای با تلفیق هنر بالاخص هنرهای دینی و ایجاد کانال ملی در تمام شبکه های اجتماعی برای بارگذاری و انتشارات تولیدات و برنامه ها در راستای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی مورد تائید قرار گرفت.

,

 

,  ,  ,

*دغدغه های اساسنامه کانون های مساجد حل شود

, *دغدغه های اساسنامه کانون های مساجد حل شود, *دغدغه های اساسنامه کانون های مساجد حل شود,

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی و دبیر منطقه پنج کشوری در این جلسه گفت: دغدغه هایی در زمینه تحولات در اساسنامه ایجاد شده است که رفع این دغدغه ها جز در سایه مشورت با دبیران منطقه و به اشتراک گذاری مسائل موجود در دبیرخانه ها محقق نمی شود.

,

محمد هادی نیا افزود: تقویت شوراهای مشورتی مناطق به تقویت بدنه دبیرخانه ها در استان ها و ستاد عالی کانون های مساجد در برنامه ریزی، نظارت و اجرا منجر می شود.

,

این مقام مسوول با یادآوری اینکه بخش اعظمی از پرتال ستاد از سوی کارکنان دبیرخانه عملیاتی شد، گفت: این جلسات باید بتواند مسائل صف و ستاد را به هم نزدیکتر کند چرا که تقویت دبیران مناطق به کاهش فاصله صف و ستاد و به اشتراک گذاری تمام خواسته ها منجر می شود.

,

هادی نیا خاطرنشان کرد: نتایج این جلسات به اطلاع ستاد عالی می رسد تا همه این موارد به تقویت دبیرخانه های استانی منجر شود.

,

 وی ادامه داد: هراندازه مسوولان دبیرخانه های استانی، جدی تر و همراه تر باشند؛ و این ارتباط تقویت شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

,

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تشکیل اداره کل هماهنگی امور استانی ستاد عالی کانون های مساجد را به فال نیک می گیریم و بایستی تقویت شود، چرا که هر اندازه ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است که اگر تقویت نشود سیستم آسیب می بیند.

,

 هادی نیا با اشاره به اینکه ستاد تلاش می کند در سنوات آینده براساس سند تحول راهبردی یک کار ویژه مخصوص هر منطقه ایجاد کند، گفت: در این سند موضوعاتی تعیین شده است که هریک از استان های این منطقه موضوعی را تعیین خواهند کرد.

,

 

,  ,  ,

*ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد

, *ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد, *ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد,

 مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل هم در سخنانی بر ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد اشاره کرد و گفت: پس ازشناسایی نخبه های هنرمند بایستی یک بانک اطلاعاتی از این نخبگان داشته باشیم.

,

نادر سقا با انتقاد از اینکه ما از استعدادهای هنری جوانان مسجدی غفلت کرده ایم، افزود: بایستی این هنرمندان در رشته های مختلف شناسایی شوند در مرحله بعدی این هنرمندان به جشنواره های هنری هدایت شوند.

,

کارشناس ستاد عالی کانون های مساجد کشور هم در سخنانی با بیان اینکه از سال 94 مناطق پنجگانه بود، گفت: با نامه نگاری وزارت فرهنگ و ارشاد به هشت منطقه تبدیل شد.

,

 جعفر صادق بیگی به وظایف اداره کل هماهنگی امور استانی در ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است

,

 این مقام مسوول هم با اشاره به اینکه هنر در این منطقه فلج است، گفت: هر استانی می تواند در راستای کارگروه ویژه پس از هم فکری یک عنوانی را تعیین و بادیگر استان ها منطقه به اشتراک بگذارد.

,

 مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان غربی هم در سخنانی با بیان اینکه استان های ترک نشین برنامه تعزیه و نمایشی بهای بیشتری می دهند، گفت: سه گروه تعزیه از ارومیه به مرحله کشوری معرفی شدند که فضای کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

,

 حجت الاسلام اباذر بیگی ادامه داد: تئاتر بچه های مسجد و هنرهای معاصر یکی از موضوعات خوب برای کارگروه ویژه است که می توان در منطقه جشنواره و کنگره آن را اجرا کرد از اینرو بهتر است این منطقه در بخش هنرهای نمایشی در حوزه آیینی وارد شود.

,

 

,

*ارائه فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان

, *ارائه فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان, *ارائه فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان,

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان هم به فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام در مرحله ثبت نام است که با همکاری حوزه هنری این دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

,

 پس از پایان جلسه رای گیری برای تعیین دبیر منطقه انجام شد و بنا به آرای اعلام شده از سوی مسوولان دبیرخانه های استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، هادی نیا ، مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی به طور مجدد به عنوان دبیر منطقه پنج کشوری تعیین شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه