اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تلاش کشورهای مختلف برای حذف دلار/ «حذف دلار از معاملات»؛ وزارت خارجه مذاکره کند، بانک مرکزی اقدام عملیاتی داشته باشد/ مجلس درباره رد یا تصویب طرح تصمیم گیری می کند

تلاش کشورهای مختلف برای حذف دلار/ «حذف دلار از معاملات»؛ وزارت خارجه مذاکره کند، بانک مرکزی اقدام عملیاتی داشته باشد/ مجلس درباره رد یا تصویب طرح تصمیم گیری می کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سیاست های آمریکا در برخورد با سایر کشورها تصریح کرد: تلاش کشورها در راستای این است که از مبادلات پولی و بانکی خود دلار را حذف کنند و این ابزار را از دست آمریکایی ها بگیرند.
[

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حذف دلار از معاملات و طرح امکان معاملات دو جانبه ایران و کشورهای دیگر بدون دلار اظهار داشت: این طرح قبلا تدوین شده بود و اکنون در دست پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: دلار تبدیل به یک ابزار برای اعمال فشار و سیاست های اقتصادی آمریکا علیه سایر کشورها شده است که آمریکا از دلار سو استفاده می کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سیاست های آمریکا در برخورد با سایر کشورها تصریح کرد:  تلاش کشورها در راستای این است که از مبادلات پولی و بانکی خود دلار را حذف کنند و این ابزار را از دست آمریکایی ها بگیرند.

,

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: پیشنهاد این طرح این است که کشورها با مبادلات دو جانبه دلار را از چرخه مبادلات خود حذف کنند و در این صورت از سلطه دلار و آمریکا  در اقتصاد تا حد زیادی کاسته می شود.

,

وی در ادامه افزود: روسیه و چین دو کشوری هستند که در پاسخ به تحریم های آمریکا اقدام به حذف دلار از مبادلات خود کردند و در این راستا به موفقیت هایی هم رسیده اند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص نقش وزارت خارجه در اجرای این طرح گفت: اگر این طرح اجرا شود محور مذاکرات دیپلماتیک آن وزارت خارجه خواهد بود چرا که برای برقراری ارتباط با سایر  کشورها وزارت خارجه باید مذاکره کند اما عملیاتی شدن آن بر عهده بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور است.

,

حسین نقوی حسینی: این طرح اگرچه فوریت آن رای آورد اما در کمیسیون مربوطه رد شد که اکنون به صحن آمده تا مجلس درباره رد یا تصویب آن تصمیم گیری کند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه