اخبار داغ

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

علت بازگشت FATF به مجلس رفع اشکالات شورای نگهبان بود/ ۴۰ نماینده مجلس در نامه نگاری به آیت الله شاهرودی عجله کردند

علت بازگشت FATF به مجلس رفع اشکالات شورای نگهبان بود/ ۴۰ نماینده مجلس در نامه نگاری به آیت الله شاهرودی عجله کردند
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: استنباط نمایندگان مجلس این بود که آقای لاریجانی راسا اشکالات شورای نگهبان را قبل از اخذ رای مجلس به مصلحت نظام فرستاده است اما اینگونه نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت دو لایحه FATF به مجلس به خبرنگار تیتریک، گفت: استنباط نمایندگان مجلس این بود که آقای لاریجانی راسا اشکالات شورای نگهبان را قبل از اخذ رای مجلس به مصلحت نظام فرستاده است اما اینگونه نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد جواد کولیوند افزود: در واقع اشکالاتی که شورای نگهبان نسبت به FATF وارد کرد به مجلس بازگشت و مجلس به کمیسیون قضایی ارجاع داد، البته همزمان کمیسیون نظارتی مجمع بررسی FATF را انجام داد و با اخذ ایراداتی آن را به مجلس فرستاد.

,

وی اظهار داشت: رئیس مجلس اشکالات شورای نگهبان و اشکالات کمیسیون نظارتی مجمع تشخیص را به کمیسیون قضایی مجلس فرستاد اما کمیسیون قضایی اعلام کرد که صرفا اشکالات شورای نگهبان را مورد ملاک قرار می دهد لذا اشکالات شورای نگهبان را برطرف کرده و در صحن علنی مجلس مطرح شد.

,

کولیوند تصریح کرد: در صحن علنی، به اشکالات شورای نگهبان که به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع داده شده بود پاسخ داده شد و مجلس به اشکالات رفع شده رای داد، اما شورای نگهبان کماکان ایراداتی وارد کرد که در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

,

وی با اشاره به اینکه40 نماینده مجلس تصور می کردند رئیس مجلس بدون رای نمایندگان FATF را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده است اما اینگونه نبود، گفت: ایراد شورای نگهبان روی مباحث مصلحتی بود زیرا در لوایح خارجی مجلس نمی تواند محتوای آنها را بر هم بزند و صرفا می تواند به آن رای بدهد یا ندهد و در واقع همانند لایحه دولت و طرح نمایندگان نیست.

,
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان داشت: زمانی که یک لایحه یا قانون نامه خارجی در مجلس رای بیاورد یعنی با تمام محتوای آن رای آورده است لذا در این جریان فکر می کنم نمایندگان عجله کردند زیرا می توانستند ابتدا در صحن علنی مطرح می کردند و اگر از دلایل آقای لاریجانی قانع نمی شدند نامه مکتوب می دادند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه