اخبار داغ

مسئول کتابخانه عمومی خمینی شهر:

ضعف زیر ساختی در بشاگرد جهادگران را پای کار کشاند/ کتابخانه والی مرکز فعالیت های فرهنگی در شرق هرمزگان

ضعف زیر ساختی در بشاگرد جهادگران را پای کار کشاند/ کتابخانه والی مرکز فعالیت های فرهنگی در شرق هرمزگان
مسئول کتابخانه عمومی خمینی شهر بشاگرد گفت: بالا بردن سرانه مطالعه که به افزایش فرهنگ عمومی مردم تأثیر دارد اصلی ترین هدف ما بوده که با وجود نبود زیر ساخت های کافی و کمبود امکانات تاکنون به صورت جهادی پای کار بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فهد داستانی، مسئول کتابخانه عمومی روستای خمینی شهر بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به شروع به کار این مرکز در سال گذشته، اظهار کرد: ساخت کتابخانه عمومی روستای خمینی شهر بخش گوهران بشاگرد در سال 95 کلید خورد و در سال بعد به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی خمینی شهر بشاگرد افزود: این کتابخانه با همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و پیگیری های انتشارات صهبا و نهاد کتابخانه های عمومی با درخواست مردم و مدارس شبانه روزی ایجاد شد.

,

داستانی ادامه داد: تا قبل از ایجاد این مرکز کتب متفاوتی را دریافت کردیم که چندان مورد استقبال مردم نبود و با پیگیری های لازم استانی و فرا استانی توانستیم کتاب های لازم و مورد نیاز عموم را فراهم آوریم.

,

وی با اشاره به نقش فرهنگ سازی در اشاعه کتابخانی، گفت: کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی در ابتدا با گروهی از طلاب و فرهنگیان، به صورت جهادی در روستاها خدمات کتابخوانی ارائه می دادند.

,

مسئول کتاب خانه عمومی خمینی شهر بشاگرد اضافه کرد:با جذب دانش آموزان و خردسالان به کتابخانی، مفهوم کتاب خانه بیشتر تفهیم می شد که در ماه اول شروع این مرکز استقبال چشمگیری از این مکان داشتیم و حتی از روستاهای با فاصله های 30 کیلومتری مراجعه کننده داشتیم.

,

, ,

داستانی با اشاره به اهداف این مرکز، اظهار کرد: بالا بردن سرانه مطالعه که به افزایش فرهنگ عمومی مردم تأثیر دارد اصلی ترین هدف ما بوده که با وجود نبود زیر ساخت های کافی و کمبود امکانات تاکنون به صورت جهادی پای کار بوده ایم.

,

وی تصریح کرد: با پیگیری هایی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشته اشته و درخواست هایی از طریق مدرسه جهادی خواندن، انتشارات صهبا، کانون فرهیختگان بشاگرد و کمیته امداد امام خمینی داشتیم موفق به دریافت 2500 نسخته کتاب شده ایم.

,

مسئول کتابخانه عمومی خمینی شهر، با بیان اینکه هرکس در ترویج فرهنگ کتابخوانی مروج باشد با خود مطالعه خوب و مؤثری داشته باشد، گفت: با فراخوان های کوچک و بزرگ کتابخوانی و برنامه ریزی هایی که با دوستان فرهنگی داشته ایم استقبال از کتابخانه عالی است و از زمان شروع مدرسه جهادی خواندن استقبال ها کم نظیر شده است.

,

داستانی افزود: با تشکیل گروه هایی از دانش آموزان، فرهنگیان، کارمندان و طلاب هر ماهه جلسه نشست کتابخوانی برگزار می شود و کتاب هایی که افراد گروه مطالعه کرده اند مورد نقد و بررسی قرار گرفته و به بقیه معرفی می شوند.

,

وی به استقبال تمام اقشار از کتاب خانه عمومی اشاره کرد و یاد آور شد: اکثر دانش آموزان از سالن مطالعه کتابخانه برای مطالعات درسی استفاده کرده و با برگزاری جشن های متنوع به خصوص برای کودکان ذهنیتی زیبا از مطالعه را در خاطر کودکان ثبت می کنند.

,

, ,

مسئول کتابخانه عمومی خمینی شهر ادامه داد: این کتابخانه همچنین شامل یک سالن مخزن قفسه کتاب، دو سالن مطالعه و یک سالن برای بخش کودکان مجهز می باشد که برخی از کلاس های مدارس در جهت آشنایی دانش آموزان با کتاب در این مکان برگزار می شود.

,

داستانی با بیان اینکه بیشتر مراجعه کنندگان، فرهنگیان بشاگرد هستند، تصریح کرد: یکی از اهداف این مرکز برای ترویج کتابخوانی، بازدید والدین به همران فرزندانشان از کتابخانه است و فرهنگیان تا کنون مشتاق ترین قشر این شهرستان برای مراجعه بوده اند.

,

وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه می توان با برگزاری مسابقات و جشنواره های استانی و کشوری مانند جشنواره رضوی که با مرکزیت این کتاب خانه در سطح شهرستان اجرا و از نظر بازدید کننده مقام اول استانی را کسب کرده، مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

,

مسئول کتابخانه عمومی خمینی شهر خاطر نشان کرد: کتابخوانی یکی از مؤلفه های اصلی پیشرفت است و گمنام بودن این نهاد و نا آشنا بودن مردم با این مکان فرهنگی مؤثر بشری نشان از ضعف در همکاری ارگان ها و نهاد های دولتی با این سنگر مهم تربیتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه