اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

الزام اجرای دو طرح مهم در مجلس شورای اسلامی/ نمایندگان به طرح حذف دلار رای خواهند داد

الزام اجرای دو طرح مهم در مجلس شورای اسلامی/ نمایندگان به طرح حذف دلار رای خواهند داد
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت صددرصدی طرح حذف دلار از مبادلات بین‌المللی، گفت: مسلماً نمایندگان به این طرح رأی خواهند داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی طرحی است که ضرورت تصویب و اجرای آن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در معاملات جهانی که اکنون انجام می‌شود حجم پولی که صرفاً دلار است ابتدا باید به بانک‌های آمریکا برود و بعد این پول در سایر بانک‌ها توزیع شود اما اگر دلار نباشد چنین الزامی نیز نخواهد بود.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا در سوئیفت و مبادلات بین‌المللی از طریق دلار سوءاستفاده‌های زیادی را انجام می‌دهد، گفت: زمانی که دلار از مبادلات حذف شود و از بانک‌های آمریکا انتقالی انجام نشود آمریکا نمی‌تواند از این ابزار در تحریم‌ها بهره ببرد.

,

 

,

افضلی تصریح کرد: اگر همه کشورها با یکدیگر هم‌پیمانی و همراهی داشته باشند خیلی سریع دلار از مبادلات جهانی حذف می‌شود همان طور که هم اکنون برخی از کشورها این اقدام را آغاز کرده‌اند.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که حذف دلار تاکنون بارها مطرح شده اما حذف آن باید رسمیت پیدا کند، گفت: در گذشته سیستم نظام پولی جهان بر اساس دلار تعریف شده بود اما با توجه به اعمالی که آمریکا انجام می‌دهد ضرورت تغییر وجود دارد.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت صددرصدی از این طرح، افزود: مسلماً نمایندگان به این طرح رأی خواهند داد.

,

 

,

افضلی با اشاره به طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران، گفت: لزوم اجرای این طرح نیز وجود دارد و باید با کشورهای هم‌پیمان ارتباطات را افزایش دهیم و مناسبات با کشورهایی که هم پیمان نیستند نیز تغییر کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه