اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

تقویت صنعت گردشگری موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی می شود/ کنسولگری ها و رایزنان فرهنگی زمینه رونق صادرات نامریی را فراهم کنند

تقویت صنعت گردشگری موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی می شود/ کنسولگری ها و رایزنان فرهنگی زمینه رونق صادرات نامریی را فراهم کنند
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از مهمترین راههای دیپلماسی و سرمایه گذاری خارجی تقویت صنعت گردشگری محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،یحیی رحمتی امروز در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه اظهار داشت: گردشگری یکی از زمینه‌‎های مناسب برای همکاری بین کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه است که در صورت تحقق و به دلیل خاصیت میان رشته ای بودن ، تسهیلگر سایر همکاری ها نیز می تواند باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی افزود: ایران و ترکیه همسایگانی هستند که به دلایل تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی؛ زمینه ها و ویژگی های  مشترک بیشماری دارند. وجود دین، آداب و سنن، فرهنگ، زبان، غذا و... باعث ایجاد جغرافیای مشترکی بدون احتساب مرزهای سیاسی بین دو کشور شده است.

,

این مسئول بیان داشت: قرار گرفتن ترکیه در بین مقاصد اصلی سفر ایرانیان نیز گواهی بر مدعای بالا است و این پتانسیل برای قرار گرفتن ایران در بین مقاصد اصلی سفر گردشگران ترک نیز وجود دارد. 

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: تنوع جغرافیایی و فرهنگی این امکان را به کشور ایران داده است تا سلایق مختلف گردشگران را تحت پوشش قرار دهد.

,

رحمتی با بیان اینکه جاذبه های ایران توان جذب در بخش طبیعت گردی، گردشگری فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری مذهبی،گردشگری روستایی، بومگردی و ... را دارد،ادامه داد: صنایع دستی نیز بعنوان اصلی ترین رهاورد یک سفر،  جزو لاینفک گردشگری محسوب می شود.

,

وی خاطرنشان کرد:  در این خصوص ایران به لحاظ تنوع صنایع دستی رتبه سوم را در جهان داراست که این خود پتانسیل خوبی برای همکاری های دوجانبه است.

,

این مسئول تصریح کرد: ما براین امر معتقدیم که رایزنان فرهنگی ایران و کنسولگری ها که به عنوان بازوان توانمند وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور مشغول به انجام وظیفه هستند، بهترین گزینه برای رونق گردشگری وتشویق گردشگران برای سفر به ایران و دیدن جاذبه های غنی ایران زمین محسوب می شوند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بخشی از وظایف کنسولگریها و رایزنان فرهنگی، فراهم کردن شرایط آشنایی مردم کشور مقصد با آداب و رسوم، فرهنگ و مذهب کشور مبدا است.

,

رحمتی خاطرنشان کرد: رایزنان فرهنگی سفارت خانه ها از روش های مختلفی برای انجام این وظیفه از جمله برگزاری هفته های فرهنگی، برپایی مراسم مذهبی، اجرای برنامه های جشن و شادی و نمایشگاهها ... استفاده می کنند.

,

وی یادآور شد: کنسولگری ها و رایزنان فرهنگی ایران می‌توانند با توجه به جاذبه های بسیار زیاد کشورمان طبق هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه رشد و رونق صادرات  نامریی کشورمان را فراهم سازند.

,

این مسئول افزود: بی شک آشنایی آنان با فرهنگ وآداب و رسوم بازار هدف ایران، می تواند بسیار مفید واقع شده و تبادل فرهنگی تمدن اصیل ایرانی به دیگر نقاط جهان  را فراهم کند.

,

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راههای دیپلماسی و سرمایه گذاری خارجی تقویت صنعت گردشگری است، افزود: آمار خوب گردشگران خروجی از ترکیه، ‌بیانگر پتانسیل بالای این بازار است که با توجه به داشتن زمینه‌های مشترک فرهنگی، تاریخی و زبانی، ایران می‌تواند سهم خود را از این بازار افزایش دهد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: تجارب ترکیه در حوزه گردشگری، انگیزه سرمایه‌گذاران ترک برای گسترش فعالیت‌های خود در خارج از این کشور و همچنین امکان تعریف تورهای مشترک به واسطه تعداد بالای گردشگران ورودی به ترکیه از جمله دیگر زمینه‌هایی است که مسوولان گردشگری کشور مدنظر قرار داده‌اند.

,

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: تشکیل کمیته فنی، برگزاری ‌نشست B to B فعالان گردشگری ایران و ترکیه و نیز برنامه تنظیم سفر مقامات گردشگری دو کشور در راستای تحقق اهداف ایران در زمینه گسترش روابط گردشگری با ترکیه مثمر ثمر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه